Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 29. jul 2012 01:08

LiseR skrev:LOL, det kan du have ret i. Men du kan jo altid sige det til staff hvis du lægger mærke til en der drikker meget, eller hører nogen snakke om en fuld ven. Det ville jeg gøre, jeg synes slet ikke fuldskab og conner hører sammen.

Enig, enig! :) (Y)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gintoki » søn 29. jul 2012 02:20

MangaAnimeLover skrev:
LiseR skrev:Jeg fastholder stadig at jeg aldrig har set folk kaste op af 2 øl, det betyder bestemt ikke at det ikke sker. Men uanset antal bajser, hvis folk begynder at opføre sig dumt, fat i staff og ud med dem så vi andre kan lege.


Så må vi bare håbe, at staff-folkene er gode til at finde de, der lider under alkoholens pres. Jeg tror, det kan være lidt svært, når ædru con-deltagere i forvejen opfører sig som om, de er på noget :D

Jeg tror ikke det bliver det store problem at se forskel på dem :P Fulde mennesker er ofte dvaske og dovne men spontane. De ikke fulde vil mere ligne en flok hyperaktive unger der mest af alt minder om nogen på speed eller extasy :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf LiseR » søn 29. jul 2012 02:35

Så dem man skal holde øje med er dem der ikke opfører sig fuldstændigt åndssvagt... got it! :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gintoki » søn 29. jul 2012 02:44

LiseR skrev:Så dem man skal holde øje med er dem der ikke opfører sig fuldstændigt åndssvagt... got it! :D

Bingo ;) Eller noget :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 29. jul 2012 11:00

Gintoki skrev:
LiseR skrev:Så dem man skal holde øje med er dem der ikke opfører sig fuldstændigt åndssvagt... got it! :D

Bingo ;) Eller noget :P

Haha! Og fork spørger os, hvad det er, vi synes er sjovt ved at tage til conner. There you got it :p
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gama » søn 29. jul 2012 16:53

Jeg er godt nok overrasket over at Hecko X's indlæg på side 5 slet ikke er kommet op, det var da det mest fornuftige og logiske indlæg i den tråde.. Godt skrevet (Y)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Tekkenmover » man 30. jul 2012 12:39

Hecko X skrev:
Gintoki skrev:I så fald burde man ofte høre om fulde mennesker der får alle de handlende i et storcenter til at forlade stedet da de bliver forarget over disse. Virkeligheden er at dette ikke sker da folk godt kan finde ud af at beherske sig.

Det er en ulogisk sammenligning.

Hvor mange barer ligger i et storcenter?
Hvor mange, i de barer, når at drikke sig fulde inde for centerets åbningstid?
Hvor mange storcentre betaler du for at komme ind til?
Hvor mange storcentre har børn 12-16 som primær målgruppe?
Hvor mange storcentre har disse børn overnattende i tre dage, to nætter, og skal forsikre bekymrede forældre?
Etc.

Omstændighederne er alt for forskellige til at man logisk kan drage en sammenligning :/
Din konklusion følger samme tankegang som "En sten kan ikke flyve. Jeg kan ikke flyve. Derfor er jeg en sten.", men er ikke helt lige så gennemtænkt :/
No offense.

Ja, der findes skam mange folk, der godt kan beherske sig, godt kender deres grænse, og ved at de skal stoppe efter en enkelt hyggeøl (eller bajer eller hvad man nu kalder det) eller to, og det er skam helt cool.

Der findes dog også mange der TROR de kan beherske sig, at de kender deres grænse, men så ender med at blive stive, og bliver til gene for andre gæster. Når det sker på connens område er det et problem fordi:
  • Der opstår gnidninger mellem gæsten og staff, hvis man beder dem forlade området.
  • Security skal eventuelt tilkaldes og så opstår der en unødvendig scene.
  • De gæster der eventuelt blev generet indtil personen blev eskorteret ud står tilbage med en ubehagelig oplevelse. Dette er især et problem hvis det er førstegangsgængere, da et dårligt førstehåndsindtryk betyder tab af kunder + det bare ikke er en fed ting at lade ske.
  • Fordi det sker på connens område, var tilladt ved connen, og under connens opsyn, så kræver det bare det enkelte fjols, der ikke kan styre sig, for at connen får et dårligt ry, da det er connens ansvar. Det er især slemt af have blandt forældre, når man nu skal holde opsyn med deres unge børn.

Hvordan løser man lettest alle disse problemer? Forbyd indtagelse af alkohol på connens område. Det betyder ikke at man ikke må have en hyggebajer med vennerne, det betyder bare, at man skal gå de der 200 meter ned til supermarkedet, og at man nyder dem udenfor, hvor det heldigvis alligevel er sommer og godt vejr.

På den måde er det ikke længere connens ansvar, hvis nogen er et fuckhoved og får for meget + de kan nægtes adgang af security, hvis de er synligt berusede, før de overhoved når ind og bliver en gene for de andre gæster.

Win-win situation, bortset fra dem der insistere på, at der skal være bar på selve connens område, fordi de ikke gider gå 200 meter for at få en hyggebajer med vennerne. Eller er der andre årsager til dette, som nogen kan kaste lys på? :)

Hvis folk gerne vil have det som event for at prøve japansk øl, så skal det, efter min mening, organiseres mere strikst end som bar med frit salg. Eventuelt et 'beer tasting' event hvor du betaler en lille sjat penge, der dækker omkostninger for køb og levering af øl, og så får hver tre forskellige japanske øl, der kun må nydes i det rum eventet finder sted i, inde for den tidsperiode (en time?) som eventet varer, eventuelt med små snacks til (fx Beer PRETZ med edamame smag).

På den måde er salg og indtagelse kontrolleret.


Fuld enighed, husk, generelt deltager svinger fra 12 til 95 årige.... Derfor skal det på ingen måder være i orden, at der sælges, drikkes, indtages nogen former for voksende drikke til disse events, lige meget hvor god kontrol vi kan garantere, vil der altid komme en, der ikke kan styre alkohol, og dette kunne føre til kæmpe problemer for arrangementen.
Forældre er generelt overbeskyttende for deres børn, og hvis vi begynder alkohol til store cons eller mindre events, er det de forkerte signaler vi giver ud.
Vi er hovedsagelig for de unge, det er mange af foreninger der er bygget op omkring at sige.... Vi er en ungdomforening.
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
Mion
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: lør 11. aug 2012 06:29
Køn: Mand
Geografisk sted: Kolding baby!

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Mion » man 3. sep 2012 15:01

Er jeg den eneste der aldrig nogensinde har oplevet et tilfælde med folk fra anime miljøet som slet ikke har kunne styre det?
Alligevel lyder det til at det er sket.
Jeg synes tilgængel der er et fantastisk godt forslag som er taget fra en finsk con som er komplet overset som var med i en forhenværende tråd.
også som ssjgogo påpejer at lave 18+ afterdark events, er jeg den eneste som ikke kan se det super fede ved det?
Måske er det også fordi jeg går generelt meget i et andet miljø hvor det er meget normalt at drikke en del generelt :P, men der er jeg heldig at jeg ikke er modstander af nogle af delene.
Jeg har dog nogle gange nogle sociale problemer med at snakke med folk tit og for mig har alkohol virkelig hjulpet på det punkt, det skal så lige siges at jeg ikke behøver at drikke mig i hegnet for at slippe min "social blokade".
Men nok om mig. Jeg ville hvis det var mig der var con arrangør, lave et afterparty sent om lørdagen, jeg har været til andre ikke anime relaterede events hvor dette har været tilfældet.
Nok det eneste jeg ville gøre er at folk der ikke har et sted at sove hvis de tager til afterparty, bliver nød til at tage hjem, da man med dette udelukker at man drikker på con området.
Dette forhindre så at lave nogle aktiviteter dagen efter, selvom jeg sagtens synes man kan dele det op, så man stadig kan lave noget der hvor connen bliver holdt, samtidig med at nogle f. eks fester i en leget klub eller hvad man lige finder på.
Billede


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster