Tuder vi lidt for meget?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » man 30. jul 2012 17:02

Det forstår jeg ikke Concreteface?

Har du ikke selv skrevet, at du er en del af SVS-teamet, at du diskuterede på facebook med en fra Genki og en fra Obaa (som vist også er en del af deres bestyrelse).

Hvordan skiller det sig af fra folks påstande om, at det primært er folk fra arrangørergruppen?

Og det er endda, som du kan se på flere indlæg, ikke kun mig, der har den anskuelse - hvis det er fordi du tror, at jeg har en personlig vendetta mod arrangører (tværtimod, i like those guys). :)

I øvrigt, når personer over 13 år (lad os sige, at målgruppen starter der) ikke kan administrere deres penge, dvs. at de bruger dem og så tuder over, at de ikke har penge nok - så må de blive hjemme. Det er ikke et sagligt argument mod J-pops flyttedatto.

Noget andet jeg har lagt mærke til - hvilket er lidt spøjst - er, at debatten er ved at få "sekteriske" toner - idet det folk fra Jylland synes det er beklageligt, folk fra Sjælland mener det er det samme, og folk fra Fyn står i midten. (Naturligvis meget generaliseret her).
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Gama » man 30. jul 2012 17:03

Tekkenmover skrev:
Gama skrev:Hvordan kan det argument ikke bruges?


Fordi det påvirker en del, hvor svært er det at forstå? Blot fordi du ikke er påvirket, betyder ikke andre muligvis er, og dette kan have indflydelse på antal besøg der kan komme, såvel hvor mange penge de kan bruge ved connen.

Og hvis ens budget er meget stram i forvejen, og har behov for nogle måneder mere for at spare, men connerne bliver rygtet tættere sammen, har man man ikke længere tid til at spare. Ikke nok med det, som jeg selv nævnte før, vil det også gå udover de mindre arrangementer, som får pludselig smidt en stor con, lige op til deres arrangement, fordi de kan gøre hvad der passer dem.


Så i bund og grund mener du at conner skal tage hensyn til de folk som ikke gider(jeg ved dette er provokerende, men det er jo rigtigt, at folk sløser deres penge væk istedet for at gemme dem til de events de nu ønsker kan jeg virkelig ikke se er nogen anden end deres egen skyld) at administrere deres penge ordenligt? Som concrete skriver, du får udbetalt de samme penge om året lige meget hvornår connerne ligger(thanks btw, var lige sådan jeg skulle ha formuleret det)...

Jeg lever meget efter "Du tager ansvar for dig selv, istedet for at andre skal gøre det", så jeg kan på ingen måde følge din tankegang.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » man 30. jul 2012 17:08

I øvrigt ved folk allerede NU, at der er con i hhv. marts og maj - så de har altså 7 måneder at spare pengene op? :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Tekkenmover » man 30. jul 2012 17:11

Jeg stopper her, lige meget hvordan end jeg forsøger at skrive, vil det bare ikke komme på den måde, som jeg vil have jer til at forstå det.
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Concreteface » man 30. jul 2012 17:40

SsjGogo - Det er skam heller ikke fordi jeg tror, du ikke kan lide arrangører - jeg har bare set i denne tråd, at folk tror, der har været arrangører med i debatten.

Jeg selv er en del af SVScons eventteam - altså ikke en arrangør. Ham, jeg betegnede som fra OBAA, er menigt medlem, og altså ikke en arrangør af en con. Personen fra Genki kender jeg ikke, men han omtalte sig selv som "medlem af Genki". Det er selvfølgelig svært at aflede noget fra den udtalelse (han kunne bare være gopher f.eks.), men jeg tror ikke, han er arrangør.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf LiseR » man 30. jul 2012 22:26

For en god ordens skyld er jeg på ingen måde indblandet i nogen af connerne som andet end deltager.
Nicklas, som er "medlem af Genki", er gopher og medhjælper, men ikke arrangør på Genki så vidt jeg ved. Hvis I vil spørge ham om det kan I gøre det gennem mig...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Willow » man 30. jul 2012 23:15

Mit indlæg var rettet mod både arrangører og "almindelige" medlemmer. Altså generelt bare folk, der har en tilknytning til convention. For mig er det som chefer og medarbejdere, og jeg mener også, at medarbejderne har et ansvar og en personlig tilknytning til conventionen eller foreningen, og ikke kun cheferne. Desuden var det ikke kun omkring lige denne problematik, men bare den generelle måde, kritik bliver håndteret i miljøet.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Hecko X » tirs 31. jul 2012 00:36

Willow skrev:Mit indlæg var rettet mod både arrangører og "almindelige" medlemmer. Altså generelt bare folk, der har en tilknytning til convention. For mig er det som chefer og medarbejdere, og jeg mener også, at medarbejderne har et ansvar og en personlig tilknytning til conventionen eller foreningen, og ikke kun cheferne.

Hvis du nu læste kommentaren én gang til, ville du nok lægge mærke til, at Nicklas specifikt gjorde klart for, at han talte på egne vegne...

For mig er det rimeligt klart at den eneste grund til at han overhoved nævner at han har noget som helst med Genki at gøre, er fordi der blev gjort den antagelse at han var J-Popcon arrangør, og at han ville pointere at han faktisk var på den 'modsatte side af hækken'. Jeg kan slet ikke se hvorfor man ville kunne tro, at han prøver at tale på Genkis vegne :/

Generelt tror jeg også, at det mere er der problemet ligger. Ligeså snart folk hører, at en person hjælper til med en con, uanset hvor lille rollen måtte være, så antager de at personen er ambassadør og talsrepræsentant for den respektive con, hvilket jo er fuldkommen skudt i hovedet.

Det burde ikke være nødvendigt for hjælpere og arrangørere, at starte med en lang smøre om hvordan det efterfølgende er deres egen personlige holdning og ikke har relation til den con de hjælper til ved og bla bla bla.

Tværtimod, der burde være en lang smøre når bestyrelsen (og KUN bestyrelsen) officielt taler på vegne af connen, så man ved at der nu er connens holdning/stilling til sagen, der gives udtryk for.

Så mange misforståelser ville kunne undgås, hvis folk bare kunne forstå denne simple ting.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » tirs 31. jul 2012 07:24

Hold nu op Hecko, selvfølgelig blander Genkis/SvS bestyrelse sig ikke direkte i debatten. De har folk til at tage screenshots af kritiske diskussioner om J-pop, som bliver spredt i miljøet som steppebrand! :D (zajebajem se :D)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Willow » tirs 31. jul 2012 08:14

Hecko X skrev:
Willow skrev:Mit indlæg var rettet mod både arrangører og "almindelige" medlemmer. Altså generelt bare folk, der har en tilknytning til convention. For mig er det som chefer og medarbejdere, og jeg mener også, at medarbejderne har et ansvar og en personlig tilknytning til conventionen eller foreningen, og ikke kun cheferne.

Hvis du nu læste kommentaren én gang til, ville du nok lægge mærke til, at Nicklas specifikt gjorde klart for, at han talte på egne vegne...

For mig er det rimeligt klart at den eneste grund til at han overhoved nævner at han har noget som helst med Genki at gøre, er fordi der blev gjort den antagelse at han var J-Popcon arrangør, og at han ville pointere at han faktisk var på den 'modsatte side af hækken'. Jeg kan slet ikke se hvorfor man ville kunne tro, at han prøver at tale på Genkis vegne :/

Generelt tror jeg også, at det mere er der problemet ligger. Ligeså snart folk hører, at en person hjælper til med en con, uanset hvor lille rollen måtte være, så antager de at personen er ambassadør og talsrepræsentant for den respektive con, hvilket jo er fuldkommen skudt i hovedet.

Det burde ikke være nødvendigt for hjælpere og arrangørere, at starte med en lang smøre om hvordan det efterfølgende er deres egen personlige holdning og ikke har relation til den con de hjælper til ved og bla bla bla.

Tværtimod, der burde være en lang smøre når bestyrelsen (og KUN bestyrelsen) officielt taler på vegne af connen, så man ved at der nu er connens holdning/stilling til sagen, der gives udtryk for.

Så mange misforståelser ville kunne undgås, hvis folk bare kunne forstå denne simple ting.


Egentlig var det heller ikke rettet mod deltagerne i lige netop den debat, men bare en generel irritation over, at folk af og til vil i en diskussion af con-forhold inddrage deres egen relation til en con. Det er sandt, at man selvfølgelig kan bruge det til en forståelse af personens holdninger, når man kender vedkommendes ophav, men samtidig er der også den fare forbundet med det, at man så ved, at vedkommende har en personlig interesse og derfor næppe er objektiv.
Jeg vil gerne pointere, at i lige netop screenshottet, blev j-popcons talsmand provokeret til at nævne sin status, fordi folk havde den fordom, at han var fra j-popcon. Jeg mener, at han på det punkt faktisk holdt sig på neutral grund, om end jeg var uenig i hans synspunkter. Men generelt synes jeg hele diskussionen var alt for ophedet emnet taget i betragtning, og jeg mener kun, at den udviklede sig som den gjorde, fordi folk i forvejen er bitre mod j-popcon. Hvis nu j-popcon var perfekte og pludselig lavede det her nummer, ville folk nok undre sig, men ikke blive så agressive. Samtidig tror jeg også, at folk fra j-popcon på forhånd var i forsvarsmode, fordi de var forberedt på kritik og allerede på forhånd havde hidset sig op til folks kritik.
Vi kan diskutere om folk så generelt kun nævner deres relationer, når de bliver provokeret, men jeg tror, at grunden til at folk er så hurtige til at komme til den slags konklusioner, er fordi at folk i fortiden har været meget hurtige til i en debat at sige "Jeg er medlem af blablabla, og i er alle utaknemmelige fjolser." eller klassikeren "I vores con blablabla gør vi det meget bedre i con blablabla".
Det er selvfølgelig ikke okay, hvis andre i en diskussion inddrager dine relationer eller smider fordomme i ansigtet på dig. Selvfølgelig skal man i sådan en situation have mulighed for at forsvare sig selv.
Og jeg vil også give dig ret i, at hvis folk på forhånd kender dine relationer, vil de måske ligge for meget i hvad vedkommende siger. Folk, der hjælper til ved cons, skal ikke være bange for at sige deres uforbeholdne mening. Men det er også ofte dem, der deltager i diskussionerne, fordi hvis de er aktive i miljøet på den måde, har ofte også interessen i at deltage i diskussionerne, frem for udefrakommende, der egentlig er fuldstændig ligeglad med det hele.
Alle connerne har fordomme om hinanden, desværre. Og det er synd, hvis alting skal ende i "Det var en typisk con blablabla ting at sige" fuldstændig uprovokeret i diskussioner.
Men vi må altså også spørge os selv om, hvorfor det er j-popcon er blevet så upopulære over tiden. Og jeg tror forkert presse-håndtering er en af grundene.
*Edit* Men selvfølgelig er flere conner skyldige i den kritik jeg lige kom med. Det er ikke kun rettet mod j-popcon.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster