Tuder vi lidt for meget?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » søn 29. jul 2012 20:20

Concreteface, nu vil jeg ikke fjerne fokus fra den igangværende debat, men jeg vil da gerne citere dit eget indlæg (i forhold til at jeg så det som, at de folk der debatterede derinde var folk fra andre arrangørergrupper - og med det ikke ment, at de alle var kritiske overfor J-popcon):

Dette års SVScon var dog den første convention, hvor jeg har været en del af selve teamet bag. Jeg stod for foredragene "Japanstudier" og "Turen går til Japan", hvilket var en meget spændende og lidt surrealistisk oplevelse.
Jeg håber, at jeg til næste SVScon kan være en del af teamet igen, da jeg efterhånden har fået mere og mere interesse for con-planlægning og alt, hvad det indebærer.


viewtopic.php?f=13&t=209


Men fred være med det, vi er sådan set enige i meget af debatten - omend jeg stadig mener, at det er lidt ude af proportioner på visse punkter - men hey, jeg har selv svært ved at styre proportionerne nogle gange. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Concreteface
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 16. maj 2011 14:14
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Åbyhøj, Århus

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Concreteface » søn 29. jul 2012 20:26

SsjGogo skrev:Concreteface, nu vil jeg ikke fjerne fokus fra den igangværende debat, men jeg vil da gerne citere dit eget indlæg (i forhold til at jeg så det som, at de folk der debatterede derinde var folk fra andre arrangørergrupper - og med det ikke ment, at de alle var kritiske overfor J-popcon):

Dette års SVScon var dog den første convention, hvor jeg har været en del af selve teamet bag. Jeg stod for foredragene "Japanstudier" og "Turen går til Japan", hvilket var en meget spændende og lidt surrealistisk oplevelse.
Jeg håber, at jeg til næste SVScon kan være en del af teamet igen, da jeg efterhånden har fået mere og mere interesse for con-planlægning og alt, hvad det indebærer.


http://www.animanga.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=209


Men fred være med det, vi er sådan set enige i meget af debatten - omend jeg stadig mener, at det er lidt ude af proportioner på visse punkter - men hey, jeg har selv svært ved at styre proportionerne nogle gange. :)


Jeg har da heller ikke sagt, at jeg ikke selv var en del af SVScon? Det regnede jeg med, at I efterhånden vidste.

Og ja, vi er sikkert grundlæggende enige, men som du selv siger, så er jeg nok mere involveret i debatten, da jeg er en del af SVS, end du er. Derfor er mine holdninger nok lidt stærkere end dine, men jeg synes da ikke, de er ude af proportioner.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » søn 29. jul 2012 20:31

Nej, nej - naturligvis ikke - det var ikke møntet på dig personligt, og generelt er "J-popcon kontra dato" blot et udgangspunkt i en debat om, hvorvidt vi generelt beklager os for meget.

Eksempelvis var der tidligere en debat om, at Jyllands Posten havde ytret sig negativt om manga - det faldt mange for brystet - men da nogle af os opfordrede til, at de skrev og gjorde noget ved det, døde debatten pludseligt ud - og ikke nok med det, så blev endda Gintoki "anklaget" for, at han pressede en bruger til at skrive..
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf nodokasa » søn 29. jul 2012 22:00

Jeg erklærer mig enig med Eru-tan. De fleste af os holder sig nok tavse, og derfor virker det som meget mere, når folk endelig brokker sig - og specielt i så store omfang.

Selv er jeg godt træt af det, men, der er ikke noget jeg kan gøre ved det, så jeg lader det bare være. :)

Also; Er jeg den eneste, der synes det er lettere underholdene, at Gogo tuder over at mennesker tuder for meget? Ti-hi. :p
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » søn 29. jul 2012 22:01

It takes a bitch to see one, i guess :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 29. jul 2012 22:02

SsjGogo skrev:It takes a bitch to see one, i guess :D

Ohoho, in the face *_*
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf nodokasa » søn 29. jul 2012 22:04

SsjGogo skrev:It takes a bitch to see one, i guess :D

Du indrømmede det jo selv. Det var skam bare en observation - ingen grund til at reagere så stærkt, unge mand. :P
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf SsjGogo » søn 29. jul 2012 22:05

Jeg tænkte nu mere på mig selv i forhold til folk, der tuder. :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tekkenmover
Genin
Genin
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 18. maj 2012 23:09
Køn: Mand

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf Tekkenmover » søn 29. jul 2012 23:52

Ov dear, troede ikke den debat blev så omtalt ^^"

Men ja, om vi tuder for meget, problemet med det er kritik, brok og tudning, de ligger alle 3 utrolig meget tæt på hinanden, og typisk kan stå på samme linje.

I mine øjne, det der er problemet med J-pops flytning så tæt på SVS, det er to af Danmarks største conner, ligger under 2 måneder mellem hinanden, hvilket kan betyde færre besøg for begge conner, men hvem af de to det går mest udover for, er ikke til at sige, før vi kommer derhen til.

Igen ser jeg folk bruger "Så bare lær at spare op" Husk hvilket mennesker vi har i miljøet, det er hovedsagelig studenter. Ikke nok med det, er vi i en tid, hvor 4 ud af 10 dansker er arbejdsløse, selv studenter har en kamp at finde studenterjobs. Dette vil også have en indflydelse på deltagelse til conner generelt, og jeg tror specielt, hvis conner kommer så tætte på hinanden, som J-pop og SVS er nu.
Og skylden for disse to conner er kommet så tæt på hinanden, ER J-pops egen skyld, lige meget hvad undskyldninger og begrundelser der er for dette. Føler ikke de har tænkt sig om hvilket stor con de kom tættere på, såvel tænkt på Danmarks nuværende problemer for studenter, som jeg igen vil pointe ud, ER en kæmpe hovedgruppe der deltager.

J-pop havde den perfekte måned November, og den skulle de forsat sigte efter, så hvis jeg havde været arrangør, ville det have gået sådan til (Jeg giver dig en løsning Nicklas).... Enten fandt vi en anden dato i November til at bruger lokalerne, og hvis ikke, lejer vi dem til næste år, og tager en Pause med J-pop.

Hvilket her kunne det faktisk være interessant at høre, og måske starte en debat tråd om, om J-pop har brug for en pause, vi har set en lille stattestik, hvor J-pop lå tæt nederst. Plus generelt, høre jeg meget lidt positiv snak om J-pop, ikke andet, det lidt bedre end sidst. Selvfølgelig den lille stattestik skal ikke tage helt seriøst, men sat sammen med alt kritik man har hørt også selv oplevet med J-pop gennem tiden, i forhold til de nyere conner som Genki og SVS... Er J-pop bare fanget i en gammel loop, uden interesse for at forny sig.
[b]Don't let the user name fool you.... I play other things aswell :3[/b]

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Tuder vi lidt for meget?

Indlægaf LiseR » man 30. jul 2012 01:00

Jeg er ikke uenig i kritikken mod Jpop, men som den ældste og største con vil den i mine øjne naturligt også være den der trækker mest kritik, og det synes jeg også man skal holde sig for øje.

Jeg ville stadig supergerne have at man i al fald fjernede folks navne og profilbilleder på den diskussion. Det synes jeg ville være god webikette.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster