En 16+ con?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: En 16+ con?

Indlægaf kaas » ons 10. apr 2013 14:20

vampyrsten skrev:

HA ha ha !

Tror dg ikke at i kan skrabe nok sammen til en +25 con.

Desuden plejer 16 og under at være det man i "online-slang" kalder for cancer.

Nu er "online-slang" jo et vidt begreb, så mon ikke vi bare skal holde os til at sige "på en hjemmeside, der er lidt for glad for en 5-årig pige" :P

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: En 16+ con?

Indlægaf vampyrsten » ons 10. apr 2013 14:36

Guys, det var bare en spydig joke, r'lax peeps.

I opfører jeg som om i aldrig har set en trold :/

Vigtigere er atten+ con-tingen.

Jeg så faktisk gerne(og har i længere tid) at sådan en ting blev stablet på benene.

Andre der er seriøse med det?
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: En 16+ con?

Indlægaf nodokasa » ons 10. apr 2013 15:17

vampyrsten skrev:Guys, det var bare en spydig joke, r'lax peeps.

I opfører jeg som om i aldrig har set en trold :/

Vigtigere er atten+ con-tingen.

Jeg så faktisk gerne(og har i længere tid) at sådan en ting blev stablet på benene.

Andre der er seriøse med det?

Jeg er seriøs. I'd be there. :)

Specielt med Hentai biograf. Jeg skal gerne styre den! :P <3 8) *_* :pirat:
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Selissa
Chunin
Chunin
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 14. jan 2013 17:33
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: En 16+ con?

Indlægaf Selissa » ons 10. apr 2013 15:47

Jeg er helt klart med på ideen! :) Så længe der, som andre har påpeget, bliver holdt ordentlig styr på det. Det er fint at folk drikker lidt alkohol, men tror sgu ikke en con vil være særlig sjov hvis den er fyldt med skidefulde mennesker der ikke kan tage vare på dem selv.

Jeg går ud fra, at hvis det bliver til noget, bliver det nok på Sjælland, for ellers ville jeg gerne have hjulpet rent praktisk, også :)
95% Crazy
-
http://michellelouring.wordpress.com
“If life gives you lemons, make apple juice. Then make people wonder how the hell you did it.”

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: En 16+ con?

Indlægaf kaas » ons 10. apr 2013 17:22

nodokasa skrev:
vampyrsten skrev:Guys, det var bare en spydig joke, r'lax peeps.

I opfører jeg som om i aldrig har set en trold :/

Vigtigere er atten+ con-tingen.

Jeg så faktisk gerne(og har i længere tid) at sådan en ting blev stablet på benene.

Andre der er seriøse med det?

Jeg er seriøs. I'd be there. :)

Specielt med Hentai biograf. Jeg skal gerne styre den! :P <3 8) *_* :pirat:

Og her troede jeg, at onani det var sådan noget, man gjorde rent privat :P

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: En 16+ con?

Indlægaf Manna » ons 10. apr 2013 19:17

Hentai-biograf med små forhæng mellem stolerækkerne *_*

Som sagt, så har jeg ikke nogle deciderede planer om at føre det ud i livet, da jeg stort set ingen erfaring har med at stable noget som helst på benene, og ikke har andet end en enkelt gangs erfaring som gopher. Men hvis folk er friske på at starte noget op, så syntes jeg da det er fedt!

Jeg vil da også gerne indrømme at jeg let kan blive irriteret på det yngre publikum, men jeg tror alle har oplevet det med at man bliver overgearet fordi man ser en masse venner, og er et sted med en helt særlig stemning, som man måske virkelig har set frem til.
Nok om de glade unge mennesker, jeg tror også forskellige mere seriøse paneler kunne være rigtig spændende, da det meste jeg ved om japansk kultur er der jeg ser i anime/manga og dramaer (og tager lidt med et gran salt)

Hvad angår alkohol vil jeg altid mene det er godt at have klare regler, og nogle der kan varetage dem. For der vil altid være folk der mener de kan styre det indtil det går galt, og jeg bruger ellers ikke meget tid til fester. En løsning kunne jo også være ikke at have et kæmpe udvalg med 25+ forskellige drinks, men måske noget øl, vin, shots, cider/breezer og et måske par "klassiske" drinks, samt måske et lille udvalg af japanske specialiteter. Også fordi, som andre har nævnt, så er det altså meget forskelligt hvad der skal til for at folk bliver fulde. Og så kan man jo nøjes med at have en åben bar om aftenen til evt. fester, så folk ikke ligger i druk hele dagen.

Sådan noget som gæster, er der nogle bestemte folk I rigtig gerne ville se besøgte Danmark? Og hvordan med cosplay, skulle der stadig være noget show/konkurrence af en art, hvor meget fylder cosplay egentlig når vi kommer længere væk fra teenagerne?
Jeg spørger af ren nysgerrighed, da det er sjældent jeg egentlig tænker over folks alder samt gøren og laden til cons, da der sjældent er noget rettet imod den "ældre" brugergruppe :D
~Queen of the night~

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: En 16+ con?

Indlægaf nodokasa » ons 10. apr 2013 19:58

Ang. alkohol kan jeg dårligt vente til at SP og jeg kommer op og tøseslås om Legend of Galactic Heroes. xD
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: En 16+ con?

Indlægaf vampyrsten » ons 10. apr 2013 23:27

Der vil nok kunne komme nogle ret interessante gæster. Hvis budgettet rækker vel at mærke..

Så drømmen om at møde FKMT og Wakamotoooo er vel stadig en drøm :'(

Dog har jeg erfaret at de mest seriøse cosplayers er 20+, men kommer aldrig til cosplay shows generelt ._.

OG angående alkohol, jeg har MEGET gode erfaringer fra Eirtakon som holder bar, pubquiz og rave efter klokken 18. I år er 4 gang jeg tager med, og har aldrig oplevet fulde mennesker der ikke kunne styre sig. Har jeg generelt ikke til nogle cons... ever !

Men det kunne da være fedt at få samling på de folk der gerne vil føre dette ud i livet.
Tror absolut det er muligt. Det kræver dog noget know-how og nogle kontakter.

For ikke at nævne en DEL engagement.
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: En 16+ con?

Indlægaf LiseR » ons 10. apr 2013 23:35

Lad være med at bruge nedladende online slang om mine venner, især ikke med den sygdom der slog min onkel ihjel langsomt og smertefuldt. Sorry, men det der gider jeg slet ikke høre på og jeg gider ikke diskutere på det niveau. Det der kan du tage til 9gag, det flyver ikke hvis du vil diskutere seriøst med voksne.
Jeg havde egentlig skrevet "ude af tråden", men jeg læser sgu nok med alligevel, jeg er ikke for klog. Og jeg vil gerne diskutere konceptet, bare jeg må slippe for at synes det er ok at skrive trollspeak og rakke ned på unge under 18.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Selissa
Chunin
Chunin
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 14. jan 2013 17:33
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: En 16+ con?

Indlægaf Selissa » tors 11. apr 2013 10:10

Jeg synes det er en rigtig god ide først at åbne en bar efter et bestemt tidspunkt :) Så kan man nyde diverse arrangementer om dagen, og så feste om aftenen!
95% Crazy
-
http://michellelouring.wordpress.com
“If life gives you lemons, make apple juice. Then make people wonder how the hell you did it.”


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster