Danmarsk Bedste Con - afstemningen!

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Danmarsk Bedste Con - afstemningen!

Indlægaf SsjGogo » lør 30. jun 2012 11:41

Kære alle

Vi har nu i noget tid haft en POLL kørende om, hvilket Con I synes burde gå med titlen "Danmarks Bedste".

Indtil videre er stillingen:

Genki med 64.2 %

SVS med 20.9%

J-popcon 13.4%

SommerCon 1.5%


Tallene er ret interessante, idet Genki fører i Poll'en med næsten 30 stemmer ned til nummer 2, ud af 64 stemmer i alt.

Min egen teori er (hvilken jeg håber vi kan diskutere) er, at Genki's popularitet skyldes deres åbne facon. De involverer brugerne/gæsterne i stor grad op til deres convention, og arrangørerne er ekstremt gode til give svar, hvis der skulle opstå nogle spørgsmål.

Dette synes jeg, at SVS bliver bedre og bedre til. Deres placering skyldes måske også, deres geografiske beliggenhed, og ikke deres udbud, og kvaliteten heraf.

Men jeg synes nu, at det er lidt "spøjst" (for at være diplomatisk), at J-popcon ligger så langt nede, taget i betragtning, at det er Danmarks største og ældste con, der ligger super centralt placeret i DGI-Byen.

SommerCon tog jeg med, fordi de kalder sig selv "con" - men det er måske nærmere et større event.

Men hvad synes I?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Danmarsk Bedste Con - afstemningen!

Indlægaf SsjGogo » tirs 17. jul 2012 11:04

Ja - Genki tog denne POLL med storm.

Er der nogen, der vil lægge ord på, hvorfor de mener, at Genki står som Danmarks bedste Con.

Det input vil måske også gavne de andre cons, og Genki også. :)
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Danmarsk Bedste Con - afstemningen!

Indlægaf Hecko X » ons 18. jul 2012 16:32

Jeg tror folk er reserverede, fordi dataene er lidt 'useless', så at sige. Det er meget skægt, et eller andet sted, at se hvad folk har stemt, men det er ikke så afslørende som man måske går og tror.

Fx, hvis vi nu skærer SommerCon væk, eftersom det kun var et éngangs-event, så har vi stadig SVS, J-Popcon og Genki.


Problemstilling 1:
For at kunne give et oprigtigt, for ikke at nævne statistisk brugbart, svar, skal dem der har stemt have deltaget i alle tre cons mindst én gang. Hvis de ikke har det, hvordan skal de så kunne sammenligne hvad, der er bedre?

Argument:
En person, der kun har deltaget til SVScon, vil automatisk kun stemme på SVScon. En person, der kun har deltaget til J-popcon og Genki, vil derimod aldrig stemme på SVScon.

SVScons relativt lave antal stemmer kan derfor også forklares ved at der blandt de afstemte har været folk, som ganske enkelt aldrig har været til SVScon, og derfor ikke ville stemme på den (selvom den måske egentligt er bedre).


Problemstilling 2:
Der er ingen retningslinier for hvilke kriterier burde indgå i ens bedømmelse. Er det udelukkende indhold? Indhold sat op mod billetpris? Indhold sat op mod samlede obligatoriske omkostninger (billetpris + rejse + kost&logi)?

Argument:
En jyde ville måske synes, at Genki eller J-popcon er indholdsmæssigt mere tiltalende, men fordi den også er 2-3000 kroner dyrer (i samlede omkostninger), foretrækker derfor SVScon over Genki og J-Popcon.

Det samme kan siges om folk fra sjælland og deres forhold til SVScon kontra mere lokale ting.


Så igen, det er meget sjovt at se hvad folk har stemt, men at prøve udlede konklussioner baseret på svarene tror jeg altså ikke man kommer nogen vejne med :/

Det kunne dog være meget(!) spændende med en mere kvalitativ analyse:
Folk skriver hvilken by/område de er fra, hvilke af de danske cons de har deltaget i, og hvad de synes var godt eller knap så godt ved de forskellige af dem eller bare den de bedst kunne lide samt hvorfor.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Danmarsk Bedste Con - afstemningen!

Indlægaf SsjGogo » ons 18. jul 2012 16:50

Du har naturligvis fuldkommen ret, men det er nu alligevel lidt vildt, at der er over 100 stemmer imellem 1 og 2.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Danmarsk Bedste Con - afstemningen!

Indlægaf ReficulNatas » tors 19. jul 2012 12:44

Jeg stemte på Genki.

Jeg har været til SVS 2 gange, J-pop en gang og Genki en gang.
Sommercon har jeg aldrig været til.

Jeg fandt J-popcon for stort og upersonligt, så den ligger længst nede på min liste.

Både Genki og SVS er hyggelige cons, hvor det er nemt at finde rundt, og snakke med folk.
Der sker bare lige en tand mere til Genki.
Du har altid noget at lave til Genki, hvorimod at jeg (i år) følte at SVS havde et par perioder hvor der ikke rigtigt skete noget; og derudover var jeg lidt utilfreds med at der ikke helt var styr på Werewolf, i betragtning af hvor mange der deltog i det :)
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: Danmarsk Bedste Con - afstemningen!

Indlægaf Tekkenmover » tirs 24. jul 2012 23:03

Jeg havde dog ikke stemt på nogen af dem, da jeg sidst deltog til J-pop var Valby tiden, og Genki har jeg ikke haft mulighed for at prøve, sommercon kender jeg ikke og SVS har jeg deltaget 2 gange :3

Sådan nogle menings målinger er meget svært at stole på, men som du selv siger Ssj, når der er over 100 stemmer imellem. Her vil jeg dog tilføje, at Allan er en hurtig mand, der følger rigtig meget med hvad der sker omkring, og postede linket på hans face, for at gøre opmærksom på denne spørgelse. Mens SVS folket hvad jeg har set, gjorde inden reklame ^^

Der alene kunne der vise en forskel, af aktivitet mellem de to conner ^^
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Danmarsk Bedste Con - afstemningen!

Indlægaf Shihoudani » ons 25. jul 2012 02:07

Jeg stemte på Genki, fordi ud af de tre (har ikke været til sommercon) var den sidste Genki jeg var til helt sikkert bedst.

Genki var hyggelig, aflukket (ikke noget med alt for mange fremmede der vandrer rundt, det er en super fed location de har sig i Roskilde der) og der var masser af tid til både events og bare til at lalle rundt eller lave photoshoots etc. (det kan jeg personlig godt lide)

Ikke at den sidste SVS og J-Pop ikke var fantastiske, men synes bare Genki kom det trin højere oppe. Glæder mig også utroligt meget til Genki her snart, men prøver ikke at have for høje forventninger da jeg ikke gider blive skuffet. Er ikke i tvivl om at det nok skal blive godt though; har aldrig været til en dårlig con :D
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster