Tuder vi lidt for meget?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf LiseR » søn 29. jul 2012 00:10

Jeg synes det er pissevigtigt at diskutere store ændringer i et ret lille fanmiljø, og være obs på at de store arrangementer der er ikke spænder ben for hinanden.

Jeg synes ikke det er pissevigtigt at tude fordi en arrangørbeslutning kolliderer med ens planlægning. Ja, folk er blevet mere klynke-ynke i de seneste år og der skal ikke meget til før der er brok.

Men omvendt skal man heller ikke bare acceptere beslutninger fra arrangørers side, hvis man er uenig eller ser plads til forbedring.

Jeg synes ikke det er klynk at være kritisk overfor J-popcons placering af datoen, da den sniger sig lovligt tæt på SVS-con. Jeg synes det er klynk at sige "BWAH! Jeg kan ikke komme med, for jeg kan ikke nå at spare op til 2 conner på 2 måneder."

Og jeg synes det er pissevigtigt at første type kritik ikke bliver miskendt som anden type!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Concreteface » søn 29. jul 2012 16:56

Nu var det mig, der rent faktisk har taget det screenshot af debatten om J-Popcon, og man må da sige, at det har spredt sig lidt.

Jeg synes egentlig ikke kernen i selve debatten var J-Popcons flytning. Det, der sprang mig i øjnene var, at folk ikke kan argumentere for deres sag. Der blev jo sagt af en person, at der var for meget brok over denne flytning, og den brok gad pågældende person egentlig ikke høre på.
Jeg fremlagde derpå en pointe om, at man jo ikke kan forbedre en con uden negativ feedback - hvadenten denne er konstruktiv eller ej. Derfra eskalerede det så bare.

Så derfor er mit svar til denne tråd det samme som til den person, der syntes, der var for meget brok: Nej, jeg synes ikke vi tuder for meget. Som Lise også siger, så er det altså vigtigt, at man fremlægger sin holdning - især når vi er i et så lille miljø. At denne holdning så bliver mødt med fjendtlighed er meget beklageligt, og det synes jeg virkelig vi kan arbejde på at forbedre i miljøet. I stedet for at affeje kritik og taler ned til hinanden, burde vi i stedet lytte til hvad især deltagerne til de forskellige cons siger.

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 29. jul 2012 17:06

Hmm, jeg er godt nok nysgerrig mht. den diskussion på Facebook. Jeg kan slet ikke forestille mig, at den har kunnet eskalere sig og blive personlig for nogle af medlemmerne. But I guess it did...
Er der mulighed for at kunne se diskussionen? Ikke for at deltage, men for at se, hvorfor folk har opført sig sådan.. ???
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Concreteface » søn 29. jul 2012 17:10


Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » søn 29. jul 2012 17:25

Naturligvis kan man diskutere - men alt med måde.

Indtil videre er hovedaktørerne i denne debat (som jeg ser det!)- folk der er involveret i J-popcon, og folk der i et vist omfang har noget at gøre med miljøet i Jylland, eller i anden omfang er knyttet til HAF/SVS-gruppen.

Jeg kan da godt forstå, at sidstenævnte er pissed (det ville jeg også være), og jeg giver dem også ret i, at J-popcon burde have hørt dem ad, men den pågældende facebook debat virkede lidt ude af proportioner for mig (og mine proportioner er fucked i forvejen).

Og jeg mener stadig, at det burde være muligt, at spare penge op til begge coner - da jeg var 13 delte jeg 3-4 avisruter ud, og endda samlede flasker m.m. for at få penge til nogen af de interesser. På næsten to måneder burde det være muligt, at skrabe 1500 kr. sammen.

(Yeah - jeg fik endelig lov til at bruge - DENGANG JEG VAR UNG)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Gama » søn 29. jul 2012 17:29

Jeg synes generelt danmarks unge klynker for meget.. Så vær dog glad for de ting man har, at noget bliver flyttet er jo ikke verdenens undergang.. Jeg synes ikke det er okay at brokke sig over sådan noget, det er fint at give sin mening til kende, men sådan noget kan også gøres med manner, og god begrundelse.

Der hvor jeg synes det er værst er hvor man kan se folk bare er for forkælet, der er nogle gange brok ude på min arbejdsplads omkring maden, vi får 2 varme retter, samt smørebrød og en salat bar hver eneste frokost, at man kan brokke sig over at man ikke lige selv synes maden smager som den skal er man en gåde... Min første tanke er, har deres mor lavet frokost til dem hver eneste dag i hele deres liv, siden de kan være utilfreds med så dejlig en frokost hver eneste dag.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 29. jul 2012 17:56

Fuldstændig enig med Gama!

Hvorfor kan folk ikke bare være glade for, at J-pop har fundet en løsning og stadig kan afholde connen i stedet for at måtte aflyse den for denne gang?

Og jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor folk ikke fatter, at connen hverken bliver dyrere af at blive skubbet, eller at cosplays tager længere tid at sy. Har de penge nok til J-pop i november, så lægger man pengene til side og nyder, at man ikke skal tænke på dét mere resten af ventetiden. At J-pop er flyttet gør jo netop også plads til, at man kan sy 2 nye cosplays inden da i stedet for 1; 1 til J-pop og 1 til SVS. No big deal!

Jeg synes godt nok, folk er utaknemmelige nu om dage... >:(
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Concreteface » søn 29. jul 2012 19:49

SsjGogo skrev:Indtil videre er hovedaktørerne i denne debat (som jeg ser det!)- folk der er involveret i J-popcon, og folk der i et vist omfang har noget at gøre med miljøet i Jylland, eller i anden omfang er knyttet til HAF/SVS-gruppen.


Jeg kan så afsløre, at nogle af hovedaktørerne til slut i debatten var en fra Genki, en fra OBAA og så mig selv.

MangaAnimeLover skrev:Fuldstændig enig med Gama!

Hvorfor kan folk ikke bare være glade for, at J-pop har fundet en løsning og stadig kan afholde connen i stedet for at måtte aflyse den for denne gang?

Og jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor folk ikke fatter, at connen hverken bliver dyrere af at blive skubbet, eller at cosplays tager længere tid at sy. Har de penge nok til J-pop i november, så lægger man pengene til side og nyder, at man ikke skal tænke på dét mere resten af ventetiden. At J-pop er flyttet gør jo netop også plads til, at man kan sy 2 nye cosplays inden da i stedet for 1; 1 til J-pop og 1 til SVS. No big deal!

Jeg synes godt nok, folk er utaknemmelige nu om dage... >:(


Problemet er bare, at (især unge) mennesker som regel ikke tænker over at spare op på den måde. Der kan ske det, at de kommer til at lægge alle deres penge i J-Popcon + overnatning + dealer room, og derfor ingen penge har til SVScon, hvilket selvfølgelig vil komme til at gå ud over SVS.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf nielsm » søn 29. jul 2012 19:51

Concreteface skrev:Problemet er bare, at (især unge) mennesker som regel ikke tænker over at spare op på den måde. Der kan ske det, at de kommer til at lægge alle deres penge i J-Popcon + overnatning + dealer room, og derfor ingen penge har til SVScon, hvilket selvfølgelig vil komme til at gå ud over SVS.

Man kan så vende den om og sige det er en rigtig god lejlighed til at lære den slags.

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Concreteface » søn 29. jul 2012 19:56

nielsm skrev:Man kan så vende den om og sige det er en rigtig god lejlighed til at lære den slags.


Det er jeg skam heller ikke uenig i overhovedet. Men jeg tvivler bare på, at det kommer til at ske ;)


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster