Din første con?

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
Jok
Chibi
Chibi
Indlæg: 191
Tilmeldt: lør 28. maj 2011 10:30
Køn: Mand
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup

Re: Din første con?

Indlægaf Jok » lør 25. feb 2012 17:47

Otakon 2011 var min første con. Det var noget helt anderledes at starte ud med en af de store amerikanske conventions, specielt alt der var så mange mennesker samlet på så meget plads. Min første danske con var Genki 2011 en uge efter og den var anderledes hyggelig, da man rent faktisk havde mulighed for at møde folk og snakke med dem :)
‹Lukas› -_- Gin-chan du skal ikke sprøjte på mig

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: Din første con?

Indlægaf Kitty » lør 25. feb 2012 20:18

Min første con var Genki 2011, super hyggelig con..
Og er super glad for at jeg tog med til den, da jeg mødte nogle virkelig søde mennesker.
Specielt en :D Du ved hvem du er :D
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
Chobits_kat
Genin
Genin
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 29. apr 2011 19:39

Re: Din første con?

Indlægaf Chobits_kat » ons 29. feb 2012 10:55

Jamen min første Convention var SvScon 2010 ^^
På dette tidspunkt var mit liv rimelig kompliceret, vejede for meget,
blev mobbet i skolen og havde sådanset ikke nogen venner overhoved.
Men efter denne convention ændrede mit liv sig en anelse, det virkede
som om at man havde kendt alle menneskerne igennem hele ens liv,
selvom man havde snakket med dem i like 5 minutter XD ...

Efterfølgende fik jeg det meget bedre, begyndte at fokusere mere på
cosplay, og de gode venner nu havde i stedet for det triste i skolen som
klarede med gode karaktere efter et nederlag med dårlige ^^
Begyndte at tabe mig meget og blive lidt mere selvsikker, er dog
ikke oppe på sit højste endnu, men kæmper for det : 3 ...
den dag i dag har jeg i alt tabt mig 16 kg og er gået fra 79 - 63: )

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Din første con?

Indlægaf Willow » tors 26. apr 2012 13:50

Min første con var j-popcon 2003. Jeg havde læst om det i Ranma XD Jeg var 13 dengang, så jeg tog derhen med min far. Jeg vidste dog ikke så meget om det, så endte med kun at rende rundt i gratisområdet på nederste etage og fattede ikke rigtig før bagefter, at der havde været mere. Dengang var dealerrummet ret tomt. Man skulle på ingen måde stå i kø. Kan huske jeg var ret skræmt af nogle, der havde noget gothic lolita på. Det havde jeg ikke oplevet før XD Jeg talte ikke rigtig med nogen, og jeg var der kun et par timer. Min far og jeg havde dog det største lol over et ældre ægtepar, der stod ude i foyeren og kiggede på en udstilling af plastik animefigurer i et glasskab. Deres samtale var som følger;
"Jah, de har jo selv lavet dem."
"De er så dygtige, de unge mennesker."
... Jeg har ingen som helst anelse om, hvor de havde fået den ide fra XD

I 2004 var jeg så begyndt at skrive meget på et forum, der hed hypernova, så jeg vidste nu lidt mere om connen og jeg skulle også denne gang rent faktisk møde nogle af dem fra siden. Så jeg føler lidt det var mere min første rigtige con. Jeg kan huske, hvordan jeg kredsede om hypernovas bord fem gange, før jeg fik sagt hej til folk. XD Jeg var der det år med min mor, fordi hun var blevet interesseret i manga og anime, så dengang brugte jeg også meget tid på at se anime i biograferne og gå til events sammen med hende. Jeg var dog sur over, at hun synes jeg var for ung til at blive og se cosplay-konkurrencen om aftenen, så det var først i 2005 jeg fik lov til det.

Det er alligevel sjovt, at dem jeg mødte dengang, ikke er dem jeg hænger ud med idag. Men cosplay ændrede meget for mig.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster