Er vi et utaknemligt miljø?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
sander
Chunin
Chunin
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 21:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Kartoffelrækkerne
Kontakt:

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf sander » ons 11. apr 2012 12:57

Er det ikke også netop cosgængerne, der er fokus på her?
Godt nok bruger Gogo ordet "miljø" i emnet, men hans oplæg fokuserer han jo primært på conventions. Ikke så mærkeligt, I så at sige "glemmer" at tale om resten af det her communitys målgruppe. Jeg synes ikke i skal slå jer selv for meget i hovedet. Som jeg ser det handler den her tråd om convention-gængere nu.

Ydermere kan Gogo jo udvide med en problematisering af resten af miljøet, hvis han vil diskutere et potentielt attitude-problem blandt ikke convention-gængere?

(Og jeg kan udover denne rant nok kun lurke tråden, da jeg ikke har været til nogen ikke-private danske arrangementer endnu foruden sakura festival.)
Grunden til at jeg ikke ser nok anime for tiden: #sygtsystem og afvikling af Sexologisk Klinik med Amnesty International Danmark.
Stamgæst på Jpopcon.

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf Soffy » ons 11. apr 2012 21:06

Hvad angår cons så er der jo, som sikkert nævnt tidligere, to sider af den sag. På den ene side har jeg betalt 350 kr for at overvære og have adgang til bestemte ting, og så skal det også gerne være i orden. Uagtet at arrangørerne og gopherne ikke modtager direkte monetær kompensation for deres arbejde. Man kan selvfølgelig sige at de så får "gratis" adgang til con'en, men det er i et begrænset tidsrum og det lader til at goper-arbejde er fysisk hårdt, man skal hele tiden være klar til at rende rundt på con'en og hjælpe folk samtidig med at man skal have mentalt overskud til at tage sig af andres problemer. Jeg bliver så glad når der bliver uddelt priser til Årets Gopher o.l og det er da gerne noget der må være fokus på :)

Noget helt andet er hjemmesider som animefans og dkneko og animange der kørte/kører uden brugerbetaling og uden at være overklistret med reklamer - det er da ret så sejt! Jeg ved ikke rigtig hvad man kunne gøre for at vise sin taknemmelighed over for at nogle mennesker er så dedikerede at de villigt bruger deres fritid på at holde sådanne ting kørende, men man kan da indrømme at det er godt gået. Hvordan holdes siden egentlig i gang rent økonomisk med servere o.l?

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf Gintoki » ons 11. apr 2012 22:57

Soffy skrev:Hvordan holdes siden egentlig i gang rent økonomisk med servere o.l?

Ind til videre betales hele siden af egen lomme :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf LiseR » ons 11. apr 2012 23:20

Måske kan vi vise vores taknemmelighed med lumre cosplayfotos?
*_*

Nå, undskyld. Jeg synes helt sikkert at man også skal tænke over at det er frivilligt arbejde før man begynder at brokke sig - måske er congængerne og forumfolket gode til det ? :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf Gintoki » tors 12. apr 2012 02:37

LiseR skrev:Måske kan vi vise vores taknemmelighed med lumre cosplayfotos?
*_*

Animanga kan altid bruge et par groupies *_*
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf SsjGogo » tors 12. apr 2012 07:05

@ sander

Tak for en fin analyse af mit indlæg. Måtte du dog mangle en bredere diskussion, kan du altid stille de respektive spørgsmål. Min egen kommentar knytter sig til overskriften, derfor er der rig mulighed for at udvide debatten. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf Concreteface » tirs 17. apr 2012 21:26

Generelt synes jeg ikke, folk i miljøet er utaknemmelige. Jeg stod for to events til SVScon sidste år, og efterfølgende blev jeg takket og "klappet på skulderen" af de deltagere, der var. Jeg bad endda om konstruktiv kritik, da jeg selvføglelig gerne vil holde et optimalt foredrag, men der var ikke nogen, der kunne komme på noget.
Den oplevelse har også været med til at gøre, at jeg igen i år også er med i SVS' eventteam. Jeg gør det jo (som allerede nævnt i tråden) bl.a. fordi jeg selv får noget ud af det, og hvis jeg bliver kritiseret af nogen (konstruktivt eller ej), ville jeg tage det til mig og bruge det til at forbedre mine events.

Om jeg selv er utaknemmelig? Nej, det synes jeg ikke. Jeg indrømmer gerne, at jeg har ytret konstruktiv kritik om conner (også SVScon - ja, selv mine egne events), men det er jo heller ikke nødvendigvis en dårlig ting. Denne kritik kommer jeg jo blot med, så tingene kan blive ændrede. Hvis ingen sagde noget, så ville der være fremskridt.
Som jer andre forventer jeg da også, at jeg får det jeg betaler for, for en con er langt fra gratis - især hvis man både skal betale for mad, transport og overnatning. Til den pris forlanger jeg selvfølgelig et ordentligt produkt - og sådan er det også med alt andet, jeg køber.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf SsjGogo » tirs 17. apr 2012 22:17

@Concerete

Hvad er din opfattelse ift. private events og hjemmesider m.m.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf Concreteface » tirs 17. apr 2012 22:42

SsjGogo skrev:@Concerete

Hvad er din opfattelse ift. private events og hjemmesider m.m.


Kan du uddybe dit spørgsmål? Hvad tænker du på, når du siger "private events"? Og med "hjemmesider" mener du så animefora som f.eks. dette?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Er vi et utaknemligt miljø?

Indlægaf SsjGogo » ons 18. apr 2012 07:07

Ja, bl.a., altså ved cons er der betaling på, ergo kan man tillade sig at være mere kritisk. Men hvad med pro bono tiltag, hvor det er gratis eller man kun betaler et mindre beløb.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster