Break a bootleg

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Break a bootleg

Indlægaf Sneffe » søn 27. mar 2016 20:23

JoaCHIP skrev:Wow, der er åbenbart blevet taget hårdt fat!


Ja det lader det så sandeligt til. Det er en meget positiv udvikling og man kan håbe at det vil sende klare signaler til hvordan retningslinjerne hvad angår bootlegs til J-Popcon bliver håndhævet i fremtiden.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Break a bootleg

Indlægaf SsjGogo » søn 27. mar 2016 22:02

Skide godt initiativ! Godt gået af J-popcon. De mave sure vil hæfte sig ved, at det sker så sent i forløbet - men bedre sent end aldrig! (Y)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Break a bootleg

Indlægaf l.mathiasen » søn 27. mar 2016 23:02

Jeg kan ikke se det skulle være mavesurt at sige at det kunne være sket 3 år før, hvis de ikke havde ignoreret det i flere år. Men ret skal være ret, jeg tror faktisk de har arbejdet aktivt på det ved sidste års con også, som et slags ændringsår, hvor de valgte at betragte forhandlerne son værende i god tro, og de diplomatisk fortalte hvordan connen så på det og det ikke gik fra nu af.
Jeg tror også vi kommer til at den hårde politik ved Genki i år. Hvis de overhovedet vil lukke de rådne forhandlere fra årets jpopcon ind.
Men nu ved vi da at de lytter efter en 4-5 år, så kan det være at der kommer noget rigtigt at komme efter for andre end cosplayers hvis vi bliver ved :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Break a bootleg

Indlægaf SsjGogo » man 28. mar 2016 08:48

Efter selv at have "kørt på det og dem" i årevis, tænkte jeg, at noget (ren) positiv feedback var på plads. Du har fuldstændig ret - at det kunne og burde have sket før, men forhåbentlig smitter det af nu.

Som du selv skriver - så kan man håbe, at det fører andre ting med sig også.
www.gogonoter.dk

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Break a bootleg

Indlægaf Hecko X » man 18. apr 2016 20:12

Nok lige til specificering, så har PR folkene for J-pop lavet en fejl.
Det er ikke AnimeCon, men derimod Fake is Sad, der hjalp til, hvoraf Niels (formanden for AnimeCon) er en af stifterne.

I kan læse mere om FiS (yeh, I know...) på deres hjemmeside: http://fakeissad.com/

Derudover har de en twitter man kan skrive til, hvis man er til en con og man er i tvivl om det merch man er ved at købe er legit.
Man tager bare et billeder, tagger dem på twitter, og så giver de en vurdering.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster