Tuder vi lidt for meget?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » lør 28. jul 2012 17:23

Først og fremmest, tilgiv mig den melodramatiske titel - men jeg ville fange jeres opmærksomhed.

Hej - mit navn er Gogo. Jeg kan godt lide at se anime, samt at læse manga. Jeg dyrker asiatiske film, men har nu altid været mest til de syd-koreanske af slagsen.

(What the fuck?)

Jeg elsker at møde nye mennesker, og i dette miljø har jeg mødt mange, og mange ynder jeg at kalde venner nu. Folk, der har en bestemt passion, såsom folk der arrangerer diverse tiltag, der gavner andre mennesker - og uden at de modtager betaling herfor, fascinerer mig. De fascinerer mig i sådan en grad, at jeg selv, sammen med nogle dejlige mennesker, forsøgte, at bidrage lidt til dette miljø.

(Whats the point, dude?)

Men i alle miljøer, ikke mindst vores, er der bare folk - der elsker at brokke sig. Det gør jeg også selv, men nogen gange, så går det lidt over gevind.

Men lad mig komme til en pointe - før I giver op. På AniManga og andre sociale medier, er connernes ageren blevet diskuteret heftigt.

Den nye debat vedrører J-popcon - som i mange år har brystet sig som Danmarks største con, "kontroversielle" flytning af datoen. Det er blevet debatteret på AniManga, Facebook og diverse blogs.

Alene ordet "kontroversielt" får mig til at grine lidt - men videre til pointen. Idag læste jeg en debat på facebook, hvor folk var på grænsen til at svine hinanden til (andre mener, at der var tale om tilsvining), og var nærmest ulykkelige over, at datoen var rykket, og at de nu måske ikke kunne komme til både SVS og J-popcon.

ÅÅÅÅÅH DU GOOODEESSTE!

Ja - tilgiv mig min semi-arrogante attitude - men jeg kan sgu ikke tage det helt så seriøst. Jeg ved ikke om folk er forkælede, eller hvad f.... der foregår, men come on. At man orker mudderkastning pga. det, at man ikke har mere substans i sin tilværelse end, at man bliver ulykkelig over, at man ikke kan løbe rundt og skrige i Pikachu dragt 3 gange årligt- jeg kan ikke forstå det.

Men - glem nu mig - jeg er bare en gammel og bitter mand - hvad synes du.

Tuder vi lidt for meget, nogen gange?! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf l.mathiasen » lør 28. jul 2012 17:37

Håber de fleste tilhører det tavse flertal der tænker længere end sin egen næsetip og godt kan gennemskue at der er en grund til en ændring og det ikke er for ramme dem personligt. Det er ikke fordi at flytningen af connen egentlig vil have store konsekvenser for nogle og 99% skal nok finde en løsning til at komme til begge conner hvis de ønsker da de bruger deres tid fornuftigt i stedet for at tude over noget så ligegyldigt. De store musikfestivaler ligger alle meget tættere på hinanden og det lykkes da for folk at komme med alligevel.

Der er naturligvis altid nogle der hyler op om alting og det er ved at være lidt træls at høre på (og det kommer fra en der kan finde på at beklage sig hvis det er for mange brune m&ms i forhold til de røde).
Men jeg synes nu de fleste beklagelser kommer fra folk med tilknytning til andre conner, så man kunne spørge sig selv hvor meget er en oprigtig saglig kritik og hvor meget der kommer for at stille sig selv og sine bedre.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

minion
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 25. jun 2012 17:46

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf minion » lør 28. jul 2012 17:51

jeg er ked af flytningen fordi J-popcon er en del af mit sociale netværk. Der er folk jeg kun møder der og i år er jeg nødt til at droppe j-popcon, da den er den dyreste, men ikke den bedste. Det var langt mere praktisk da connerne havde noget mere tid imellem sig.
Jeg er sikker på at der er en god grund (det håber jeg), og selvfølgelig er der ikke j-popcons skyld at jeg bruger den til at møde folk. Jeg håber jeg møder dem under Genki og så bare gemmer de penge jeg ville have brugt på J-popcon til SVS.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » lør 28. jul 2012 17:52

Minion - og alt respekt til det, men hvad synes du om emnet, dvs. at folk tuder lidt for meget som eksempelvis den flytning.
www.gogonoter.dk

minion
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 25. jun 2012 17:46

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf minion » lør 28. jul 2012 18:14

Måske klynker vi for meget og måske går animanga for meget op i at skabe debatter. Der laver mindst en debat tidligere om folks klynkeri.

jeg tror ikke at anime fans er bedre end alle andre grupper. Giver du folk noget de er glade for, så er det naturligt at folk bliver kede af hvis det bliver fjernet.
Hvis Crunchyroll besluttede sig til kun at streame til USA, så ville det bare være som for år siden, men folk ville være kede af det.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » lør 28. jul 2012 18:15

Animanga går meget op i at skabe debatter - nu er vi jo en side med et forum, og ideen med et forum er vel at skabe debatter?
www.gogonoter.dk

minion
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 25. jun 2012 17:46

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf minion » lør 28. jul 2012 18:18

Jeg er klar over den modsigelse, pointed var også at måske skulle man være lidt mere original og ikke bare genpakke gammelt kød.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » lør 28. jul 2012 18:19

Jamen - du skal da endelig være velkommen til at starte originale tråde - men nu er denne udsprunget fra en Facebook debat, som fandt sted igår aftes. :)

Ps. Jeg frabeder mig dog at du sammenligner AniManga med Føtex :P :D (just kidding)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Gintoki » lør 28. jul 2012 18:30

minion skrev:Måske klynker vi for meget og måske går animanga for meget op i at skabe debatter. Der laver mindst en debat tidligere om folks klynkeri.

jeg tror ikke at anime fans er bedre end alle andre grupper. Giver du folk noget de er glade for, så er det naturligt at folk bliver kede af hvis det bliver fjernet.
Hvis Crunchyroll besluttede sig til kun at streame til USA, så ville det bare være som for år siden, men folk ville være kede af det.

Nu er der jo ikke snak om lukning af J-popcon men kun en flytning, så den sammenligning giver ikke særligt megen mening.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

minion
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 25. jun 2012 17:46

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf minion » lør 28. jul 2012 18:35

jep, det var derfor jeg i mit første indlæg skrev hvordan jeg havde det, i forhold til det originale emne. Nemlig at jeg klynkede og jeg gjorde det fordi jeg følte at jeg have en grund til det, da jeg havde mistet noget jeg holdt af.

flytning eller lukning er fra min vinkel det samme. At kunne sige "ahh hvor dejligt, det er bare mig der ikke kan konmme", hjælpere ikke så meget.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster