Din første con?

Diskussion af officielle Conventions.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Din første con?

Indlægaf *Wish* » ons 6. jul 2011 15:18

Hvilken con var din første, og hvordan var din oplevelse af den?

Min første con var J-Popcon 2005. Allerede dengang følte jeg, at der var meget trængt i Valby Medborgerhus, som det hed dengang. Jeg var taget af sted alene og håbede at få en af de få sovepladser, der dengang eksisterede.
Jeg havde set meget frem til connen, da det ville blive mit første møde med andre fans. Jeg var dog meget genert, så jeg havde svært ved at bare begynde at snakke med random folk. Jeg faldt dog i snak med en pige og hendes vennegruppe, som jeg så holdt mig lidt sammen med. Jeg gik dog rundt for mig selv flere gange i løbet af connen. De var alle 3-4 år yngre end mig, hvilket jeg på det tidspunkt fandt lidt underligt.
Connen i sig selv havde flere interessante ting at byde på. Det var da også dengang, at jeg så anime i biografen til con. Jeg fik en hyggelig weekend ud af det men ingen vedvarende bekendtskaber.

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Din første con?

Indlægaf mikael » ons 6. jul 2011 15:42

min første var også j-popcon, den første tilbage i 2000. Det var engang hvor jeg syntes at der var fantastisk mange anime fans på et sted, og den første cosplay konkurrence med 7 deltager. Jeg mødte folk jeg ellers kun kendte online og så anime på storskærm og opleve folk der i kor sang med på åbnings sangene.

Jeg kan huske jeg var ked af at den ikke blev afholdt næste år, men har været med de fleste år siden.

Brugeravatar
Yoshusheep
Chibi
Chibi
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons 25. maj 2011 19:23

Re: Din første con?

Indlægaf Yoshusheep » ons 6. jul 2011 19:40

Min første con var j-popcon i 2007 - en af mine klassekammerater havde fortalt om den og sagde at vi skulle da prøve at optræde i cosplaykonkurrencen xD Jeg var så imponeret af alle de flotte kostumer og mit eget var så simpelt at det gør ondt xD jeg fandt også ud af at der fandtes en masse spændende serier jeg slet ikke kendte til og som jeg begyndte at se lige efter connen xD
Derudover husker jeg også j-popcon som en con hvor jeg blev mega dårlig efter en fredag uden meget mad og den veninde jeg overnattede hos mente vi skulle holde j-dag... Har aldrig været så skidt til en con men på trods af det syntes jeg det var en fantastisk con hvor jeg mødte en masse nye mennesker~ Og det er blevet til en del conner derefter xD

Lemogera
Chunin
Chunin
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26

Re: Din første con?

Indlægaf Lemogera » søn 10. jul 2011 00:45

Min første con var også J-popcon i år 2007.
Jeg tog afsted med en veninde fra skolen, også mødtes vi med en pige jeg havde mødt på Mangismo's forum på hovedbanen. Det første hun gjorde da hun så mig var at tvære en flødebolle ud i mit ansigt XD Hvilken fantastisk start på en con, ne? XD
Men for satan, hvor var det en sjov weekend^^ Jeg er rimligt sikker på at vi ubevidst er kommet til at irritere nogen af de andre mennsker på connen, med vores fjollede hyperaktive opførsel. Den slags opførsel der i dag lidt er blevet kendetegnet for yngre mennsker der er til deres første con, for mig. ^_^
Det jeg husker bedst var den nye følelse af frihed og åbenhed jeg ikke havde oplevet før, også det at være imponeret over cosplayshowet ^^ Vi havde grinet så meget, mig og min skole veninde at vi havde ondt i mavemusklerne et par dage efter connen var slut, så det blev hurtigt besluttet at vi skulle afsted igen året efter XD

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Din første con?

Indlægaf ReficulNatas » søn 10. jul 2011 11:52

Min første con var SVS 2010.
Jeg hørte om J-popCon 4 dage før den fandt sted i 2009, så den nåede jeg ikke :)

Jeg kan ikke huske hvem der fortalte mig om SVS, men det har nok været en af dem jeg mødte til det HAF jeg engang blev slæbt med til.. ^^

Jeg mødte flere mennesker til SVS 2010 end jeg gjorde til SVS 2011; det er lidt nemmere at komme i kontakt med mennesker som ved hvem du er klædt ud som ^^

Jeg var til J-popCon i 2010 også, men den con er for stor til mig; jeg regner med at droppe J-popCon i år, og tage til Genki i stedet..
Jeg har kun hørt gode ting om Genki, og kan forstå at mange mener at det er den hyggeligste con vi har i DK :D
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Din første con?

Indlægaf Crystal Dragon » tors 18. aug 2011 21:15

Mit allerførste Con var dette års Genki Con. Og det var amazing! :D
Jeg vidste faktisk ikke at der var andre Cons end J-pop og så da jeg hørte om Genki herfra forummet, og at det kom tidligere end Genki, så begyndte jeg at planlægge at tage derhen.
Jeg besluttede kun at prøve en dag, bare for at se om det var noget for mig, og nu fortryder jeg da at jeg ikke tog alle 3 dage med, det var så fantastisk en oplevelse.
Jeg glæder mig både til J-pop con og til næste års Genki så meget! xD Det bliver bestemt noget fantastisk.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Din første con?

Indlægaf CAPTAIN N » fre 19. aug 2011 11:40

Teknisk set så deltog jeg den sidste time af J-Popcon 2005 men syntes næppe det tæller.

Den første rigtige con jeg var til var næste års J-Popcon 2006. Hvor jeg syntes det var rigtig hyggeligt.
Jeg har siden da deltaget hvert eneste år.
Genki Connen i år er så første gang jeg har deltaget i en anden con og det var også smadder hyggeligt.
Billede

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Din første con?

Indlægaf Crystal Dragon » fre 19. aug 2011 19:15

CAPTAIN N skrev:Teknisk set så deltog jeg den sidste time af J-Popcon 2005 men syntes næppe det tæller.

Den første rigtige con jeg var til var næste års J-Popcon 2006. Hvor jeg syntes det var rigtig hyggeligt.
Jeg har siden da deltaget hvert eneste år.
Genki Connen i år er så første gang jeg har deltaget i en anden con og det var også smadder hyggeligt.


Det er delvis fordi der var så mange super søde mennesker derude. *superkrammer Captain N* :3
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
Svanefrost
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons 25. maj 2011 16:34

Re: Din første con?

Indlægaf Svanefrost » fre 19. aug 2011 21:11

Min første con var dette års SVScon :3 Det var fantastisk, aldrig har jeg følt mig så social og anerkendt (eller hvad man nu kan sige...) :) Mødte en del skønne mennesker, som jeg stadig snakker med den dag i dag :D
Dette er en signatur :>

Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

Re: Din første con?

Indlægaf noesmos » fre 19. aug 2011 21:19

min første var svscon 2011 så jeg er rimelig nye ved con'erne xD

jeg havde en manga-ven i min klasse der kom på efterskole. på efterskolen fik han en masse manga-venner og en af disse venner hørte tilfældigt om svscon og de valgte at tage til det. min manga-ven fortalte mig om svscon og inviterede mig med. siden hen er jeg blevet bidt af det :D

jeg cosplayede ikke til svs men i sommerferien var jeg til genki og jeg cosplayede der og det var fedt. jeg regner med at tage til j-popcon og så starte forfra igen med svs, genki, j-pop, svs osv. :p

og jeg har fået en masse venner via con'erne - især til genki (mon det er fordi jeg cosplayede der xD )


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster