Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf ZeeZ » lør 9. nov 2013 16:45

Som jeg skrev i min introduktion så har jeg et par spørgsmål omkring con's da jeg aldrig har været til en, og ikke lige har kunne finde nogle svar på forummet.
Nogle af spørgsmålene er nok lidt underlige, det indrømmer jeg gerne, men det er ting jeg er kommet til at tænke over på det seneste.

1: Alder. Jeg er nu 25, og har ingen ide om hvilken alder folk normalt er til en con. Jeg har set på billeder men kan simpelthen ikke finde ud af det. Så mit spørgsmål er om 25 er for meget for en con? Kommer jeg til at stå ud for mængden pga. alderen?

2: Nybegynder. Da det vil være min første con jeg tager til hvad mener i den bedste så er at tage til som nybegynder? Jeg Bor i københavn så jeg vil fortækker dem som sker på sjælland.

3: Tips og tricks. Ja, hvad er jeres erfaring og Tips til en som skal til sit første Con?

4: Cosplay. Da jeg er vild med One piece for tiden kunne jeg godt tænke mig at ud klæde mig som Zoro, men siden jeg ikke er særlig fikst hvad angår nål og tråd, er det så "acceptabelt" at købe sit udstyr i stedet for at lave det fra bunden?

5: Det bedste ved en Con. Dette er bare fordi jeg gerne vil høre hvad i bedst kan lide ved con's.

Håber i har overskud til at besvare alle eller nogle af dem. Alt input er mere end velkommen :)
Time you enjoy wasting is not wasted time

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf Shihoudani » lør 9. nov 2013 17:01

Hey hey, lad mig hjælpe igen så. :P

1. Nej! Cons har generelt ingen aldersgrænse (kun mindste grænsen), synes jeg ihvertfald selv. Da jeg var yngre gik jeg selvfølgelig til cons på en lidt anden måde en jeg gør idag - de der 16-årige fangirls har bare en mentalitet man ikke kan slå, men det er ikke så sjovt når man bliver ældre :P der er stadig masser af muligheder til at hygge sig og lave ting til en con som man kan nyde selvom man ikke er ung, det synes jeg ihvertfald.

2. Altså J-popCon er den største, med det største budget og store haller og sådan, men der er så også rigtig mange mennesker. Genki foregår i Farum (det gjorde den ihvertfald i år) og er lidt mindre og lidt mere overskuelig, ville jeg selv sige. Men det er op til en selv. Min anbefaling ville dog være at tjekke efter en mindre con eller et såkaldt træf, med knap så mange mennesker for at starte med at se hvordan kulturen generelt er til sådan noget. ^^

3. Først og fremmest: HUSK AT SPISE OG DRIKKE NOK!!! Der er intet mere vigtigt end det! Sørg for at have penge til mad, eller tage mad med og drik rigeligt med væske da det helt sikkert er noget man nemt glemmer. Hav altid en taske med til ting som pung, nøgler og diverse andre ting, og hvis du har problemer som angst eller andre psykiske ting som let kan triggeres af ting du kan opleve til en con, så prøv at se om du ikke kan lokke nogen med for så er det ikke fedt at være alene. Og til sidst: For guds skyld, sørg for at du sover! Der er intet mere ufedt end at rende rundt som en eller anden søvnzombie fordi det ville være 'sjovt' at lade være med at sove! Så mister man stort set bare den dag fordi man er træt.
Og til selve connerne kan jeg anbefale at se de cosplay shows der nu er. De er altid fede og en god oplevelse!

4. Selvom det virker til at alle selv laver deres kostumer er det altså langt fra tilfældet! Hvis du ikke skal optræde i det, så er det mere end okay at købe sit kostume - om det er fra ebay eller betalt nogen for at lave det. Cosplay BURDE ikke kun være om du kan lave det flotteste og fedeste kostume - det handler om at have det sjovt, at have muligheden for at klæde sig ud som en man godt kan lide at være og møde ligesindede. De fleste mennesker i DK er rimelig open-mindede omkring det, med undtagelsen af elitisterne selvfølgelig (men de vil altid være der, og de udgør en meget lille procent-del)

5. Den er svær! Jeg kan ikke sige en ting, fordi hver con er en federe og forskellig oplevelse end før. Nogen cons er det bare fedt at være sammen med folk og hænge ud. Nogen cons er de fede på grund af at man har et cosplay og kan se andre's fede cosplay. Generelt tror jeg dog at det fedeste ved en con er den stemning som aldrig fejler med at komme. At der er så mange ligesindede, manga og anime interreserede, cosplayere eller ej, på et sted. Stemningen til en con er bare noget helt specielt, og det får tiden til at gå ALT for hurtigt når man først er der! og man kommer til at savne det bagefter uden tvivl!

Håber det kunne være til lidt hjælp :)
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf Houkou » lør 9. nov 2013 17:26

4. Det at lave cosplays er som sagt ikke noget alle gør. Jeg selv har købt mit Naruto og Kari cosplay, dog er Kari købt i H&M hvor jeg så har rettet lidt på det bag efter. Men ellers så syndes jeg at det er lige meget, hvis man ikke skal stille op i noget med hjemme lavet og så længe man ikke siger man har lavet det. :D

5. At møde nye mennesker og møde dem man allerede kende, to af mine venner fra nettet kommer til cons og første gang jeg fik mulighed for at møde dem var til en, så det at gense nogen mennesker som man ellers ikke rigtig snakker med i hverdagen. Desuden er det mega fedt at se hvor mange der ellers går op i det, når man lever et sted hvor der ikke er mange der deler den samme interesse som en selv.
Billede

Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf ZeeZ » lør 9. nov 2013 17:29

Hehe ja nu har du hjulpet igen Shihoudani og hold da op for en hjælp fra dig jeg har fået :D

Men jeg kunne helt klart bruge det.
Jeg er på ingen måde genert, men jeg kan nu bedst forstille mig at det er sjovere hvis man kan mødes eller aftale at mødes med nogle inden man tager over til en Con.

Så normalt er det stor alders forskel til en con?

Tak for svar. Det var dejligt at få svaret på de spørgsmål :D
Time you enjoy wasting is not wasted time

Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf ZeeZ » lør 9. nov 2013 17:32

Houkou skrev:4. Det at lave cosplays er som sagt ikke noget alle gør. Jeg selv har købt mit Naruto og Kari cosplay, dog er Kari købt i H&M hvor jeg så har rettet lidt på det bag efter. Men ellers så syndes jeg at det er lige meget, hvis man ikke skal stille op i noget med hjemme lavet og så længe man ikke siger man har lavet det. :D

5. At møde nye mennesker og møde dem man allerede kende, to af mine venner fra nettet kommer til cons og første gang jeg fik mulighed for at møde dem var til en, så det at gense nogen mennesker som man ellers ikke rigtig snakker med i hverdagen. Desuden er det mega fedt at se hvor mange der ellers går op i det, når man lever et sted hvor der ikke er mange der deler den samme interesse som en selv.


Ok. Jeg ville sikkert gerne hvis jeg kunne sy en selv, men som sagt er jeg ikke velsignet med evnen for at kunne sy :P

Nice. Ja jeg håber da at Con er noget for mig og kan møde nye mennesker :)
Time you enjoy wasting is not wasted time

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf Shihoudani » lør 9. nov 2013 18:15

Jeg ville nok sige at average alderen ligger på et sted imellem 15 og 25, men der kommer som sagt folk af alle aldre og afskygninger! det er noget af det fede ved det her miljø ^^

Og det var da så lidt, det er da rart at min conerfaring kan hjælpe andre xD
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf Shadari » lør 16. nov 2013 17:51

ZeeZ skrev:Som jeg skrev i min introduktion så har jeg et par spørgsmål omkring con's da jeg aldrig har været til en, og ikke lige har kunne finde nogle svar på forummet.
Nogle af spørgsmålene er nok lidt underlige, det indrømmer jeg gerne, men det er ting jeg er kommet til at tænke over på det seneste.

1: Alder. Jeg er nu 25, og har ingen ide om hvilken alder folk normalt er til en con. Jeg har set på billeder men kan simpelthen ikke finde ud af det. Så mit spørgsmål er om 25 er for meget for en con? Kommer jeg til at stå ud for mængden pga. alderen?

2: Nybegynder. Da det vil være min første con jeg tager til hvad mener i den bedste så er at tage til som nybegynder? Jeg Bor i københavn så jeg vil fortækker dem som sker på sjælland.

3: Tips og tricks. Ja, hvad er jeres erfaring og Tips til en som skal til sit første Con?

4: Cosplay. Da jeg er vild med One piece for tiden kunne jeg godt tænke mig at ud klæde mig som Zoro, men siden jeg ikke er særlig fikst hvad angår nål og tråd, er det så "acceptabelt" at købe sit udstyr i stedet for at lave det fra bunden?

5: Det bedste ved en Con. Dette er bare fordi jeg gerne vil høre hvad i bedst kan lide ved con's.

Håber i har overskud til at besvare alle eller nogle af dem. Alt input er mere end velkommen :)


I må lige finde jer i at jeg ikke er god til komma og punktum .
1: Ang. Alder kender jeg folk fra 10-40 år der er med - så det skal du slet ikke spekulere over, faktisk er de fleste mellem 18-30 ifølge dem jeg kender :)

2: jeg synes at man kan gå med til alle Conner selvom man er ny, men vil foreslå at du evt. Tar' med til nogle animanga møder f.eks kan du jo melde dig til running sushi sammentræffet her d. 22. Og så prøve at få nogle venner der, ( som næsten ikke er umuligt at få, da alle er super søde ) så kan du jo tage med nogle af dem til Conner så de kan hjælpe dig og vise dig rundt :)
Det gjorde jeg med Gintoki :3

3: ang. Tips og triks - så bare vær dig selv, hyg dig og ja som sagt bare være dig selv ;)

4: ang cosplay, er der ikke noget unormalt i at købe cosplay istedet for at lave et.
Det er selvfølgelig fedest at lave sit eget unikke kostume, men et cosplay kan jo også være flot selvom det er købt - der er nok lige mange der vælger at købe cosplay, som dem der laver dem ;3

5: jeg synes det bedste ved en con, er stemningen, og de søde mennesker der deler den samme interesse som en selv !
Og så kan jeg specielt godt lide dealer rummet hvor man shopper eeeelsker det :3

Håber mine svar kunne bruges til noget :$
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf ZeeZ » lør 16. nov 2013 18:29

Shadari skrev:
I må lige finde jer i at jeg ikke er god til komma og punktum .
1: Ang. Alder kender jeg folk fra 10-40 år der er med - så det skal du slet ikke spekulere over, faktisk er de fleste mellem 18-30 ifølge dem jeg kender :)

2: jeg synes at man kan gå med til alle Conner selvom man er ny, men vil foreslå at du evt. Tar' med til nogle animanga møder f.eks kan du jo melde dig til running sushi sammentræffet her d. 22. Og så prøve at få nogle venner der, ( som næsten ikke er umuligt at få, da alle er super søde ) så kan du jo tage med nogle af dem til Conner så de kan hjælpe dig og vise dig rundt :)
Det gjorde jeg med Gintoki :3

3: ang. Tips og triks - så bare vær dig selv, hyg dig og ja som sagt bare være dig selv ;)

4: ang cosplay, er der ikke noget unormalt i at købe cosplay istedet for at lave et.
Det er selvfølgelig fedest at lave sit eget unikke kostume, men et cosplay kan jo også være flot selvom det er købt - der er nok lige mange der vælger at købe cosplay, som dem der laver dem ;3

5: jeg synes det bedste ved en con, er stemningen, og de søde mennesker der deler den samme interesse som en selv !
Og så kan jeg specielt godt lide dealer rummet hvor man shopper eeeelsker det :3

Håber mine svar kunne bruges til noget :$




Haha. Det skal du ikke tænke på, det med komma og punktum. Det er kun nødvendigt når man skriver stil eller rapporter, og er ikke selv god til det. ^_^

Ja, jeg begynder at forstå at der nok er lige mange, eller måske, flere over 18 der tager til Cons :)

Jeg starter Med Genki da de fleste siger det er den ikke er den største, hvilket gør den mere hyggelig, og stadig har alt det en con kan byde på. :)
At have nogle tumle rundt med ville være alle tiders, og helt klart mere hyggeligt ^_^

At være mig selv skal jeg se om jeg ikke klare bare de dage jeg er til con :P

Ja det med at shoppe kommer jeg nok også til at bruge en del. Så at spare op til con'en alene er nok ikke nok :)

Tusinde tak for svaret. Kunne sagtens bruge det.
Det er jo dejligt at få fleres synspunkt på det selvom hvis mange af dem er ens :D
Time you enjoy wasting is not wasted time

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf Kitty » lør 16. nov 2013 19:10

At du er 25 ser jeg intet problem i, jeg er selv 22 , og dem jeg hænger ud med til connerne, er over min alder :)

Super nice at du gerne vil cosplaye Zoro, alt efter hvilken Zoro du vil være, så behøver du faktisk ikke at sy :) Du kan finde en hvid bluse, sorte bukser, hans hoved-dims, og grønt stof til hans mavebælte, hans sværd kan du lave ud af de der ninja sværd man somregl kan få i Fætter BR osv.
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Spørgsmål fra en nybegynder omkring Con

Indlægaf Shadari » lør 16. nov 2013 19:15

ZeeZ skrev:
Shadari skrev:
I må lige finde jer i at jeg ikke er god til komma og punktum .
1: Ang. Alder kender jeg folk fra 10-40 år der er med - så det skal du slet ikke spekulere over, faktisk er de fleste mellem 18-30 ifølge dem jeg kender :)

2: jeg synes at man kan gå med til alle Conner selvom man er ny, men vil foreslå at du evt. Tar' med til nogle animanga møder f.eks kan du jo melde dig til running sushi sammentræffet her d. 22. Og så prøve at få nogle venner der, ( som næsten ikke er umuligt at få, da alle er super søde ) så kan du jo tage med nogle af dem til Conner så de kan hjælpe dig og vise dig rundt :)
Det gjorde jeg med Gintoki :3

3: ang. Tips og triks - så bare vær dig selv, hyg dig og ja som sagt bare være dig selv ;)

4: ang cosplay, er der ikke noget unormalt i at købe cosplay istedet for at lave et.
Det er selvfølgelig fedest at lave sit eget unikke kostume, men et cosplay kan jo også være flot selvom det er købt - der er nok lige mange der vælger at købe cosplay, som dem der laver dem ;3

5: jeg synes det bedste ved en con, er stemningen, og de søde mennesker der deler den samme interesse som en selv !
Og så kan jeg specielt godt lide dealer rummet hvor man shopper eeeelsker det :3

Håber mine svar kunne bruges til noget :$




Haha. Det skal du ikke tænke på, det med komma og punktum. Det er kun nødvendigt når man skriver stil eller rapporter, og er ikke selv god til det. ^_^

Ja, jeg begynder at forstå at der nok er lige mange, eller måske, flere over 18 der tager til Cons :)

Jeg starter Med Genki da de fleste siger det er den ikke er den største, hvilket gør den mere hyggelig, og stadig har alt det en con kan byde på. :)
At have nogle tumle rundt med ville være alle tiders, og helt klart mere hyggeligt ^_^

At være mig selv skal jeg se om jeg ikke klare bare de dage jeg er til con :P

Ja det med at shoppe kommer jeg nok også til at bruge en del. Så at spare op til con'en alene er nok ikke nok :)

Tusinde tak for svaret. Kunne sagtens bruge det.
Det er jo dejligt at få fleres synspunkt på det selvom hvis mange af dem er ens :D

Glad for at kunne hjælpe ! $_$
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst