Overnatning til conner... Zzzz

Diskussion af officielle Conventions.
Brugeravatar
Miu-Chan
Genin
Genin
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 14. jun 2011 13:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: 221B Baker Street

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf Miu-Chan » tirs 10. jan 2012 17:22

Jeg har aldrig overnattet på en con da jeg er rædsel for at sove sammen med andre mennesker, og bare i det hele taget være sammen med mange mennesker i længere tid (Da jeg har hygiejne problemer som ikke alle kan forstå ^^) Men efter hvad jeg har hørt er det rigtig hyggeligt at sove på en convention og ligge sammen, og hvis jeg ikke var så rædselsslagen havde jeg også selv gjort det <w<
Billede

| Tom Hiddleston ♥ | Andrew Scott ♥ | David Tennant ♥ |

oohhoohoohoo, i'm the bad guy.
Billede

Brugeravatar
Eutaku
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 9. maj 2011 22:09
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Overnatning til conner... Zzzz

Indlægaf Eutaku » tors 9. feb 2012 00:47

Kører Genki selv, og jeg kan se det logistisk problem i at køre en sovesal og vi har kørt det 3 år i træk, men jeg syntes det er vigtigt at give dem der har brug for det muligheden.

Hvis man ikke vil sove i sovesal kan man altid pendle frem og tilbage til connen, eller bo på hotel, eller hjem hos en ven tæt på, samt måske bare besøg en dag.

Der er rigeligt med muligheder. Men der skal stadig være muligheder. Har set til mange cons folk der kommer og prøver at snige sove der hvor de kan fordi de ikke havde tænkt på det. Heller give dem muligheden for at finde et sted at sove tæt på. Det bringer lykken for dem der virkelig trænger til det.

Jeg syntes at overnatning til conner kan tage mange udformninger, og det er vildt at folk gerne vil det her. Særligt til den billige pris som sovesale tillader. Hoteller eller hostel kan nemt koste 500 kr min for to nætter, og op til 2000 kr for de fleste. Ikke noget alle har råd til.

Som arrangør og det jeg har hørt syntes jeg der er mange argumenter imod sovesale og for.

Men som arrangør ser jeg det vigtige i at sørge for muligheden er der for de gæster der ikke ellers ville komme havde det ikke været for muligheden for en sovesal. Lejen i sådan en hal til sovesal til større arrangmenter kan nemt komme op på 20-30 tusinde kr. Derfor koster det også nogle penge.

Jeg tror også miljøet er ved at gøre sig klogere på hvad det egentligt betyder at holde en con. Der er mange debatter om priser og lign, og når en con sætter prisen op på noget som sovesal er der oftest god grund bag det. Dog skal det siges at kunne sove i en hal for 100 kr er sluppet billigt i forhold til andre events f.eks rollespil, LANparties, eller studie ture hvor man ofte kan slippe op imod 400 kr for en sovesal for at kunne være på stedet.

Jeg er glad for at Genki og SVScon tilbyder sovesal og at der er så mange der udnytter tilbuddet. Det gøre at alt det hårde arbejde bag det er det værd. For J-popcon har det ikke været en reel ting endnu, men man ved aldrig hvis man skriver en mail eller to så kan det være de åbner op for idéen eller kan man også nøjes med at sørge for at planlægge ens tur til J-popcon bedre. Det handler om at være ude i god tid! Cons i udlandet ser oftest alle hoteller i nærheneden full booket op til 5 måneder før en con, noget som ikke er sket i Danmark endnu men det skal nok komme. Så vær en af de kloge og sørg for at have styr på hvad du vil, og så gå efter det!

Det er awesome. Jeg har taget alle mulighederne i brug i løbet af de år, og at en sovesal ligger 1 km væk fra connen og man skal gå, f.eks SVScon før i tiden, så er det stadig en fantastisk tilbud!

Jeg overnatter nu helst på hoteller nu, fordi jeg betaler gerne for egen bad og en god seng samt et sted at opbevare alt mit grej! Det sparer også garderoben arbejde!
Billede


Tilbage til "Conventions"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster