Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf SsjGogo » tirs 20. mar 2012 17:20

Kære alle

Lad mig først statuere, at titlen er mere et spørgsmål end en konstatering, og at den ikke nødvendigvis er negativ ladet.

Men inspireret af debatten om J-popcons flytning, samt nogle af de blogs jeg har læst og samtaler jeg har haft med diverse con-arrangører i Danmark, opstod der et spørgsmål i mit hoved.

Hvordan ser miljøet på konkurrencen mellem de 3 conventions i Danmark.

Mener I, at den er sund og gør, at arrangørerne gør mere ud af deres respektive con?

Mener I, at den er skadelig og gør, at miljøet lider last under det?

Mener I, at den slet ikke er eksisterende - eller mener I noget fjerde?

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Personligt oplever jeg, at der er en manglende kommunikation mellem de respektive cons, herunder deres arrangører. Samtidig oplever jeg, at de kritiske røster der kommer ift. de respektive cons tit har andre arrangører som ophavsmænd.

Men de er måske også nærmest til at komme med kritikken, da de har forudsætningerne for det i kraft af deres egen arbejde med con-planlægning.

Jeg mener, at konkurrence er sundt - men i et så skrøbeligt og lille miljø som vores, er samarbejde også en forudsætning for videre udvikling.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf SsjGogo » tirs 20. mar 2012 17:37

Jeg håber naturligvis også, at nogle con-arrangører eller folk der har erfaring med dette, vil give deres perspektiv på det. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf nielsm » tirs 20. mar 2012 20:26

Hvis noget så bundet det nok i den udvikling der skete hos J-Popcon fra 2006 til 2009, eller måske rettere den mangel på udvikling. Der var flere og flere der blev trætte af at der ikke rigtig skete noget nyt, andet end at der blev mere og mere proppet i Valby Kulturhus fra år til år.
Naturligvis er der lidt konkurrence/indbyrdes kævl, men jeg synes det—i hvert fald nu til dags—er rent venligt ment og jeg tror det er sundt for at holde hinanden på tæerne.

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf Etex » tirs 20. mar 2012 20:56

Et emne som jeg meget gerne ville deltage i, men på grund af at jeg kun har haft muligheden for at komme til J-Popcon, kan jeg ikke rigtigt udtalle mig om det.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf LiseR » tirs 20. mar 2012 20:58

Hm.
Som sådan synes jeg ikke der er nogen konkurrence. Connerne kan hver deres ting og ligger til dels i hver deres landsdel.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf SsjGogo » tirs 20. mar 2012 21:13

LiseR skrev:Hm.
Som sådan synes jeg ikke der er nogen konkurrence. Connerne kan hver deres ting og ligger til dels i hver deres landsdel.

Spændende betragtning, du er nok den første jeg hører sige det. :) Dette er udelukkende godt. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf LiseR » tirs 20. mar 2012 21:16

Reel konkurrence er det min opfattelse der kun er mellem Genki og J-popcon, og så alligevel ikke fordi connernes profiler er så forskellige :) Og arrangørgrupperne bag er også vidt forskellige, er mit indtryk.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf *Wish* » tirs 20. mar 2012 21:22

Jeg kan ikke lige samle tankerne til at svare på denne tråd lige nu, men jeg skal nok komme med et indlæg engang senere (nok af den længere slags), når jeg lige får overskud til det.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf SsjGogo » tirs 20. mar 2012 21:25

*Wish* skrev:Jeg kan ikke lige samle tankerne til at svare på denne tråd lige nu, men jeg skal nok komme med et indlæg engang senere (nok af den længere slags), når jeg lige får overskud til det.

Super fedt, bliver godt at læse en arrangørers perspektiv :)
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Konkurrence mellem de danske Cons (arrangører)

Indlægaf Hecko X » tirs 20. mar 2012 23:14

Jeg tror potentialet der ligger i konkurrence er godt til en vis grad. Med sund konkurrence prøver connerne lige at toppe hinanden, og derved undgå man at det bliver ensformigt og kedeligt i længden.

På den anden side kan det også nemt udvikle sig til at tingene bliver for personligt og at det derfor går galt.

Med det sagt tror jeg ikke der er en decideret konkurrence mellem de danske conner. Som LiseR sagde, de eneste der 'reelt' set konkurrere om det næsten samme marked er Genki og J-Popcon, og der tror jeg, der er en gentlemans aftale med, at man klapper kaje og kører sit eget show, og så er der ingen sure miner.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster