At finde kærligheden på cons

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

At finde kærligheden på cons

Indlægaf TMP » man 15. okt 2012 22:40

Dette er oplevelser og meninger jeg har fået fra 5 forskellige personer. Hvilket også er derfor jeg stiller spørgsmålet her, fordi dette har gjort mig nysgerrig.

De mener at når man tager til cons så er de mest for at finde kærligheden, eller for at sige det direkte... at score og det der kommer bagefter.

På sin vis kan jeg godt forstå det, da man gerne vil finde ligesindede, som man kan være sammen med og dele sin tid med.

Så for at få meninger i gang så vil jeg spørge jer om noget:
Har du fundet kærligheden ved at tage til cons? hvordan var det? Eller har du oplevet at mange bliver kæreste til cons?

Og synes I selv at cons er meget baseret på at blive scoret/score?

Nu har jeg selv ikke været til en con, så jeg ved det ikke... det er også derfor jeg er nysgerrig og spøger.
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
Is-9
Chibi
Chibi
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 23. okt 2011 00:33
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Is-9 » tirs 16. okt 2012 00:59

Nu taler jeg jo ikke for alle mennesker, men jeg har været til alle danske conner siden J-popcon 2004, og det her første gang jeg nogensinde har hørt at det at tage til con skulle handle om at score... ???

For mig har conner altid handlet om venskab (tidligere at finde nye venner, nu mere bare at hænge ud med dem jeg kender i forvejen) og at dyrke sine interesser (hvilket også har skiftet over tid - fra shopping og animevisninger til primært cosplay). Dating har jeg aldrig været i nærheden af på en con - det tætteste var nok da en bekendt hookede op med en fyr på SVScon 2008, og det var vist mest fordi hun var en meget impulsiv type.

Så for at opsummere: nej, jeg har aldrig fundet kærligheden til en con, har ud af 15+ conoplevelser kun oplevet at en anden gjorde det en enkelt gang, og har aldrig overvejet at der skulle være noget mærkeligt ved det.

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Kitty » tirs 16. okt 2012 02:20

TMP skrev:Dette er oplevelser og meninger jeg har fået fra 5 forskellige personer. Hvilket også er derfor jeg stiller spørgsmålet her, fordi dette har gjort mig nysgerrig.

De mener at når man tager til cons så er de mest for at finde kærligheden, eller for at sige det direkte... at score og det der kommer bagefter.

På sin vis kan jeg godt forstå det, da man gerne vil finde ligesindede, som man kan være sammen med og dele sin tid med.

Så for at få meninger i gang så vil jeg spørge jer om noget:
Har du fundet kærligheden ved at tage til cons? hvordan var det? Eller har du oplevet at mange bliver kæreste til cons?

Og synes I selv at cons er meget baseret på at blive scoret/score?

Nu har jeg selv ikke været til en con, så jeg ved det ikke... det er også derfor jeg er nysgerrig og spøger.


Jeg har selv fundet kærligheden til en con, det var dog slet ikke med det formål at jeg tog afsted, jeg skulle faktisk bare arbejde til den con, jeg synes det var lidt en underlig følelse.
Jeg har faktisk ikke oplevet folk decideret blive kærester til en con, men hvorfor ikke.
Hvor venskaber bygges op, kan der vel også ende med at komme forhold ud af.

Jeg synes ikke at cons er baseret på at udbygge kærligheds relationer, mere venskaber, fællesskaber og det at vise sine færdigkreerede cosplays frem.
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf MangaAnimeLover » tirs 16. okt 2012 13:55

Jeg synes, det vil være synd at tage til et con udelukkende for at score. Man kan hurtigt blive skuffet, og så har man spildt connen på at gå og lede efter en partner.
Jeg kender dog selv en håndfuld personer, der har fundet kærester til conventions - måske ikke ligefrem blevet kærester til selve connen, men så i hvert fald stiftet kontakt med deres nuværende partnere.

Jeg synes ikke, conner skal blive den nye form for alternative unges måde at "gå i byen og score" på. Conner har et helt andet formål, som alt for let bliver glemt, hvis man går desperado efter en partner. Det synes jeg, vil være synd. Til gengæld synes jeg, det er romantisk, når man tilfældigvis møde en person til et con, som man senere kommer sammen med. (Eller bekendte, der under connen beslutter sig for at komme sammen). For et con er jo et sted, hvor folk med samme interesser mødes, og når vi er så "få" i anime-miljøet, er det en fremragende mulighed for at stifte romantiske bekendtskaber. Det skal bare ikke kun handle om det ;)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf SsjGogo » tirs 16. okt 2012 14:38

Jeg synes ikke, at cons (i Danmark) er baseret på muligheden for at score - tværtimod sker der så meget omkring en, at det er svær, at etablere en dybere kontakt til en person.

Modsætningsvis synes jeg det er helt ok, hvis to personer "hooker up" til en con - bevæggrunde for at møde op til en con er der jo mange af.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf *Wish* » tirs 16. okt 2012 19:45

TMP skrev:Har du fundet kærligheden ved at tage til cons? hvordan var det? Eller har du oplevet at mange bliver kæreste til cons?

Nej, ikke cons. Jeg har dog lært både min eneste eks og min nuværende kæreste at kende gennem HAF. Vi begyndte dog ikke at at komme sammen til et HAF-event. Jeg tror dog, det skyldtes lige så meget, at det var gennem HAF, jeg primært kom ind i fanmiljøet og for alvor mødte andre med samme interesse.

TMP skrev:Og synes I selv at cons er meget baseret på at blive scoret/score?

På ingen måde. Jeg har det lige som Is-9.
Is-9 skrev:For mig har conner altid handlet om venskab (tidligere at finde nye venner, nu mere bare at hænge ud med dem jeg kender i forvejen) og at dyrke sine interesser

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf LiseR » tirs 16. okt 2012 21:30

Det tror jeg sgu jeg er er for gammel til :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Manna » tirs 16. okt 2012 22:38

Pjat Lise, du skal bare have dig noget ungt kød 8D

Jeg har heller ikke oplevet folk blive kærester til cons, men kender flere der har lært hinanden at kende til cons, og så er blevet kærester efter. Det er måske også lidt trist at tage til en con bare for at score, da jeg syntes det lige så meget handler om at møde gamle og nye venner, og bare have det sjovt med en masse ligesindende. Hvis man så er heldig og falde over kærligheden er det da bare fedt.
~Queen of the night~

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Gama » ons 17. okt 2012 03:08

True story bro? I'm going!
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: At finde kærligheden på cons

Indlægaf Willow » ons 17. okt 2012 10:44

Jeg hører, det er almindeligt i USA. Men det er så også kun fordomme, jeg har fra internettet :D Anyway, de har vist en lidt anden kultur end os, hvor de også lejer hotelværelser sammen og fester bagefter. Deres conner er også en hel del større end vores, så muligheden for at score en, du aldrig skal se bagefter, er vist lidt større.
Og hvad jeg har kunne gætte ud fra 4chan, er alle vi cosplayere sluts, der er super lette at score på en con :p . Men altså, 4chan er vist ikke en god kilde, så hvis nogen rent faktisk kender til amerikanske con, skal i være velkomne til at rette på mig.

Jeg har godt hørt folk mødes på con, men meget sjældent har jeg hørt om decideret con-scoringer. Jeg synes dog egentlig ikke, det er mærkeligt, at romantiske forhold udvikles ud fra en con, siden jeg feks. har en stor del af min vennekreds fra dem, så hvis man skaffer alle sine venner der, hvorfor så ikke også en kæreste?
Jeg ville dog aldrig tage til en con for at score XD Fik sgu nok nederlag på den front i det virkelige liv, ville ikke have lyst til også at ødelægge mit frirum med at overkomplicere det med endnu en faktor.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster