BLOG: Congængeren

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf Gintoki » tors 10. apr 2014 18:37

@ Trieu: Ah ok, så giver det meget god mening at kigge efter det lille copyright C. Tak for info ^^

@ LiseR: Som gogo også siger, så mener vi ikke at du forsvarer handlen af bootlegs :P
Hvad jeg mente var at der nok ikke er lige så mange kunder der er klar over det er bootlegs som du gør det til. Altså at kunderne er mere uskyldige end hvad du tror de er. Jeg kender ikke nogen der bevidst går efter kopivarer og specielt ikke til en con hvor prisen på kopivaren er den samme som, eller tæt på originalens pris :S
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf LiseR » tors 10. apr 2014 22:09

Yes, fatter det nu.
Hmmmm. Altså, jeg ved sgu'tte. De fleste jeg kender ved godt de køber kopier, når de gør det, men det er meget muligt at hovedparten af (især de meget unge?) fans ikke gør. Det må være sådan noget man kan lave en undersøgelse om.

Under alle omstændigheder er det ikke OK at det er der, og vi skal alle gøre en indsats for at fjerne det - men det er naturligvis lettest for arrangørerne at tage det afgørende skridt :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf kaas » tors 24. apr 2014 16:37

Convention-guide
Har du besluttet dig for at tage til en dansk anime/cosplay-convention, men ved ikke hvor du finder dem? Har du svært ved at vælge? Er du bare tilfældigvis stødt på det her indlæg og tænker “Conventions? Dét lyder spændende!” Så er du kommet til det rigtige sted!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf SsjGogo » tors 24. apr 2014 17:41

kaas skrev:Convention-guide
Har du besluttet dig for at tage til en dansk anime/cosplay-convention, men ved ikke hvor du finder dem? Har du svært ved at vælge? Er du bare tilfældigvis stødt på det her indlæg og tænker “Conventions? Dét lyder spændende!” Så er du kommet til det rigtige sted!



Du har satme glemt AniMangas hygge ture og aftener!

Lømmel! :D

Spøg til side, godt og informativ indlæg ift danske messer.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
kibasnowpaw
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 30. jun 2013 08:44
Køn: Mand
Geografisk sted: Skibby
Kontakt:

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf kibasnowpaw » tirs 6. maj 2014 15:53

nu har jeg ikke være til nogle con hele 2014 men har hørt af en del bootlegs er blive solgt jeg er selv en uheldig ejer af 2 bootlegs "Bood+ og Hunter X Hunter" dog er jeg ikke enig i af Køberen ikke har et ansvar da jeg mener af der ikke er en udskylning for uvidenhed der er nok info på nette til af slå en dø man ihjel med info omkring spotting af bootlegs både med DVDer og andre habengood så det er vel ens egen skyld for ikke af tjekke op på det og som køber har du rat til af tjekke din vare før du køber dem pakke in eller ej ellers kan du købe den pakke den ude foran ham og tjekke den og vis det er en bootlegs bed om pengene tilbage eller du politi anmelder ham men det er også Forhandlers ansvar for af sælge dem og Con's for ikke gøre mere ved det men bare politi anmeld dem så skal de nok reagere for vis ikke de gør vil de blive lukke vis der kommer for mange politi anmeldelser eller i det miste få et dårlig ryg og det er der ikke penge i
mine hjemmeside
Den Danske Anime Klub

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf kaas » ons 21. maj 2014 01:59

Et ikke-rigtigt-et-indlæg:

Re: Fanart
I forbindelse med mit Bootleg-indlæg blev fanart bragt op, idet det potentielt kunne være ulovligt at sælge til conventions. Derfor skrev jeg en mail til Kulturministeriet for at få klargjort i hvilket omfang ophavsretten dækker karakterer og andre, mindre håndfaste dele af et originalt værk.

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf Manna » ons 21. maj 2014 09:57

Jeg tolker det som at du ikke må genskabe karakterer fra serier med copyrights, men at man gerne må bruge måden historien er bygget op på.
Så man må ikke tegne/skrive/andet der direkte involverer f.eks. Anna og Elsa? fra Frozen, men du må gerne bruge den historiemæssige opbygning, altså et eventyr med søstre, der skal løse en opgave.
Jeg ved dog ikke hvor grænsen går for hvor stor ligheden må være, om man bare kan designe sin egen Anna, og måske bare kalde hende noget andet.

Jeg tror problemet er at du har en indtjening når du sælger fanart, som teknisk set er penge som skaberne kunne tjene på at sende merchandise. Og at der er nogle der har brugt tid og energi på at skabe og designe karakterer, som andre så stjæler og parrer for grumt på kryds og tværs. Og at det kan virke provokerende, når nogle misbruger ens "hjertebørn" på en måde, som man slet ikke har tænkt sig.
~Queen of the night~

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: BLOG: Congængeren

Indlægaf LiseR » ons 21. maj 2014 15:57

Og derfor - (som jeg efterhånden har forklaret mange gange, mange steder) - er det kun en domstol der kan afgøre om fanart bryder copyright, da det er op til den enkelte udformning...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster