Conventions og ophavsret

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf Gintoki » man 18. mar 2013 17:31

SsjGogo skrev:
Spoiler: vis
Til sidst vil jeg som sædvanlig påpege at jeg finder det humoristisk at gogo mener at con arrangører i Danmark skal forholde sig til ting i "hans" forum, som om at Animanga bare er STEDET! hvor man er nødt til at besvare kritik.


Det er fordi, at jeg er af den klare opfattelse, at jeg er den mest betydningsfulde person i dette miljø.

Faktisk vil jeg vove at påstå, at dette miljø ikke vil eksistere uden mig.

Ydermere er denne MIN side AniManga, som jeg driver med jernhånd og i det skjulte udspekulerer ondartede planer mod diverse arrangører, J-pop miljøets svar på Babylon Tårnet.

Det at MIN side giver gratis reklame til alle cons, at jeg opfordrer arrangørerne til at forholde sig til eventuel kritik, så det ikke bliver ensidigt, samt at jeg i flere tråde roser dem for deres store arbejde, er naturligvis blot en led i min plan om fuldstændig magtovertagelse!

>:)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf psyg » man 18. mar 2013 17:33

Cutepuppy skrev:I forhold til emnet er jeg ikke jurist, men det er ikke muligt for arrangører at kigge alt materiale igennem, men kun fjerne materiale hvor nogen har fundet noget, og som man med sikkerhed kan fastslå er en bootleg.

Hvis vi nu skal bruge en analogi som vi jo nu gør i denne tråd, så kan jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig at Fisketorvet inspicerer alle varer der leveres til forretningerne der, og medmindre at de nægter at tvinge forretninger til at fjerne kopivarer når de bliver opdaget, så er det nok yderst tvivlsomt at Fisketorvet kan stilles til ansvar for det.


men man kan da vel nok forvente at de gør en minimums insats for at det ikke degenerere til en bootleg hule? vi snakker ikke om en lille smule bootleg i dealer roomet her, det er fuldstændigt ude af kontrol.

j-popcon bør tage noget ansvar over for deres gæster i den her sammen hænge... problemet her er ikke at der ikke bliver gjort nok... problemet er der overhoved ikke bliver gjort noget.
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf kaas » man 18. mar 2013 17:36

Cutepuppy skrev:
Derefter syntes du det er mærkeligt at materialet ikke er fjernet, men du har ikke informeret arrangørerne... jeg er ikke med... går der rygter om at arrangør gruppen i J-popcon er clairvoyante ?...


Den del, specifikt, var en kommentar til Fantask, ikke til J-Popcon.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf nielsm » man 18. mar 2013 17:47

psyg skrev:j-popcon bør tage noget ansvar over for deres gæster i den her sammen hænge... problemet her er ikke at der ikke bliver gjort nok... problemet er der overhoved ikke bliver gjort noget.

This.
Selv hvis J-Popcon (eller en hvilken som helst anden com) ikke har et ansvar over for loven så vil jeg mene de stadig har et ansvar over for deres gæster. Hvis en com har som formål at støtte og styrke fanmiljøet så bør de også støtte industrien i hvert fald en smule, da der ikke rigtig kan eksistere et fanmiljø uden noget at være fan af. Og man støtter ikke industrien ved at vidende lade salg af kopiprodukter stå på. Det er nærmere undergravende.

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf Cutepuppy » man 18. mar 2013 20:04

nielsm skrev:
psyg skrev:j-popcon bør tage noget ansvar over for deres gæster i den her sammen hænge... problemet her er ikke at der ikke bliver gjort nok... problemet er der overhoved ikke bliver gjort noget.

This.
Selv hvis J-Popcon (eller en hvilken som helst anden com) ikke har et ansvar over for loven så vil jeg mene de stadig har et ansvar over for deres gæster. Hvis en com har som formål at støtte og styrke fanmiljøet så bør de også støtte industrien i hvert fald en smule, da der ikke rigtig kan eksistere et fanmiljø uden noget at være fan af. Og man støtter ikke industrien ved at vidende lade salg af kopiprodukter stå på. Det er nærmere undergravende.


Jeg er enig i at industrien skal støttes, og jeg har ingen anelse om hvor mange af gæsterne der ved hvor stort et omfang det er kopi produkter... meeeen, jeg vil så også sige at hvis man kun ønsker 100% licenserede produkter, så kommer der ikke mange dealers, og så er vi i en helt anden prisklasse.

Jeg ved ikke hvad J-Popcon's nuværende policy på området er, men tidligere har det været sådan at hvis der blev fundet produkter som tydeligt var bootlegs, så blev dealeren bedt om at fjerne det, ligesom det er ved andre danske con's.

Brugeravatar
MrQuintus
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: tors 14. mar 2013 10:49

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf MrQuintus » man 18. mar 2013 20:35

Jeg blev solgt en bootleg her til J-Popcon 2013 af fantask, havde købt en Miku Hatsune sakura version i den tro at den var ægte, siden det stod på æsken og fordi J-Popcon har regler om bootlegs.

Fandt ud af den var bootleg da jeg kom hjem og fandt ud af at goodsmile company advarede om præcis den figur på deres hjemmeside, havde desværre ikke læst dette.

Håber at der bliver bedre tjekket op på om der er bootlegs næste år, da jeg ærger mig over at have købt en figur der ikke er ægte :'(

Vil i fremtiden kigge bedre efter når jeg køber en figur, troede bare at jeg ikke behøvede fordi der blev tjekket op på det ^^

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf Trieu » man 18. mar 2013 20:42

Cutepuppy skrev:Jeg er enig i at industrien skal støttes, og jeg har ingen anelse om hvor mange af gæsterne der ved hvor stort et omfang det er kopi produkter... meeeen, jeg vil så også sige at hvis man kun ønsker 100% licenserede produkter, så kommer der ikke mange dealers, og så er vi i en helt anden prisklasse.


Jeg forstå ikke hvorfor mange dealers og højere priser, er et argument for at 100 % licenserede produkter er en dårlige ide.
Hvis man slå ned på bootleg, så vil der være større grund til at forhandler af licenserede produkter til at deltager, og selvfølgelig blive tingene i en helt anden prisklasse.
Bootleg priser er mulig, netop fordi at der blive sparede på kvaliteten, og dem som rent faktisk har skabt de forskellige anime og manga ikke få nogle andel af bootleg salg.

Cutepuppy
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 10:00

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf Cutepuppy » man 18. mar 2013 21:10

Trieu skrev:
Cutepuppy skrev:Jeg er enig i at industrien skal støttes, og jeg har ingen anelse om hvor mange af gæsterne der ved hvor stort et omfang det er kopi produkter... meeeen, jeg vil så også sige at hvis man kun ønsker 100% licenserede produkter, så kommer der ikke mange dealers, og så er vi i en helt anden prisklasse.


Jeg forstå ikke hvorfor mange dealers og højere priser, er et argument for at 100 % licenserede produkter er en dårlige ide.
Hvis man slå ned på bootleg, så vil der være større grund til at forhandler af licenserede produkter til at deltager, og selvfølgelig blive tingene i en helt anden prisklasse.
Bootleg priser er mulig, netop fordi at der blive sparede på kvaliteten, og dem som rent faktisk har skabt de forskellige anime og manga ikke få nogle andel af bootleg salg.


Mener du at der er dealere nok som tror de vil sælge nok til at komme til Danske con'er så, når nu vi kigger på størstedelen af de deltagere der kommer til danske con's ? Det tror jeg ikke, og derfor tror jeg mere på en gylden mellemvej, som man prøver at have nu.

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf kaas » man 18. mar 2013 21:15

Cutepuppy skrev:Mener du at der er dealere nok som tror de vil sælge nok til at komme til Danske con'er så, når nu vi kigger på størstedelen af de deltagere der kommer til danske con's ? Det tror jeg ikke, og derfor tror jeg mere på en gylden mellemvej, som man prøver at have nu.


Lad mig forstå det her ret. Du mener ikke, at bootlegs er problematiske?

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Conventions og ophavsret

Indlægaf SsjGogo » man 18. mar 2013 21:17

Jeg læser det som, at CutePuppy direkte opfordrer til, at der sælges bootlegs, jf. "den gyldne mellemvej" mellem originale varer og kopier.

Det er dybt beklageligt - og jeg håber ikke - at denne kommentar står som inspiration.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster