Er vi et utaknemligt miljø?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
tsukanoto kishimoto
Chunin
Chunin
Indlæg: 128
Tilmeldt: ons 16. nov 2011 20:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa
Kontakt:

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf tsukanoto kishimoto » man 9. apr 2012 11:47

udover at jeg er enig i at man godt kan kræve noget når man betaler for det, som er blevet nævnt op til flere gange. synes ikke der er noget galt i at kritisere så længe der er med en god mening og med focus på forbedring :)
Happy Hearts/Singles Awareness/Valentines/Youdon'thavearelationship day xD

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf Hecko X » man 9. apr 2012 12:17

SsjGogo skrev:Ja, som du selv plejer at sige - "det er godt, at der stod andet i tråden" :P

;) (Y)

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf *Wish* » man 9. apr 2012 20:25

SsjGogo skrev:Interessant betragtning, måske tager vi tingene for givet (isærdeles den nye generation), men der er måske og en god pointe i Hecko X indlæg - hvis man giver flere hundrede kroner for at komme til en con, har man så ikke også lov til at dyrke en krævermentalitet? :)


Det kan man selvfølgelig godt bruge som argument, da man betaler for en "service"/"oplevelse". På den anden side har man jo mulighed for at se, hvad et arrangement har at byde på inden man betaler. Så synes man ikke, at man får nok for sine penge, kan man jo lade være med at deltage.

Som arrangør kan det være meget overvældende, når der råbes op om mere og mere, og der ingen hjælp er at hente til lave forbedringer eller ændringer, især hvis det ligger udenfor ens evner.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf SsjGogo » man 9. apr 2012 20:32

Tja, det er en god pointe, dog er nogle cons tilbageholdende med at offentliggøre programmer før sidste øjeblik. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf LiseR » man 9. apr 2012 21:15

Nej.
Jeg synes cosplaymiljøet er meget taknemmeligt.
Jeg har kun haft gode arrangøroplevelser når jeg selv har arrangeret.
Skønt jeg har oplevet halvdårligt arrangerede events/cons, har disse flere og flere gæster år efter år, og folk stiller gladeligt op til cosplay sketch konkurrencer hvor lydsystemer m.m. ikke er i orden.
Et meget taknemmeligt miljø i en ellers kritisk tid.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf SsjGogo » man 9. apr 2012 21:17

LiseR skrev:Nej.
Jeg synes cosplaymiljøet er meget taknemmeligt.
Jeg har kun haft gode arrangøroplevelser når jeg selv har arrangeret.
Skønt jeg har oplevet halvdårligt arrangerede events/cons, har disse flere og flere gæster år efter år, og folk stiller gladeligt op til cosplay sketch konkurrencer hvor lydsystemer m.m. ikke er i orden.
Et meget taknemmeligt miljø i en ellers kritisk tid.

Er det kun "cosplayere" du omtaler her? :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf kaas » man 9. apr 2012 21:20

SsjGogo skrev:
LiseR skrev:Nej.
Jeg synes cosplaymiljøet er meget taknemmeligt.
Jeg har kun haft gode arrangøroplevelser når jeg selv har arrangeret.
Skønt jeg har oplevet halvdårligt arrangerede events/cons, har disse flere og flere gæster år efter år, og folk stiller gladeligt op til cosplay sketch konkurrencer hvor lydsystemer m.m. ikke er i orden.
Et meget taknemmeligt miljø i en ellers kritisk tid.

Er det kun "cosplayere" du omtaler her? :)

Det er vel ikke en hemmelighed, at cosplayere udgør en meget stor del af Animanga-miljøet. Efter personlig erfaring vil jeg mene, at langt de fleste, der går til conventions osv, gør det i et cosplay.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf SsjGogo » man 9. apr 2012 21:24

Det vil jeg ikke mene er så statistisk sikkert, cosplayere udgør ikke nødvendigvis flertallet i vores miljø, herunder hjemmesiden. Men det har intet med debatten at gøre. Jeg ville blot høre om Lise tænkte på cosplayere eller miljøet generelt.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf Gintoki » man 9. apr 2012 22:15

*Wish* skrev:
SsjGogo skrev:Interessant betragtning, måske tager vi tingene for givet (isærdeles den nye generation), men der er måske og en god pointe i Hecko X indlæg - hvis man giver flere hundrede kroner for at komme til en con, har man så ikke også lov til at dyrke en krævermentalitet? :)


Det kan man selvfølgelig godt bruge som argument, da man betaler for en "service"/"oplevelse". På den anden side har man jo mulighed for at se, hvad et arrangement har at byde på inden man betaler. Så synes man ikke, at man får nok for sine penge, kan man jo lade være med at deltage.

Som arrangør kan det være meget overvældende, når der råbes op om mere og mere, og der ingen hjælp er at hente til lave forbedringer eller ændringer, især hvis det ligger udenfor ens evner.

Som Gogo også nævner kan det være svært at danne sig et overblik over hvad man betaler for på forhånd når der er manglende information. Man er derfor nødt til at betale for at se hvad det er man får for sine penge, så syntes det er fair nok at være kritisk over for dette.

SsjGogo skrev:Det vil jeg ikke mene er så statistisk sikkert, cosplayere udgør ikke nødvendigvis flertallet i vores miljø, herunder hjemmesiden. Men det har intet med debatten at gøre. Jeg ville blot høre om Lise tænkte på cosplayere eller miljøet generelt.

Nu omtalte kaas deltagerne til en con og ikke alle i dette miljø. Jeg vil også mene at majoriteten af dem der deltager til cons også cosplayer. Var i hvert fald hvad jeg kunne konstatere efter Genki og J-popcon 2011.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf LiseR » man 9. apr 2012 23:47

Blah, min fejl - min hjerne spiller ikke. Jeg mente naturligvis anime/congængermiljøet som sådan, selv om jeg primært tænkte på cosplayere da det er min tilgang til miljøet.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster