Shoujo-Con!!!

Alt snak om jeres egne events, både private og foreningsrelaterede.
Brugeravatar
Yumiko
Chibi
Chibi
Indlæg: 41
Tilmeldt: søn 19. aug 2012 20:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: 3600 - Gangsta! ;)
Kontakt:

Shoujo-Con!!!

Indlægaf Yumiko » man 3. sep 2012 01:08

Dette er en ny tråd som skal erstatte 'Girl-PJ-Party', da ideen har lidt udviklet sig siden jeg lavede den tråd ;)

Om lidt vil jeg post nogle informationer om det vi har fundet frem til indtil videre, men jeg vil lige gøre det klart for alle!
Vi har både en Facebook side om det her og en Animanga tråd om det. Dette har vi gjort sådan så det ene ikke udelukker det andet og for at få så mange 'medlemmer' som muligt til Shoujo-con. Hvis connet bliver en succes, vil vi lave en hjemmeside hvor alle kan holde sig opdateret osv. så vi ikke skal have det på to sider.

Alle vigtige informationer vil blive postet på begge sider, men ligesom der bliver snakket om ting her som dem der ikke er medlemmer ikke kan se, vil der jo også blive postet ting på Facebook som de der ikke har en FB ikke kan se. Lad os ikke blive sure over det vel?

Animanga er MAL, Jinseru's og min yndlings Anime og Manga side og vi vil aldrig kunne forråde jer, men der er bare flere Anime og Manga fans på facebook lige pt ;)

Informationer som også er blevet sat på FB. Bemærk! Jinseru og jeg er udemærket klar over at alle kan se vores nummer osv. og vi tager selv det fulde ansvar for det! Vi er stærke mennesker som godt kan fortælle creeps at de skal holde sig væk og ellers er vi voksne nok til at skifte nummer hvis det bliver nødvændigt.:


Hej og velkommen til introduktionen til Shoujo-con!
Shoujo-con bliver et hyggeligt lille Con for alle Manga og Anime fans, som kan mødes én gang om året og nyde det hyggelige selskab, se på boder, joine aktiviteter, men vigtigst af alt! Have det sjovt!


Connet vil foregå i Århus i én af de følgende weekender, alt efter hvad flertallet kan og hvad forsamlingshuset har tid til: d. 9. til 11. November, d. 16. til 18. November eller d. 23. til 25. November.

Prisen vil variere alt efter hvor meget lokationen vil koste og hvor mange mennesker der tilmelder sig, men vi regner med mellem 120 kr. til 200 kr. (Alt overskuddet vil gå til at betale for fede spil, præmier, animer osv.)

Konkurrencer! Der kommer til at være nogle konkurrencer, hvor mange er vi ikke helt sikre på, men vi kan afsløre nogle af dem vi allerede har fundet på:
• Pudekamp!
- Alle pigerne og de drenge der er klædt ud som piger vil få lov til at deltage i dette event. Man skal have en pude som ikke har noget hårdt på sig og den sidste der står får en fed præmie! Reglerne for denne konkurrence vil komme op på senere tidspunkt
• Crossplay!
- Det er ikke en endegyldig regel at drengene skal være klædt ud som piger, men det ville da være enormt sjovt! Derfor opfordre vi drengene til at gøre det og alle der gør det kan melde sig til en konkurrence om hvem der har gjort det bedst. De vil få taget et billede og folk skal så i løbet af Lørdag stemme på hvem de mener er bedst og vinderen vil få en mystisk præmie!
• Cosplay show!
- Det vil ikke være helt ligesom til J-pop eller Genki, men hvis nogen har lyst kan de kontakte Jacquelyn Ejsing på FB, Skype eller mobil (kontakt oplysninger vil kunne findes nederst på siden). Der vil derefter blive stemt og vinderne vil få en over nice præmie!

Events! Det er jo vigtigt at der sker noget til sådan et lille nyfødt hygge arrangement, derfor vil der komme ting som et lille spa, singstar, som alle kan få lov til at se, make up tips og så meget mere. Vi er ikke helt færdige med planlægningen af det, men folk må MEGET gerne komme med ideer! Kontakt venligst Jacquelyn Ejsing, Mike Mørch eller Louise Vangsted for dette! De ting vi har fundet ud af der skal være er følgende:
• Spa – hvor man kan komme til at føle sig forfrisket og smuk (søger frivillige til hjælp af dette)
• Make over hjørnet – hvor man enten kan få en make over eller bare make up tips (søger frivillige til hjælp af dette)
• Singstar – hvor man kan vise sin indre rockstjerne!
• Andre spil – tager gerne imod forslag! Og alle der har konsoller eller spil de gerne vil lade os låne, kontakt os venligst!
• Danse hjørne – hvor folk kan gnubbe sig op og ned af hinanden og vise hvor lækre de er!
• Auktion – hvor folk kan købe ting til billige penge og andre kan få solgt det de ikke længere vil have! Kontakt Jacquelyn Ejsing eller Louise Vangsted hvis du har noget du gerne vil have solgt!

Udover det vil vi se om vi kan arrangere fællesspisning for alle, der vil være sovepladser og masser af sjov og hygge!

Der vil være mulighed for at få en bod op med ting du gerne vil sælge! Konktakt os endelig med det! Reglerne og selve skemaet for hvornår og hvad der eller kommer til at være vil komme op når vi har fået stablet arrangementet på benene!

Yderligere spørgsmål kan stilles til Jacquelyn Ejsing, Louise Vangsted eller Mike Mørch

Kontaktoplysninger:
Facebook:
Jacquelyn Ejsing
Louise 'Lou-chan' Maria Vangsted
Mike Mørch

Skype:
Jacquelyn - JackieJackJacko
Louise -
Mike - Jinseru

Telefon:
Jacquelyn - 81615553
Louise –
Mike - 60193132

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf l.mathiasen » man 3. sep 2012 01:12

så kan den komme op her hvis det er den nye tråd.

Jeg fordømmer ikke på nogle måde, dette jeg siger nu er af rent og skær nysgerrighed.
Hvad i alverden er sammenkoblingen mellem at hylde det kvindelige køn og japansk popkultur?

Spa, Make over hjørnet, hvad er pointen i denne sammenhæng, det lyder skam meget hyggeligt, såmænd ikke det men....

Hvis jeg tog arrangementet seriøst ville jeg gerne berette om hvor sexistisk manga og anime meget ofte er (eller for den sags skyld fortælle om stærke kvinder i anime) så man kunne tage den på et sagligt niveau, men gætter på at det nok bare ender i kaos for jer lige nu.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf SsjGogo » man 3. sep 2012 07:39

Hvis I har mod på en opgave, go for it. Altid fint med flere initiativer i miljøet. Naturligvis skal nogle hjørner slibes af, men det kommer i en videre planlægnings proces. Jeg vil opfordre jer at skrive herinde til folk som Wish, Eutaku og andre arrangører, der kan give jer gode råd.

Men lad please vær med at dele jeres private numre i en offentlig tråd. :)

@L.Mathiasen: Anime&Manga kan jo være et udgangspunkt for dem, ikke nødvendigvis en begrænsning. Det er jo netop forfriskende, hvis et foretagende sætter fokus på det kvindelige køn, og måske gør op med de seksistiske idealer, der tit præger anime, som du selv foreslår. Ydermere ser man jo også flere aktiviteter, der intet har med anime at gøre, til de nuværende cons.

På et personlig niveau kan det undre mig, at en vestjyde sætter spørgsmåltegn ved kvinder i spa. I thought I knew you better! :]
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Yumiko
Chibi
Chibi
Indlæg: 41
Tilmeldt: søn 19. aug 2012 20:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: 3600 - Gangsta! ;)
Kontakt:

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf Yumiko » man 3. sep 2012 10:36

Vi prøver at danne os et overblik på hvor mange der egentlig vil med til det her. Hvor mange er friske og vil forsøge at dukke op? I må meget gerne skrive jer på her og hvis I har venner I ved også vil med, må I også gerne smide dem op :)

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf SomethingPurple » man 3. sep 2012 12:03

@Gogo nu drejer L.Mathiasen spørgsmål jeg jo ikke om at der er nogle ikke jpop- aktiviter, mere hvad koblingen til japan er siden man kaldt det shoujo , for sådan som tingene ser ud er der ikke en eneste japansk relateret aktivitet planlagt, i stedet virker det bare som det man vil betegne som et tøssearangement, efter min mening er der bestemt ikke noget galt eller forkert i lave sådan et event, og det skal da nok blive hyggeligt, så bare go for it $_$
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Yumiko
Chibi
Chibi
Indlæg: 41
Tilmeldt: søn 19. aug 2012 20:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: 3600 - Gangsta! ;)
Kontakt:

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf Yumiko » man 3. sep 2012 12:11

SomethingPurple skrev:@Gogo nu drejer L.Mathiasen spørgsmål jeg jo ikke om at der er nogle ikke jpop- aktiviter, mere hvad koblingen til japan er siden man kaldt det shoujo , for sådan som tingene ser ud er der ikke en eneste japansk relateret aktivitet planlagt, i stedet virker det bare som det man vil betegne som et tøssearangement, efter min mening er der bestemt ikke noget galt eller forkert i lave sådan et event, og det skal da nok blive hyggeligt, så bare go for it $_$


Make overen er Japansk relateret. man kommer til at lære hvordan man får manga-pige looket og bare i det hele taget J-pop kultur looket.
Der kommer til at være anime og andre hygge ting. Vi har jo ikke udgivet ALLE informationerne endnu.

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf MangaAnimeLover » man 3. sep 2012 12:24

Og cosplay. Det er jo en stor del af fankulturen omkring manga ;)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf LiseR » man 3. sep 2012 13:20

Det er en con med fanmiljøet i centrum snarere end med fanobjektet i centrum. Et offshoot af fankulturen om man vil. Go ahead, det lyder skægt, nye initiativer er altid fede!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
MangaAnimeLover
Jonin
Jonin
Indlæg: 315
Tilmeldt: tors 26. jul 2012 11:45
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf MangaAnimeLover » man 3. sep 2012 13:27

Det er i hvert fald et arrangement, som ikke minder helt om de andre cons og træf, idet vi har fokus på nogle lidt andre ting og aktiviteter, men stadig har vores fælles kærlighed for manga og anime som grundtanke :)
Billede
Friends are the best. But my friends are even better!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Shoujo-Con!!!

Indlægaf SsjGogo » man 3. sep 2012 14:19

SomethingPurple skrev:@Gogo nu drejer L.Mathiasen spørgsmål jeg jo ikke om at der er nogle ikke jpop- aktiviter, mere hvad koblingen til japan er siden man kaldt det shoujo , for sådan som tingene ser ud er der ikke en eneste japansk relateret aktivitet planlagt, i stedet virker det bare som det man vil betegne som et tøssearangement, efter min mening er der bestemt ikke noget galt eller forkert i lave sådan et event, og det skal da nok blive hyggeligt, så bare go for it $_$


Jep - jeg forstod godt hans pointe - men har måske selv formuleret mig misvisende(?).

Der er dog cosplay og "crossplay" (ved ikke hvad sidstenævnte er) - men min pointe var blot, at det lader til, at de har et lille udgangspunkt som hedder anime & manga, og at de blot har bygget videre på det, og satser på det sociale - hvor "kvinden" er i fokus.

Helt objektiv set - er navnet måske misvisende - min pointe er blot- lad dog de unge have det sjovt, det frarøver ikke mig min nattesøvn, og helt sikkert heller ikke L.Mathiasens (som i øvrigt heller ikke antydede noget negativt, men blot undrede sig). :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Events"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster