Shoujo-Con!!!

Alt snak om jeres egne events, både private og foreningsrelaterede.
Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf MangaAnimeLover » ons 12. sep 2012 18:09

SsjGogo skrev:Nodokasa, der er forskel på ikke at tillade det, som jeg selv foreslår, og så at sige, vi støtter det ikke, men det må den enkelte vurdere.

Det er ikke realistisk, at de japanske ophavsmand svarer med grønt lys, men det er et fornuftigt krav, som er mere diplomatisk end et forbud. :)

Jeg selv føler, den bedste måde at løse problemet med salg af fanart, er at opfordre folk til at opsøge retten til at sælge det og derved gøre det lovligt frem for at forbyde det, for vi ved, at hvis man ønsker at sælge fanart, så finder man blot et andet sted at gøre det. Man skal ikke flytte problemet; man skal afskaffe det :) (og vi må sande, at folk næppe stopper med at sælge fanart, blot fordi det er ulovligt... Så hellere arbejde lidt ekstra på at gøre det lovligt :) )
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf SsjGogo » ons 12. sep 2012 18:12

"Lovliggørelse" forudsætter en accept af hver enkel ophavsmand - og til trods for, at man aldrig skal sige aldrig - er dette næppe et realistisk scenarie. De færreste skriver "Ja, du må gerne tjene penge på mit arbejde". :)

Men Shoujo Con - som messe - har formodentlig andre og mere aktuelle problemstillinger at tage sig til, end fanart - så den tid, den sorg. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf nodokasa » ons 12. sep 2012 18:50

Som sagt; Jeg tror den bedste løsning er at sige til folk, der vil sælge fanart, at de skal være beredte på, til hver en tid, at kunne blive spurgt om skriftlig tilladelse (e-mail f.eks.) fra ejeren af det originale værk om at de gerne må lave fanart af det. Kan de ikke det, må de ikke sælge deres værk.

Og nej, det "løser" ikke problemet, men det gør jer (læs: Shoujo-Con) ansvarsfri. Ellers så har i ansvar for hvad der bliver solgt - og kan blive slæbt i retten.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf SsjGogo » ons 12. sep 2012 18:54

nodokasa skrev:Som sagt; Jeg tror den bedste løsning er at sige til folk, der vil sælge fanart, at de skal være beredte på, til hver en tid, at kunne blive spurgt om skriftlig tilladelse (e-mail f.eks.) fra ejeren af det originale værk om at de gerne må lave fanart af det. Kan de ikke det, må de ikke sælge deres værk.

Og nej, det "løser" ikke problemet, men det gør jer (læs: Shoujo-Con) ansvarsfri. Ellers så har i ansvar for hvad der bliver solgt - og kan blive slæbt i retten.


Jup, hvilket var også det jeg skrev ift. objektiv ansvar ved blot at sige, at man ikke støtter det, og at det op til den enkelte at vurdere det. Et forbud eller et krav om tilladelse (praktisk set det samme som forbud - synes jeg) er indenfor lovens rammer.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Kristensen
Genin
Genin
Indlæg: 59
Tilmeldt: fre 31. aug 2012 10:23
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Silkeborg & Århus

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf Kristensen » tors 18. okt 2012 10:00

Er der kommet en officiel dato for connen? =)
Just because I say so. [b]:3[/b]

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf MangaAnimeLover » søn 21. okt 2012 21:36

Kristensen skrev:Er der kommet en officiel dato for connen? =)

Nej. Planlægningen af connen er p.t. sat på pause, idet både Yumiko og jeg har en del andet at se til :/
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!


Tilbage til "Events"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster