Datahistorisk Forening. Tors 31. maj

Alt snak om jeres egne events, både private og foreningsrelaterede.
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Datahistorisk Forening. Tors 31. maj

Indlægaf JoaCHIP » tors 24. maj 2018 22:38

Vi er nok nongen stykker der smutter forbi Datahistorisk Forening næste torsdag. Det er såvidt vi kan gennemskue på noget der hedder "Tapeten" i Ballerup. Vi regner med at være der kl. 19.

De ser ud til at have en ret fantastisk samling af EDB udstyr og datamater (for nu at bruge en terminologi passende til tidsperioden) og endda mange ting som er dansk fremstillet, så det har ikke rigtigt noget med anime og manga og gøre, men om ikke andet er det dejligt nørdet, og et udemærket alternativ til en efterhånden lidt for stor og anmassende distortion-festival.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Datahistorisk Forening. Tors 31. maj

Indlægaf JoaCHIP » fre 1. jun 2018 16:16

Og så er der lidt tilfældige billeder. Jeg har ikke fået givet dem korrekte navne. De to første billeder viser hvorfor vi havde lidt svært ved at finde indgangen. Skiltet var ret småt.

http://www.robotplanet.dk/gallery/?g=472

Deres samling er fuldstændigt vild. De har alt. Og specielt ting som er unikke for Danmark har de fået godt med, f.eks. gamle Regnecentralen maskiner af forskellig slags. Og mange af de her systemer har de endda præsteret at få til at fungere, selv computere (eller burde jeg sige "datamater"?) fra slut 60erne og start 70erne. Og det var også en fornøjelse at for fortalt lidt om de her ting, for de folk derude ved virkeligt noget om emnet. Jeg talte f.eks. med én der havde været konsulent på nogen af de her systemer helt i starten af 80erne hvor jeg selv kun lige var startet i skole. De lever sgu op til deres navn.

Såvidt jeg kan gennemskue, så er det ikke et museum med fri adgang og normale åbningstider i traditionel forstand (selvom websiden ellers hedder www.datamuseum.dk), men de er meget ivrige efter nye medlemmer, og hvis man brænder for at få lov at komme ud og se det, så kan man bare kontakte dem og høre ad.

PS: Jeg ved det godt: Mit galleri driller lidt når billederne er i højformat. Det er super irriterende, og jeg skal have det fikset... "snart"™.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Events"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster