Ulve spillet!

Alle afsluttede konkurrencer, samlet ét sted!
Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ulve spillet!

Indlægaf Hecko X » fre 2. dec 2011 09:49

Jeg er en smule forvirret...
SsjGogo skrev:Hvis du kan dokumentere (print screen), at du er den eneste bruger online på Animanga på et tidspunkt af dagen, vinder du titlen Ensom Ulv.

Men så vidt jeg kan se gælder det kun chatten og ikke faktisk Animanga hjemmesiden som helhed. Kan det passe? Har ikke tjekke hver enkelt post, så kan sagtens have misset noget.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ulve spillet!

Indlægaf SsjGogo » fre 2. dec 2011 09:50

Hecko X skrev:Jeg er en smule forvirret...
SsjGogo skrev:Hvis du kan dokumentere (print screen), at du er den eneste bruger online på Animanga på et tidspunkt af dagen, vinder du titlen Ensom Ulv.

Men så vidt jeg kan se gælder det kun chatten og ikke faktisk Animanga hjemmesiden som helhed. Kan det passe? Har ikke tjekke hver enkelt post, så kan sagtens have misset noget.


Det er alene på hele hjemmesiden. Men er man alene på hjemmesiden, må man formode, at man også er alene på chatten.

Enkelte gange kunne man se, at visse brugere stod som online på siden, men der havde pågældende bevist, at det skyldes cache, dvs. at de reelt var offline, selvom siden havde dem registreret som værende online.
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ulve spillet!

Indlægaf Hecko X » fre 2. dec 2011 12:08

SsjGogo skrev:Det er alene på hele hjemmesiden. Men er man alene på hjemmesiden, må man formode, at man også er alene på chatten.

Ja, men det omvendte er jo ikke nødvendigvis sandt; bare fordi man er alene på chatten betyder det ikke at man alene på hjemmesiden.

Jeg bruger fx stort set aldrig chatten, men kan godt finde på at hænge rundt på forummet i en halv time til en time. Så mit reelle spørgsmål er vel egentligt, hvordan beviser man at de andre i "brugere online" kun er der skyldet cache, og ikke faktisk er online?

Jeg var jo fx (så vidt jeg husker) stadig på forummet omkring 04:40-tiden, da Niz tog sit screenshot.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ulve spillet!

Indlægaf SsjGogo » fre 2. dec 2011 13:00

Hecko X skrev:
SsjGogo skrev:Det er alene på hele hjemmesiden. Men er man alene på hjemmesiden, må man formode, at man også er alene på chatten.

Ja, men det omvendte er jo ikke nødvendigvis sandt; bare fordi man er alene på chatten betyder det ikke at man alene på hjemmesiden.

Jeg bruger fx stort set aldrig chatten, men kan godt finde på at hænge rundt på forummet i en halv time til en time. Så mit reelle spørgsmål er vel egentligt, hvordan beviser man at de andre i "brugere online" kun er der skyldet cache, og ikke faktisk er online?

Jeg var jo fx (så vidt jeg husker) stadig på forummet omkring 04:40-tiden, da Niz tog sit screenshot.


Et screenshot af chatten, viser samtidig også et screenshot af modulet "Brugere Online" -derved kan man se, om der også er andre på selve siden.

I det ene tilfælde (kaas), hvor der i modullet stod andre online, tog han diverse screenshots, der godtgjorde, at han var alene.

Det billede som niz postede gjorde IKKE, at han fik titlen, i og med, at du var online. Han gjorde imidlertid brug af "idle-reglen", dvs. at han beviste, at den daværende Ensomme Ulv ikke var tilstede i min. 45 minutter - derefter mistede ulven sin titel og der var frit slag herom igen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Ulve spillet!

Indlægaf nodokasa » fre 2. dec 2011 14:44

Så.. Med andre ord, hvis ikke der forekommer en situation, hvor man er *helt* alene eller alene med Lone Wolf, så kan der ikke blive en ny lone wolf - Så en person, der ikke har titlen, kan forhindre en anden i at få den, selvom de sover? Træls. :)

Anyway, det skal siges, at da jeg postede billedet var situationen den at klokken var noget senere, og Hecko-X var stadig online men idle - så jeg antog at han var teknisk set offline, men blot cached. My bad. :)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ulve spillet!

Indlægaf SsjGogo » fre 2. dec 2011 15:05

niz skrev:Så.. Med andre ord, hvis ikke der forekommer en situation, hvor man er *helt* alene eller alene med Lone Wolf, så kan der ikke blive en ny lone wolf - Så en person, der ikke har titlen, kan forhindre en anden i at få den, selvom de sover? Træls. :)

Anyway, det skal siges, at da jeg postede billedet var situationen den at klokken var noget senere, og Hecko-X var stadig online men idle - så jeg antog at han var teknisk set offline, men blot cached. My bad. :)


Det skal jo heller ikke være nemt kære Niz - men som Niels, Kaas og du selv flere gange har demonstreret, så er det muligt, at få titlen.

I øvrigt - så er dette blot en leg, der er ikke nogle gevinster udover den tvivlsomme ære, at være "Ensom Ulv".

Hvis vi skal bruge mere krudt på, at diskutere mulige regler, kan vi ligeså godt droppe legen og opfinde en ny!

Jeg gentager dog for god ordens skyld, at de nuværende regler er opstået i kølvandet af jeres egne forslag. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Ulve spillet!

Indlægaf nodokasa » fre 2. dec 2011 15:09

Jeg tror jeg har sagt det før - Den eneste årsag til, at folk er så tossede med denne leg er at få en titel. Vi er et community der adskiller sig fra mange andre og - overraskende nok - elsker vi, at adskille os. Så uanset hvor "tvivlsom" en ære det er, er det et tegn på adskillelse, hvilket (tror jeg) for os er selvbekræftende. :)

Jeg har allerede foreslået et par "lege", men skal da gerne lave en tråd om det. :)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ulve spillet!

Indlægaf SsjGogo » fre 2. dec 2011 15:11

niz skrev:Jeg tror jeg har sagt det før - Den eneste årsag til, at folk er så tossede med denne leg er at få en titel. Vi er et community der adskiller sig fra mange andre og - overraskende nok - elsker vi, at adskille os. Så uanset hvor "tvivlsom" en ære det er, er det et tegn på adskillelse, hvilket (tror jeg) for os er selvbekræftende. :)

Jeg har allerede foreslået et par "lege", men skal da gerne lave en tråd om det. :)


Meget gerne!

Og titlen er da også sød, men indtil videre har folk gået mere op i, at "beskylde" hinanden for ting og sager end, at gribe chancen, når den byder sig.

Konkurrenceånden skal være sober!
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ulve spillet!

Indlægaf Hecko X » fre 2. dec 2011 16:46

SsjGogo skrev:Hvis vi skal bruge mere krudt på, at diskutere mulige regler, kan vi ligeså godt droppe legen og opfinde en ny!

Jeg synes det er en fin leg, så der er ingen grund til at droppe den, ville bare være helt klar på reglerne siden der, fra mit synspunkt, var nogle forvirrende punkter, fx hvordan man kunne vise at andre bare var cached og man virkelig var alene og om det kun galdt chatten eller hele hjemmesiden.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ulve spillet!

Indlægaf SsjGogo » fre 2. dec 2011 17:07

Check kaas indlæg, hvor han fik titlen:)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Afsluttede Konkurrencer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster