Transport til conventions

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Transport til conventions

Indlægaf TMP » ons 12. sep 2012 18:13

Jeg er nok ikke den eneste, som har den her opfatning.
Jeg vil gerne spare så meget som muligt når jeg tager til forskellige conventions.
Jeg bor selv i Aalborg, så jeg tager selvfølgelig udgangspunkt i det jeg har opdaget herfra.
Jeg er lige nu studerende, så jeg har også prøvet at tage højde for at man måske kan få studie rabat.
Og en sidste ting, er at jeg regner med at jeg KUN tager til en convention i København (fx. j-popcon og genki) og tilbage igen. (Jeg skal nok prøve at tage højde for "tour-de-anime-conventions".

Der er selvfølgelig forskellige måder at rejse på, men jeg vil gå igennem transport via. både tog og bus.
Selvfølgelig så kunne man få en af sine "med-animanga-kammerater" til at køre derned sammen, men der er også andre som tager den offentlige transport.

Jeg har kigget på forskellige ting, lige fra både wundercard, dsb ung (wildcard), og andre finurligheder, for at få en oversigt over hvilke muligheder er bedst når jeg skal rejse til roskilde og genki...

(og som en side note, så skal I ikke lægge så meget vægt på datoen osv. fordi de burde være næsten det samme, som dagene på (eller før) genki).

Ok, i første omgang tager jeg udgangspunkt i at man skal til Roskilde. Dertil kan man gøre nogle ting:

1. Få sig et wildcard for 99 kr. for ½ år (eller 180 for 1 år) + få rabat til turene derned. Du får dertil forskellige rabatter forskellige steder + andre fordele.
Jeg tror sikkert at hvis man rejser flere steder i danmark for at besøge ALLE conventions, så tror jeg at dette er den optimale mulighed, da det ender med at du skal betale mere for de andre 2 muligheder.
Dette ender ud således:

http://i46.tinypic.com/6pqcfl.png

2. Man kan få fat i en DSB orange, som er lidt billigere, dog så er lidt uforudsiglig hvornår de bliver billige. Dette ender ud således:

http://i49.tinypic.com/ico55i.png

3. Til sidst man kan tage bus 888, og hvis man er heldig kan man få fat i en "rød-billet", som er ekstrem billig taget i betragtning af de andre muligheder. Her tager jeg både højde for rød-billet og almindelig tur-retur billet. Det skal så siges at "rød-billet" IKKE er en tur-retur billet. Dvs. hvis du køber en rød-billet, så skal du også købe en tilbage. (hvis du er heldig). Dette ender ud således:

http://i48.tinypic.com/2v0lkcz.png

Dette er mine erfaringer lige nu. I har sikkert andre måder at komme i gennem alle conventionsene. Dem vil jeg gerne vide, og hvis I har evt. tips og tricks til turen så sig endelig til.
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Transport til conventions

Indlægaf nielsm » ons 12. sep 2012 18:55

Lige en note: DSB har forskellige rabatniveauer på forskellige ugedage. Så vidt jeg husker giver Wildcard 50% rabat de fleste dage, men kun 25% fredage og søndage. Desuden er det vist typisk også lettere at få en billig Orange-billet på andre dage end fredag og søndag.

Med det i mente kan det være en fordel at tage af sted torsdag og komme hjem mandag, hvis man har et billigt sted at sove (eks. hos en ven) og har fri fredag og mandag.

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transport til conventions

Indlægaf Zarsu » ons 12. sep 2012 22:19

DSB-orange billetter sættes til salg 2 måneder før rejsedatoen, så det er faktisk nemt at skaffe dem billigt - bare man tjekker computeren den rigtige dag :)

Du skal heller ikke glemme DSB Ung Klapsæde, hvor en tur fra Aalborg til København havner på sølle 89 kr. hver vej - forudsagt at du har et WildCard. Jeg mener også disse bliver sat til salg 2 måneder før afrejse.


Og hvis man nu ikke er studerende kan man også godt overveje at tage flyet - det er ofte billigere end voksen billet hos DSB og går en del hurtigere. Man skal bare være ude i god tid og holde øje med priserne :)


Personligt plejer jeg at køre i bil til conventions med andre, fra Aalborg af. Hvis vi er 5 personer i en bil der kører fornuftigt på literen havner turen på 300 kr for en tur/retur for alle når vi skal til Sjælland. Så er der rigeligt til dækning af benzin/diesel, broafgiften og til slid af bilen.
Dette kræver selvfølgelig at man har bil og chauffør til rådighed, men jeg synes nu det er rarest selv at bestemme præcis hvornår man tager af sted og hjem igen :)


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster