Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gintoki » ons 28. mar 2012 19:21

Efter en lille diskussion i en anden tråd samt i chatten vil jeg spørge hvad jeres syn er på alkohol til en con eller et arrangement.

Jeg kan forstå på mange at de helst så at der ikke blev serveret eller var tilladelse til alkohol på en con også selvom dette blev efter et bestem tidspunkt på døgnet for at tilgodese de børn der måtte være til stede. Hvad jeg ikke helt forstår er årsagen til denne holdning. Personligt vil jeg tro at det skyldtes at mange sætter et lighedstegn mellem det at drikke en øl og så hård druk/fuldskab og dårlig opførsel. Hvad årsagen til denne idé så er, aner jeg ikke men man kunne foranlediges til at tro det havde noget med dårlige erfaringer i forbindelse med alkohol at gøre hvad end det så måtte være dårlig selvdisciplin og eller dårlige oplevelser med andre der har drukket :/

Jeg kan personligt ikke se hvad problemet ville være i at man havde en dedikeret bar til en con hvor at det var tilladt, evt. efter et bestemt tidspunkt, at indtage alkohol medens det andre steder på connen ikke var. Det er jo ikke meget anderledes end i et storcenter hvor der ligger en bar/café hvor man kan gå hen og drikke en øl har man den slags lyster.
Skulle der så opstå problemer med folk der ikke kan beherske sig ved indtagelse af alkohol er det jo let nok at give disse en advarsel, stoppe salget af alkohol til disse eller i sidste ende at smide disse ud fra connen.

Personligt så kan jeg godt lide at nyde en øl på lige fod med en sodavand eller anden drikkelse, jeg drikker sjældent alkohol med det formål at blive beruset men fordi jeg simpelthen godt kan lide det :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gama » ons 28. mar 2012 19:37

hehe spændene...

Først, hvis alkohol skulle drikkes på ligefod med alle andre, hvorfor opstår denne diskussion så?

Udover det vil jeg mere tage tråden denne debat opstod i som et eksempel.. Jeg har personligt intet imod at folk drikker, jeg har det dog på samme måde som lise der, hvorfor ikke hygge uden? Nu snakker vi jo ikke om 100 dage om året, vi snakker vel reelt om 5 måske?

Og det er ikke fordi jeg sætter et lighedstegn imellem drikkeri og druk, men grunden til at synes alkohol skal holdes ude her er pga. vi snakker om få dage, vi snakker om arrangementer med mennesker, lige meget hvordan og hvor ledes vi drejer den, så vil alkohol lave en forandring på et event som disse, og ærligtalt ser jeg ikke forskellen når alkohol nu en gang er på ligefod med alt andet :)

"Personligt så kan jeg godt lide at nyde en øl på lige fod med en sodavand eller anden drikkelse, jeg drikker sjældent alkohol med det formål at blive beruset men fordi jeg simpelthen godt kan lide det " Og sådan noget forstår jeg bare ikke, hvis det er på lige fod med sodavand, hvorfor opstår disse diskussioner så overalt? :P drik super light hvis det bare er for smagen, det gør jeg :P
Senest rettet af Gama ons 28. mar 2012 19:43, rettet i alt 1 gang.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf nielsm » ons 28. mar 2012 19:42

J-Popcon har i hvert fald nogle år tilladt at der blev serveret øl i caféen i Valby Kulturhus, på den betingelse at man blev vist ud hvis man fik for meget at drikke.

Jeg ved at i hvert fald nogen gange kommer det også an på lokationen, hvis det sted hvor con'en bliver afholdt slet ikke tillader indtagelse af alkohol på området.
Godt nok er jeg ikke sikker på om det faktisk er sådan nogen af de steder der bliver holdt con i Danmark, men UppCon i Sverige kan ikke tillade alkohol fordi Uppsala Konsert & Kongress ikke tillader det.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Gintoki » ons 28. mar 2012 19:53

Gama skrev:Og det er ikke fordi jeg sætter et lighedstegn imellem drikkeri og druk, men grunden til at synes alkohol skal holdes ude her er pga. vi snakker om få dage, vi snakker om arrangementer med mennesker, lige meget hvordan og hvor ledes vi drejer den, så vil alkohol lave en forandring på et event som disse, og ærligtalt ser jeg ikke forskellen når alkohol nu en gang er på ligefod med alt andet :)

Denne del er jeg ikke enig i. En det afhænger fuldstændigt af i hvilket omfang vi snakker om og igen vil jeg bruge mit eksempel med et storcenter med en bar/café, hvilke ændringer har denne på centeret? Ingen medmindre der er nogle der får for meget og dette kan forhindes ved at opsætte nogle regler.

Gama skrev:Og sådan noget forstår jeg bare ikke, hvis det er på lige fod med sodavand, hvorfor opstår disse diskussioner så overalt? :P drik super light hvis det bare er for smagen, det gør jeg :P

Du joker ikke ? :P Superligt smager værre end en lunken gammel og flad Harboeøl på dåse. Desuden er det ikke kun øl jeg drikker for at nyde smagen men også meget andet alkohol, bl.a. rom som er min ynglingsalkohol og nej, dette kan ikke erstattes på nogen måde at nogen som helst anden form for drikke. Hvorfor disse diskussioner opstår forstår jeg heller ikke, eller rettere, hvad jeg ikke forstår er hvad folk har så meget imod at jeg vil nyde en øl eller andet når jeg hygger mig (Og det fis med at hvorfor kan det ikke ligeså godt være alt muligt andet gider jeg ikke, det er rent subjektivt hvad man forbinder med hygge og i min verden forbinder jeg det med hygge når jeg indtager en øl i godt selskab. Kan også sige; Hvorfor ikke en øl i stedet for en sodavand? samme spørgsmål bare med omvendt fortegn)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf *Wish* » ons 28. mar 2012 20:55

Til SVScon har vi valgt, at holde alkoholen ude så vidt vi nu kan. Synligt berusede folk bortvises. Vi kan selvfølgelig ikke kontrollere, hvad folk laver, når de ikke er på vores område, men vi ønsker ikke selv at bringe alkohol ind som en del af connen. Det sender et signal godt signal til forældre, der skal sende deres børn af sted, som i nogle tilfælde kun er 13 år. Omverdenen bliver også positiv overrasket, når man fortæller, at man afholder et arrangement for unge helt uden alkohol.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf SsjGogo » ons 28. mar 2012 21:18

Ergo skal man have 18+ tiltag.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf JoaCHIP » ons 28. mar 2012 21:33

Det er nu trist at forbud og nul-tolerance så tit er løsningen på alt efterhånden.
Har der overhovedet været nogen uheldige episoder med alkohol til con'er?
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf SsjGogo » ons 28. mar 2012 22:00

JoaCHIP skrev:Det er nu trist at forbud og nul-tolerance så tit er løsningen på alt efterhånden.


Meget trist endda :/ det vidner også om en manglende tiltro til sin medmennesker.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf *Wish* » ons 28. mar 2012 22:03

Vi har haft nul-alkoholpolitik siden SVScons start, og personligt ser jeg inden grund til at ændre det.

Mit generelle indtryk er, at de folk der tager andetsteds hen under en con for at indtage alkohol, ender med at være fulde. Så personligt er jeg bange for, at det let kan gå over gevind, hvis der åbnes op for alkohol til en con, og der skal altså kun nogle få der ikke kan finde ud af det til at ødelægge det for andre.

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Alkohol i forbindelse med con'er og arrangementer m.m.

Indlægaf Vincent » ons 28. mar 2012 22:03

SsjGogo skrev:
JoaCHIP skrev:Det er nu trist at forbud og nul-tolerance så tit er løsningen på alt efterhånden.


Meget trist endda :/ det vidner også om en manglende tiltro til sin medmennesker.

Det handler vel om at komme en trist situation i forkøbet. En situation hvor man mister 60% af sit publikum fordi der var 1-2 der ikke kunne styre sig eller overholde reglerne.
Billede


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster