En 16+ con?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: En 16+ con?

Indlægaf SsjGogo » tors 11. apr 2013 10:18

Indhold, samt diskussionen heraf, kan I jo vende tilbage til. I (vampyrsten m.fl.) burde tage fat i det lavpraktiske og se, hvordan man stabler det op.

Kontakt evt de etablerede Cons og få råd - tror gerne at de vil hjælpe til.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: En 16+ con?

Indlægaf Gintoki » tors 11. apr 2013 12:46

Selissa skrev:Jeg synes det er en rigtig god ide først at åbne en bar efter et bestemt tidspunkt :) Så kan man nyde diverse arrangementer om dagen, og så feste om aftenen!

Må erklære mig enig heri, god idé :) Hvis der endelig skal være alkohol før, så skal det være i forbindelse med noget prøvesmagning til et event.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: En 16+ con?

Indlægaf LiseR » tors 11. apr 2013 15:10

Ja, og man undgår at folk hænger i baren hele dagen som det er tilfældet på visse rollespilsconner :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Seph
Chibi
Chibi
Indlæg: 26
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:16
Køn: Mand
Geografisk sted: コペンハーゲン

Re: En 16+ con?

Indlægaf Seph » tirs 16. apr 2013 11:42

Men hvad er det vi vil have ud af en 16(18)+ con?

Hvis det bare er for at kunne drikke sig fuld er der jo så mange steder man kan det, behøver vi virkelig en con? Jeg kan godt se 16(18)+ områder til en con hvor man måske kunne have nogle mere seriøse/alvorlige emner og film/serier på programmet, men at starte en hel con bare for det virker lidt som overkill IMO.

På J-popcon har vi i år en hel masse idéer til 18+ events som forhåbentlig bliver til noget, men langt fra nok til at retfærdiggøre at lave en seperat con(endnu...)

Men hey, hvis der er nogen der gerne vil stable en på benene kunne jeg da godt finde på at deltage selv. Jeg har bare svært ved at se fordelene, men jeg skulle da helt klart prøve at være med en enkelt gang.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: En 16+ con?

Indlægaf SsjGogo » tirs 16. apr 2013 12:43

Jeg kan se flere fordele ved et "event" kun forbeholdte de voksne.

Tonen, materialet, begivenhederne m.m. vil være målrettet et voksent publikum. Der er også en del voksne, der er skræmt af skrigende teenagepiger og "Hug me" skilte, så det vil være en oplagt mulighed for at få fat i dem, som gæster - hvilket J-popcon m.fl. ikke kan mønstre.

Så personligt handler det ikke udelukkende om booze.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: En 16+ con?

Indlægaf LiseR » tirs 16. apr 2013 14:01

Jeg drikker selv sjældent alkohol så den side af sagen er jeg egentlig ligeglad med.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: En 16+ con?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 16. apr 2013 14:11

SsjGogo skrev:Jeg kan se flere fordele ved et "event" kun forbeholdte de voksne.

Tonen, materialet, begivenhederne m.m. vil være målrettet et voksent publikum. Der er også en del voksne, der er skræmt af skrigende teenagepiger og "Hug me" skilte, så det vil være en oplagt mulighed for at få fat i dem, som gæster - hvilket J-popcon m.fl. ikke kan mønstre.

Så personligt handler det ikke udelukkende om booze.

(Y)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: En 16+ con?

Indlægaf Manna » tirs 16. apr 2013 17:53

Jeg vil give Gogo ret, det er ikke for at skabe et miljø hvor man kan fulde sig, en bonus ville bare være at man kan nyde en øl til maden eller senere på aftenen når man hygger, uden at føle man gør noget forkert.

Indrømmet, jeg kan også sagtens larme når jeg er til en con, men jeg kan også vise respekt for dem der har arrangeret det, og ikke sidde og snakke om alt muligt andet til et event, så man forstyrrer. Jeg kan også godt lide yaoi/yuri/hentai, men er nået over det punkt hvor jeg finder det tvingende nødvendigt at shippe alt og alle i det jeg ser/læser, som altså hurtigt kun blive en smule træls at høre på. Når det vel og mærke virker som om det eneste personen følger med i serien for, er for at lave shippings og håbe på fanservice.

Og, som andre har nævnt, muligheden for at snakke lidt mere om kultur, opførsel og køkken, på et lidt andet niveau end "OMGJEGVILBAREGERNETILJAPANDETBLIVERSYGTGODTOGVISKALBAREENHELMASSE!!!!" ;)
Den yngre gruppe af congængere virker primært fokuseret på manga/anime delen, samt paneler bestående af folk i cosplay der snakker om en bestemt serie. Og fokus er gerne på de serier der er hotte lige nu og her, og den kategori falder jeg lidt udenfor, da jeg sjældent ser de serier der "lige topper nu".

Så ja, muligheden for at man stadig kan have det sjovt og fjolle, men med en gruppe der har lært at man må respektere de regler der er opstillet, og stadig har bare en smule fornemmelse for sine omgivelser.
^ Og ja, så ved jeg godt "mange over 18 er stadig larmende, hjernedøde fjolser" men der vil jo altid være nogle, uanset hvilken aldersgruppe du vælger, vil nogle falde uden for "normen" eller ens forventninger. Og så skal man bare ud i en masse åndssvage regler, ved at sige 18+ fjerner man, forhåbentligt, nogle af de ting man gerne vil undvære. Også selv om det betyder at folk <18 der godt kan og folk >18 der ikke kan finde ud af det er en konsekvens.
~Queen of the night~


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster