Overnatning til conner... Zzzz

Diskussion af officielle Conventions.
*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf *Wish* » tirs 6. dec 2011 11:22

2 ud af de 3 danske conner tilbyder x antal sovepladser i sovesale. Hvor meget betyder muligheden for jer - kan det være med til at afgøre, om I kommer til en con? Hvad synes I om sovesalene?

Hvor meget sover I egentlig til en con, og hvornår - i løbet af natten eller også lidt om dagen?

Brugeravatar
MuffinMichi
Chunin
Chunin
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 09:30
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Undercover på Månen

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf MuffinMichi » tirs 6. dec 2011 11:49

Jeg synes ikke bare det er mere praktisk, men også at det er meget sjovere når man kan overnatte på stedet.
Det bliver hurtigt dyrt hvis man skal sove et andet sted, selv hvis det er på vandrehjem.
Og man kommer hurtigt til at bruge lang tid på at være væk fra connen hvis man vil have en fornuftig omgang søvn.
Jeg synes det er s¨å træls hvis man har glemt noget eller lign., og først kommer i tanke om det når man er kommet hen til connen

Jeg troede at Genki havde droppet overnatning i år, og var lige ved at tabe hovedet, fordi der ikke ligger noget overnatningssted tæt på, jeg har råd til x3

Jeg har kun sovet to gange til en con, men synes det har været nogle rigtig gode oplevelser.
Og generelt sover jeg om natten, nogle gange mindre end andre. Kommer an på hvilke events der er om natten
I can fly. When no one is watching

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf ReficulNatas » tirs 6. dec 2011 11:51

Sovesalen er set fra mit (fattige) synspunkt, et stort plus!
Jeg bruger den til opbevaring af mine ting, og benytter den om natten.
Jeg går normalt i seng omkring midnat, og vågner som regel altid omkring syv eller otte (vanens magt).

Personligt er det eneste jeg kan brokke mig bare lidt over, være at gophere bruger samme sovesal, da der til f.eks. Genki 2011, var slukket lys det meste af tiden, da gopherne sov (hvilket de da også skal have lov til, men det havde nok været bedre de havde fået deres eget lokale), også kan det godt være pænt svært at lave være med at falde over ting, når man skal ind og hente noget.
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Zarsu
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:56
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf Zarsu » tirs 6. dec 2011 12:29

Jeg foretrækker også når connen tilbyder sovelokaler. Mangel på sovelokaler til J-Popcon er faktisk det største minus ved connen, for mit vedkommende.

Selv er jeg typen der går i seng ved 24tiden og sover til 8tiden næste dag, når jeg er til en con. Ja, jeg elsker min søvn :P
Jeg kan godt leve med en smule støj og lys i fælles sovesale - jeg sørger nemlig for at tage en blindfold og ørepropper med til hver con :)

Ud over at det selvfølgelig er billigt at sove på en con, så synes jeg også det er praktisk - man er på connen når man står op! Man skal ikke til og med noget transport for at komme frem..
Senest rettet af Zarsu tirs 6. dec 2011 22:17, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf LiseR » tirs 6. dec 2011 14:59

Jeg er gammel (muligvis bitter, jævnfør diskussion andetsteds!) og forvænt. Så jeg kan ikke sove i en sovesal, der er for mange mennesker og for meget lyd.
Jeg er forfærdeligt glad hvis conner tilbyder billige aftaler f.eks. med vandrerhjem, men ellers er jeg nødt til at booke hotel eller andet i nærheden til fuld pris, for jeg fungerer ikke uden søvn.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf Sunny88 » tirs 6. dec 2011 17:04

er ikke selv typen der sover så meget under conventions da jeg er et aktivt nattemenneske, og også ofte hele tiden arbejder når jeg deltager i cons :)

Personligt betyder det dog stadig meget for mig at connen tilbyder en plads, da det kan være utrolig dyrt bare at komme til en convention. Nu skal jeg selv til 6-7 af dem i udlandet i 2012, og bare det at jeg kan sove i en sovesal til 3 af dem, er usigelig mange penge sparet (flere tusinde) på hotel værelser. Det gør min fattige pung meget lykkelig xD

------

Side spor: Genki arbejder stadig med at få sovepladser til folk, og det er en større process end man nok lige skulle tro. Vi ser også nærmere på igen i år at få rabat på bla. roskilde vandrehjem og scandic hotels (vi havde også en rabat ordning med dem i 2011, hvilket stod på hjemmesiden). Men det kan vi altid tage i Genki's forum sektion! ;D
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf LiseR » tirs 6. dec 2011 17:58

Jeg var vældigt glad for både Genkis og SVS's aftaler med hotel/vandrerhjem <3
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Soffy
Chunin
Chunin
Indlæg: 104
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 10:13

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf Soffy » fre 9. dec 2011 10:48

Personligt sover jeg altid på et Danhostel i nærheden, sammen med 3-5 veninder.
Kan slet ikke forestille mig at skulle have alle ens ejendele liggende på en sovesal, især m.h.t kostume&parykker osv der jo fylder en del, og så besværet med at finde et sted at klæde om... Jeg kan godt se hyggen i det og overvejede det også meget da jeg var yngre, men nu sætter jeg pris på det privatliv der er ved et hotelværelse, selvom jeg HADER at bo så langt væk fra con'en når jeg er til J-popcon - der bor vi som regel på DanHostel City der ligger et lille stykke væk, og det er noget af en gåtur når man ikke har særlig meget kostume på og vinden smadrer ens paryk osv. osv. Derfor elsker jeg SVScon for dens geniale beliggenhed :)

Brugeravatar
Ninawh94
Chibi
Chibi
Indlæg: 19
Tilmeldt: man 9. maj 2011 09:55
Køn: Kvinde

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf Ninawh94 » tirs 10. jan 2012 14:33

Jeg sætter stor pris på sovesalene, da de er billige og hyggeligt.
Jeg kan godt lide at jeg er på connen når jeg vågner så man ikke bruger meget tid på transport, plus det også er dejligt at man ikke skal udenfor og går når man skal i seng:3

Jeg syntes det var lidt trist at lyset var slukket til Genki i år, da jeg syntes man mistede meget af hyggen fordi man ikke måtte larme eller kunne se særlig meget:( men det er stadig mange gange bedre end hvis der ikke havde været nogle sovesal, da det koster mange penge at få et sted at sove.:)

Personligt bestiller jeg altid soveplads hvis det er muligt :D

Brugeravatar
Vonkejser
Jonin
Jonin
Indlæg: 204
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:03
Geografisk sted: Europa
Kontakt:

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf Vonkejser » tirs 10. jan 2012 15:11

Jeg har kun overnattet på en con...Jeg synes det var et helvede. v.v
And I don't want to hear anything about "I don't believe in vampires" because I don't believe in vampires, but I believe in my own two eyes, and what I saw is fucking vampires! ಠ_ಠ


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster