Din første con?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Din første con?

Indlægaf LiseR » lør 20. aug 2011 01:40

Det var Genki i 2010. Jeg husker noget med masser af solskin og nogle gratis Bacardi Breezers, og at jeg blev dræbt og raped. Det var faaabulous.
Det var nu hyggeligt at være i Valby Kulturhus, men jeg kan godt se at faciliteterne var blevet for små med alle dem der var til Genki i år :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Din første con?

Indlægaf Hebi » søn 21. aug 2011 17:01

LiseR skrev:Det var Genki i 2010. Jeg husker noget med masser af solskin og nogle gratis Bacardi Breezers, og at jeg blev dræbt og raped. Det var faaabulous.
Det var nu hyggeligt at være i Valby Kulturhus, men jeg kan godt se at faciliteterne var blevet for små med alle dem der var til Genki i år :D


gratis breezers........ <3 *_*
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Din første con?

Indlægaf Pacman » tors 1. sep 2011 11:23

Min første con var J-popcon 2007.
Det var noget af et kultur chok da jeg ellers havde været skabs anime og manga nørd i et par år. Det var utroligt at finde et sted hvor der var så mange andre som en selv. Men det var super god weekend. Jeg så ikke så mange evetns da jeg brugte mere tid på at rende rundt og lege Fan-girlish hele weekenden.

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Din første con?

Indlægaf kaas » fre 25. nov 2011 10:13

Min var også SVS i år... endte med at være til alle 3 i år. :D

Plushydødbold :3

Brugeravatar
Yokume
Chibi
Chibi
Indlæg: 41
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 14:42
Geografisk sted: Fredericia

Re: Din første con?

Indlægaf Yokume » fre 25. nov 2011 12:02

J-popcon 2007
Min oplevelse var.. At det var noget af et kulturschok. Jeg havde ikke fået særligt meget andet af vide end " det er ligesom i de mangaer du så godt kan lide at læse 8D " Så fik i samarbejde med Risa, smidt et hastigt closet-cosplay som K-san´( fra Gravitation ) sammen ugen før connen, hvilket også var ugen før connen jeg fik bestilt billet.

Jeg er ret sikker på jeg var irriterende overfor de folk jeg var sammen med fordi eg var så hyper og glad, men jeg havde en skøn oplevelse. Var fuldstændig opslugt af oplevelsen, især af cosplay-showet... Fik mig en figur fra en ukendt serie med mig hjem =w= Kan huske det var en smule koldt, men ikke så meget. Kan huske at jeg om søndagen kom på min første japanske restaurent of fik prøvet noget stegt tofu med ris. Efter connen gik jeg hjem og begyndte at undersøge nøjere og før jeg vidste af det havde jeg set en pokkers masse anime og blevet medlem af diverse anime sider.

tror jeg med dette indlæg har misbrugt de to ord: "kan huske " xD
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Din første con?

Indlægaf Shihoudani » fre 25. nov 2011 13:04

JPopcon 2007. Mange forskellige oplevelser og indtryk, men et der var godt nok til at jeg har været til hver Jpop lige siden. <3
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Din første con?

Indlægaf LiseR » fre 25. nov 2011 14:50

Min første con var Genki 2010, og jeg har ikke haft det så sjovt i lang tid. Utrolig fed energi, masser af glade mennesker og flot udklædning og masser af fjolleri.
Den con var noget særligt pga det gode vejr og beliggenheden, Valby Kulturhus er super lækkert.
På andenpladsen kommer nok SVS. Jeg er bare til de mindre conner :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
NekoMaliChan
Jonin
Jonin
Indlæg: 487
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 18:47
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Vester Hornum (Mikro by. Hvis i kender den får i et kram!) :D

Re: Din første con?

Indlægaf NekoMaliChan » lør 26. nov 2011 13:19

Min første con var J-Popcon 2010
Jeg var fjorten og kendte stortset ingen i cosplay miljøet bortset fra to andre jeg fulgtes med. Det var egentlig en ok oplevelse, men jeg var nervøs og små bange næsten hele tiden. Jeg var ikke ret selvsikker over mit eget cosplay, og følte mig lidt malplaceret fordi der var så mange utrolige kostumer...
Heldigvis gav jeg det hele en chance mere (svscon 2011) og det var bare fantastisk!! I mellem tiden havde jeg også opbygget flere venskaber inden for anime/manga miljøet via en af de små foreninger, anime kita, som jeg havde været medlem af siden 2009, så det kan sagtens have noget med det at gøre! Vendte da også tilbage til J-popcon i år og havde det helt utroligt sjovt!! :)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Din første con?

Indlægaf nielsm » søn 27. nov 2011 00:18

Min første gang var J-Popcon i 2003.
Det var ret småt den gang, der var ikke mange i cosplay (det var i høj grad nørdede mænd der kom!) og cosplayshowet var en lille ting der blev holdt i et mødelokale!
Jeg kan ærlig talt ikke huske meget af hvad der skete, men jeg kan huske at da jeg første gang hørte om det bed jeg mig meget fast i "J-pop" delen af navnet, og troede først det primært havde fokus på popmusik, og det ville være en slags koncert-form.

Daearen
Chibi
Chibi
Indlæg: 44
Tilmeldt: lør 15. okt 2011 21:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Randers

Re: Din første con?

Indlægaf Daearen » søn 19. feb 2012 15:51

SVS bliver mit først con 2012 bliver året hvor jeg er med til sådan noget...


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster