Conventions og ophavsret

Diskussion af officielle Conventions.
TNQ
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: man 29. aug 2011 22:31

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf TNQ » man 25. jun 2012 21:06

Gama skrev:
TNQ skrev:
Nu du selv laver en sammenligning, synes jeg sagtens jeg kunne kaste en ind.. De fleste stoffer i danmark, er ikke produceret i danmark, det er derfor ikke pushernes ansvar at det kommer videre, men grænsevagterne, politiet og alle andres? åh lad da vær, vi snakker om at sælge ulovligheder.. Det er fint at man skal være kritisk, men det er virkelig ikke noget man bør forvente til et event for tegneserie og tegnefilm.


wow. Det var godtnok en usammenhængende sammenligning.

Stoffer er generelt set ulovlige. Det er plastikfigurer ikke. dog er kopivarer af samme. Og ja, egentlig er det grænsevagterne der har ansvaret for at det bliver stoppet. Sådan er loven nu alså engang sat op.

Man må ikke glemme at det er connerne der sælger plads til nogle erhvervsdrivende. Og hvis man føler sig snydt af dem, skal man da tage kontakt til dem. Hvis du køber noget i f.eks en forretning i fisketorvet i københavn, og du kommer hjem, og finder ud af at det er en kopivarer, så er det da åbenlyst at du tager kontakt til forretningen, og ikke til fisketorvet.


Jeg prøver at få frem at jeres sammenligninger heller ikke kan bruges, fisketovet i forhold til et kontrolleret lokale? Piratkopier i forhold til ting som bliver solgt som noget de ikke er?

Hvor langt kan vi gå med at ligge ansvaret fra os, og kaste den videre?


Jeg kan ikke se hvad er forskellen her. Dealerne køber en plads, som de kan bruge som det passer dem. Det er det samme. Vores 'lokaler' i dette tilfælde, er firkanter markeret med tape på et gulv, og ud over det, og selvfølgelig checke at de betaler for deres 'lokale' så skal der ikke kontrolleres mere. Det er hverken et lovkrav, eller noget andet i den stil.

Igen, jeg kan godt se det er nederen at få en kopivarer, men så kontakt dealeren! Du har krav på at de levere pengene tilbage, som en del af den danske købsret.

Umidbart er der faktisk kun den ene forskel på fisketorvets lokaler, og en conventions 'lokaler' at dem på conventionen ikke har vægge, men er markeret op med tape i en hal. Der er umidbart ikke andre forskelle.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf Gama » man 25. jun 2012 21:15

TNQ skrev:Jeg kan ikke se hvad er forskellen her. Dealerne køber en plads, som de kan bruge som det passer dem. Det er det samme. Vores 'lokaler' i dette tilfælde, er firkanter markeret med tape på et gulv, og ud over det, og selvfølgelig checke at de betaler for deres 'lokale' så skal der ikke kontrolleres mere. Det er hverken et lovkrav, eller noget andet i den stil.

Igen, jeg kan godt se det er nederen at få en kopivarer, men så kontakt dealeren! Du har krav på at de levere pengene tilbage, som en del af den danske købsret.

Umidbart er der faktisk kun den ene forskel på fisketorvets lokaler, og en conventions 'lokaler' at dem på conventionen ikke har vægge, men er markeret op med tape i en hal. Der er umidbart ikke andre forskelle.


Alright, my bad, jeg troede simpelthen at der var bare lidt mere styr over det, men det er vel i bund og grund også hvad denne debat handler om :)

Nu snakker du jo lovkrav, det er jo ulovligt i danmark at sælge ting som noget de ikke er, at det ikke er arrangørenes ansvar at sørge for den lov bliver overholdt, på et event de holder, er mig så en gåde.. Jeg mener man i det tilfælde skal tage ansvar for hvad der sker under ens tag, men det er sku nok bare mig.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

TNQ
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: man 29. aug 2011 22:31

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf TNQ » man 25. jun 2012 21:20

Gama skrev:
TNQ skrev:Jeg kan ikke se hvad er forskellen her. Dealerne køber en plads, som de kan bruge som det passer dem. Det er det samme. Vores 'lokaler' i dette tilfælde, er firkanter markeret med tape på et gulv, og ud over det, og selvfølgelig checke at de betaler for deres 'lokale' så skal der ikke kontrolleres mere. Det er hverken et lovkrav, eller noget andet i den stil.

Igen, jeg kan godt se det er nederen at få en kopivarer, men så kontakt dealeren! Du har krav på at de levere pengene tilbage, som en del af den danske købsret.

Umidbart er der faktisk kun den ene forskel på fisketorvets lokaler, og en conventions 'lokaler' at dem på conventionen ikke har vægge, men er markeret op med tape i en hal. Der er umidbart ikke andre forskelle.


Alright, my bad, jeg troede simpelthen at der var bare lidt mere styr over det, men det er vel i bund og grund også hvad denne debat handler om :)

Nu snakker du jo lovkrav, det er jo ulovligt i danmark at sælge ting som noget de ikke er, at det ikke er arrangørenes ansvar at sørge for den lov bliver overholdt, på et event de holder, er mig så en gåde.. Jeg mener man i det tilfælde skal tage ansvar for hvad der sker under ens tag, men det er sku nok bare mig.


Der er rigeligt med styr på det. Så meget som der er behov for. Ikke mere, ikke mindre.

Nej, det er ikke arrangørenes ansvar at det bliver overholdt. Det er den erhvervsdrivende der er til ansvar for sin butik, og lovligheden af denne. Yderligere, som jeg har sagt, er det også tolderne og grænsevagternes ansvar. Og i det, ville jeg nævne for dem der er i tvivl, så er det deres ansvar, da det er deres job, og de får penge for netop det.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf Gama » man 25. jun 2012 21:27

TNQ skrev:
Gama skrev:
TNQ skrev:Jeg kan ikke se hvad er forskellen her. Dealerne køber en plads, som de kan bruge som det passer dem. Det er det samme. Vores 'lokaler' i dette tilfælde, er firkanter markeret med tape på et gulv, og ud over det, og selvfølgelig checke at de betaler for deres 'lokale' så skal der ikke kontrolleres mere. Det er hverken et lovkrav, eller noget andet i den stil.

Igen, jeg kan godt se det er nederen at få en kopivarer, men så kontakt dealeren! Du har krav på at de levere pengene tilbage, som en del af den danske købsret.

Umidbart er der faktisk kun den ene forskel på fisketorvets lokaler, og en conventions 'lokaler' at dem på conventionen ikke har vægge, men er markeret op med tape i en hal. Der er umidbart ikke andre forskelle.


Alright, my bad, jeg troede simpelthen at der var bare lidt mere styr over det, men det er vel i bund og grund også hvad denne debat handler om :)

Nu snakker du jo lovkrav, det er jo ulovligt i danmark at sælge ting som noget de ikke er, at det ikke er arrangørenes ansvar at sørge for den lov bliver overholdt, på et event de holder, er mig så en gåde.. Jeg mener man i det tilfælde skal tage ansvar for hvad der sker under ens tag, men det er sku nok bare mig.


Der er rigeligt med styr på det. Så meget som der er behov for. Ikke mere, ikke mindre.

Nej, det er ikke arrangørenes ansvar at det bliver overholdt. Det er den erhvervsdrivende der er til ansvar for sin butik, og lovligheden af denne. Yderligere, som jeg har sagt, er det også tolderne og grænsevagternes ansvar. Og i det, ville jeg nævne for dem der er i tvivl, så er det deres ansvar, da det er deres job, og de får penge for netop det.


Så i bund og grund er det faktisk alle andre end dem der står for dets ansvar? :D
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf SsjGogo » man 25. jun 2012 21:30

Det er handlerens ansvar ift. den solgte vare, men arrangørernes ansvar ift. hvorvidt den samme sælger skal komme igen. Og det er det der diskuteres, hvad kan arrangørerne gøre for at forebygge ulovlig handel i DERES dealerroom.

Hvis argumentet er, at de ingen ansvar har, hvorfor så have andre meget skarpe regler for opførsel, herunder salg af alkohol?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf Concreteface » man 25. jun 2012 21:34

SsjGogo skrev:Det er handlerens ansvar ift. den solgte vare, men arrangørernes ansvar ift. hvorvidt den samme sælger skal komme igen. Og det er det der diskuteres, hvad kan arrangørerne gøre for at forebygge ulovlig handel i DERES dealerroom.

Hvis argumentet er, at de ingen ansvar har, hvorfor så have andre meget skarpe regler for opførsel, herunder salg af alkohol?


Det handler nok om prioriteringer.
Hvis man skulle indføre salg af alkohol, ville det unge publikum nok blive holdt væk af deres forældre, og de resterende deltagere ville bruge tid og penge på alkohol i stedet for at deltage i events og købe merchandise. Det er jo op til de enkelte arrangørere hvilken slags con de vil afholde.

Derfor har de nok også nedprioriteret "opsynet" med dealerne, da de føler, der egentlig er et marked for originalvarer såvel som bootlegs. Connen udbyder det, som deres målgruppe efterspørger.

TNQ
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: man 29. aug 2011 22:31

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf TNQ » man 25. jun 2012 21:37

Gama skrev:Så i bund og grund er det faktisk alle andre end dem der står for dets ansvar? :D


Nu vender du det bare somom at du har ret, og jeg bare prøver at giver ansvaret væk. Men nej, det er faktisk sådan det fungere. Der er faktisk ikke meget mere i det.

minion
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 25. jun 2012 17:46

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf minion » man 25. jun 2012 21:41

Som jeg nævnte, så skal der et håndhævet forbud til, hvilket giver en masse besvær og der er desværre ingen butikker i Danmark der kan fylde op med bagefter.

Måske ville det være en god ide at lave et opslag med advarsler og info om hvordan man undgår og genkender kopivarer?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf SsjGogo » man 25. jun 2012 21:43

God idé Minion. :)
www.gogonoter.dk

TNQ
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: man 29. aug 2011 22:31

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf TNQ » man 25. jun 2012 21:49

SsjGogo skrev:Det er handlerens ansvar ift. den solgte vare, men arrangørernes ansvar ift. hvorvidt den samme sælger skal komme igen. Og det er det der diskuteres, hvad kan arrangørerne gøre for at forebygge ulovlig handel i DERES dealerroom.

Hvis argumentet er, at de ingen ansvar har, hvorfor så have andre meget skarpe regler for opførsel, herunder salg af alkohol?


Det er helt sikkert arrangørenes ansvar, men efter at have forhørt mig rundt, har jeg hørt at der faktisk ikke umidbart har været nogen rapporter på kopivarer.

Ud over det, så kan man slet ikke dreje det som du gjorde ifht. Vi snakker om ansvar mht. at lave en grundig gennemtjekning af kopivarer. Conner har en så stram politik på alkohol, fordi alkohol kan gøre så en minoritet af mennesker kan gøre det ubehageligt for majoriteten. Ud over det, er der mange penge at blive hentet ind fra fonder, til alkohol-fri unge arrangementer.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster