At finde kærligheden på cons

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf nielsm » ons 17. okt 2012 12:48

Jeg kan i hvert fald godt bekræfte førstehånd at det med at leje store hotelværelser og feste om natten er en ting til amerikanske con. Den ene gang jeg har været der ovre var jeg med i en decideret suite (ikke royal dog) sammen med adskillige fansubbere og ex-fansubbere, og ja der blev festet om natten, med alkohol og dj. I suiten.
(Jeg lagde mig ind og sove tidligt.)
Der var også en af pigerne (de få der var) der senere nævnte noget om i hvert fald én person der havde været meget pågående over for hende.
Så ja, den slags sker i USA.

(Der er vist også mindst én con i USA der har skrevet ind i deres regelsæt at de vil klippe folks billet hvis de finder ud af at de har haft sex under connen. Også selv om det har været på deres hotelværelse på et hotel som ikke er affilieret med connen. Det synes jeg er rimelig absurd.)

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Soffy » tors 18. okt 2012 10:13

Jeg synes det virker helt naturligt at finde kærester til en con - det er det tidpsunkt på året hvor du er omgivet af flest mennesker med de samme interesser og oplevelser som dig selv. Desuden er det meget nemmere at falde i snak, og der er tit en meget mere venlig og åben atmosfære.

*hosthentydningtildenløseindstillingtiluddelingafmundvandhost*

Nedestående er 100% subjektiv holdning og er ikke skrevet for at støde nogen, fjerner det gerne hvis nogen er ked af at det står der:
Et fænomen jeg har lagt lidt mærke til er at der er ca.3000 congoers i Danmark (baseret på J-popcons deltagerantal) og dette naturligvis begrænser... "udvalget"... hvis man foretrækker at have en cosplayende kærester. På facebook har jeg været venner med et par stykker som har nøjagtig samme omgangskreds - og som følge deraf også haft nøjagtig de samme kærester. Heldigvis er de modne og kan håndtere situationerne og det beundrer jeg dem for :) Personligt ser jeg det bare som et udtryk for at vi har enormt meget kærlighed i miljøet og at folk altid er klar til nye venskaber og andre relationer - dybest set kan vi bare godt lide hinanden (det meste af tiden).

Derfor synes jeg heller ikke der er tendens til one-night hook-ups o.l, jeg har indtryk af at når folk her i miljøet finder sammen, bliver de oftest sammen i et godt stykke tid og er ofte gode venner selv efter et evt. brud.

/end of begejstret rant om ung kærlighed og den livsglæde og positivitet jeg altid oplever til SVS cons generelt

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf kishimotomochi » lør 29. dec 2012 20:33

Jeg har oplevet at nogen kommer sammen på cons! Altså generelt til events.

Jeg havde nogen venner der mødtes til en walk, og så kom de sammen :)
(De er dog ikke sammen længere)
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
Mion
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: lør 11. aug 2012 06:29
Køn: Mand
Geografisk sted: Kolding baby!

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Mion » søn 6. jan 2013 20:41

jeg har samme mening som de fleste andre haha.
Jeg tager ikke til cons for at score, men for at have det hyggeligt + ved jeg at der nogle gange sker virkelig alt for sjove ting på en con.
men det kan ske at folk mødes og det bliver til et forhold, så det er helt sikkert at det kan ske, men det sker for det meste ikke på selve connen :).
Har dog aldrig scoret på cons og har egentlig ikke intentionelt holdt det miljø og mit kærlighedsliv adskildt, ikke at det betyder at det aldrig kunne ske.
Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf JoaCHIP » søn 17. mar 2013 23:53

nielsm skrev:(Der er vist også mindst én con i USA der har skrevet ind i deres regelsæt at de vil klippe folks billet hvis de finder ud af at de har haft sex under connen. Også selv om det har været på deres hotelværelse på et hotel som ikke er affilieret med connen. Det synes jeg er rimelig absurd.)

Ja, det er godt nok absurd. Kærlighed forbudt! Og tænk at lave regler der rækker uden for con'ens område ... det er jo et groft indgreb i folks privatliv. Men det er jo USA i en nøddeskal: Sexuelle ting er ofte forbudte, mens skarpladte våben er helt OK.

Og nej, jeg tager heller ikke til con for at score, men jeg synes da det er helt fint, hvis folk finder hinanden på den måde. :)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf CAPTAIN N » man 18. mar 2013 22:04

Det ville ikke undre mig hvis mange tager ud til diverse cons med det håb at finde kærligheden.
Selv tager jeg dog mest ud til dem for den gode stemning og for at møde ligesindede som man kan snakke med, noget jeg bestemt ikke har den store mulighed for i hverdagen.

Jeg er desuden selv rimelig genert og har svært ved at starte samtaler og holde dem ordenligt kørende selvom jeg prøver, så jeg har det såmænd svært nok alene på det punkt.
Billede

Brugeravatar
Sung Je Won
Kage
Kage
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 20. maj 2012 17:05
Geografisk sted: En mark i det mørke Jylland

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Sung Je Won » tirs 19. mar 2013 14:27

Har selv fundet en form for kærlighed et par gange under cons.. Men som regl aldrig mere end en fling der ikke bliver til mere end det er under conen
Har så også mødt et par af mine kærester under cons eller events. er det der er sket for den jeg har nu

Personligt kan jeg godt forstå det at man finder en under cons, det at de forstår ens hobby er jo ret vigtigt.
Kan dog bedre lide chancen for at lære nye folk at kende^^ Forelske sig over tiden og falde i hak frem for det hele sker med det samme som det lidt krever under en con for det lykkes der og ender for mig altid med at bliver såret^^"

Er ret taknemmelig for vores sammenhold i miljøet ^^
Senest rettet af Sung Je Won fre 27. okt 2017 22:16, rettet i alt 1 gang.
HELLO! I´m the happiness fairy!
I´ve sprinkled happy dust on you!
Now smile, your fucker!
This shit´s expensive!

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Hecko X » tirs 19. mar 2013 16:52

Jeg må så indrømme, at jeg små-crushede på en pige her under J-popcon, men gag nammit, jeg er svag over for nuttede piger der giver mig gratis mad! D8

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf nodokasa » tirs 19. mar 2013 19:26

Hecko X skrev:Jeg må så indrømme, at jeg små-crushede på en pige her under J-popcon, men gag nammit, jeg er svag over for nuttede piger der giver mig gratis mad! D8

I think we've all been there. :pirat:
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster