Break a bootleg

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
Mickelvlm
Genin
Genin
Indlæg: 70
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 22:51
Køn: Mand

Break a bootleg

Indlægaf Mickelvlm » ons 9. apr 2014 10:53

Her er mit forslag til at gøre noget ved bootleg problematikken til conner:

At lave en fælles side kaldet "Break a bootleg" hvor man kan anmelde en forhandler for at have bootlegs og specielt for ikke at ville gøre noget ved det.

Idéen ville så være hvis det kunne være i samarbejde med connerne, så siden kunne fungere som en banliste fra samtlige conner. Ligesom jeg ved nogen værtshuse gør: Laver man ballade, så er man forever alone i hele byen.

Arbejde fra connernes side:
- At give siden en liste over dealere der er med til deres con
- At tjekke banlisten inden de lukker en dealer ind
- At sætte en plakat for siden op ala "Anmeld bootlegs her", og evt. have en repræsentant fra siden til at sidde og reagere på anmeldleser, i stedet for at der skal bruges unødvendigt mange ressourcer på det fra selve connens side
- At tillade førnævnte repræsentant at konfiskere alt, der tydeligt er bootlegs, fra en dealer der er blevet anmeldt, til efter connen
- At smide dealere der nægter at aflevere bootlegs ved anmeldelse
- Eventuelt at være med til at anmelde de helt store syndere til politiet

Hvis det gøres organiseret, kan jeg virkelig ikke se, hvordan det skulle være et problem at få ressourcer til det.

Selve break a bootleg siden kunne have følgende personale: En eller (valgfrit) flere repræsentanter fra hver con, en fast webmaster og en flok personer med forstand indenfor området (der bl.a. kan fungere som repræsentanter til connerne).

Hvad tænker I?

Rettelse: Jeg har lavet en side til formålet. *Fjernet for nu, da der alligevel ikke sker noget forløbigt + andre initiativer er i gang - vil man se hvad jeg fik skrevet, så send mig endelig en besked*
Senest rettet af Mickelvlm lør 30. aug 2014 23:21, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Break a bootleg

Indlægaf Shadari » ons 9. apr 2014 11:31

God ide (Y)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Break a bootleg

Indlægaf LiseR » ons 9. apr 2014 12:17

At jeg frygter at gøres det, vil det i første omgang føre til at den første con der gør det får et meget tomt dealer hall. Det kræver en samlet og enig indsats.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Mickelvlm
Genin
Genin
Indlæg: 70
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 22:51
Køn: Mand

Re: Break a bootleg

Indlægaf Mickelvlm » ons 9. apr 2014 13:17

Hvis man sorterer de sorte får fra, kan man håbe at der bliver plads til at flere ærlige forhandlere. Spørgsmålet er så hvordan man takler det, hvis der pludselig er kraftigt lavvande af dealere, der ikke er banlyst, hvilket også ville være et problem.

Man kunne eventuelt i samme omgang gøre noget ud af at udvide listen over ærlige og relevante forhandlere, der inviteres rundt omkring, eller kigge på, hvor meget de eksisterende kan udvide, hvis et område bliver ledigt?

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Break a bootleg

Indlægaf LiseR » ons 9. apr 2014 13:51

Jeg lurer lidt på om en samlet indsats kan få dealerne til at rette ind, eller om den blot vil betyde at de holder sig borte fra connerne og satser på nethandel i stedet. At gætte på det kræver en viden om hvor meget omsætning et conbesøg genererer for en dealer ift nethandel. Den har jeg ikke...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Mickelvlm
Genin
Genin
Indlæg: 70
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 22:51
Køn: Mand

Re: Break a bootleg

Indlægaf Mickelvlm » ons 9. apr 2014 14:01

Hvis en dealer ikke vil rette ind, er de vel heller ikke værd at samle på. Deraf banlysning. :)

Brugeravatar
Selissa
Chunin
Chunin
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 14. jan 2013 17:33
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Break a bootleg

Indlægaf Selissa » ons 9. apr 2014 14:02

Tænker også at dealerne vil sælge betydeligt mindre, hvis de fjerner bootlegs. Jeg køber ikke selv merchandise, men jeg kan forestille mig at alt andet end bootlegs er for dyrt for den almindelige congænger.
Resultatet kan blive, som LiseR nævner, at dealerne helt holder sig væk.
95% Crazy
-
http://michellelouring.wordpress.com
“If life gives you lemons, make apple juice. Then make people wonder how the hell you did it.”

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Break a bootleg

Indlægaf LiseR » ons 9. apr 2014 14:40

Hvis der ingen dealere er, ryger et stort trækplaster for connen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Break a bootleg

Indlægaf LiseR » ons 9. apr 2014 14:41

Selissa: jeg køber heller ikke merch, men det påstås at bootlegs og originaler næsten koster det samme.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Mickelvlm
Genin
Genin
Indlæg: 70
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 22:51
Køn: Mand

Re: Break a bootleg

Indlægaf Mickelvlm » ons 9. apr 2014 19:51

Jeg har nu lavet en midlertidig side til formålet, med en mere præcis beskrivelse Link.
Senest rettet af Mickelvlm lør 9. aug 2014 15:11, rettet i alt 2 gange.


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster