Lady Snowblood -filmatisering i Husets Biograf (FEB 2013)

Alt snak om jeres egne events, både private og foreningsrelaterede.
Kasper Hviid
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: lør 17. nov 2012 23:00

Lady Snowblood -filmatisering i Husets Biograf (FEB 2013)

Indlægaf Kasper Hviid » tors 31. jan 2013 04:17

I februar viser Husets Biograf en manga-filmatisering af de klassiske:

Billede

LADY SNOWBLOOD (Japan, 1986)

TID: 17. februar (søndag) 20:00
STED: Husets Biograf, Magstræde 14, 2 sal




Billede
Billede

Det er ikke mig der har fået arrangeret det, så jeg har faktisk ikke set filmen endnu. (Min egen serie med manga-filmatiseringer dukker op igen til marts.)



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

... Derudover har Huset endnu en screening med asiatiske film. Huset er i besiddelse af DOLLS OF SHOGUN'S HAREM i 35 millimeter ... jeg valgte at smide A CHINESE GHOST STORY oveni, så det blev til sådan en asiatisk 80'er doppeltfeature:


Billede

ASIAN IN THE EIGHTIES
DOLLS OF SHOGUN'S HAREM + A CHINESE GHOST STORY

TID: 15. februar (fredag)
STED: Husets Biograf, Magstræde 14, 2 sal




DOLLS OF SHOGUN'S HAREM (Japan, 1986)

Filmen starter 19:00

»Snusk av ypperste klasse.« -cinemateket-usf.no

Jeg har ikke selv set den før, men efter hvad jeg kan læse mig til er det et kostume-drama med smukke landskaber, god musik, overklasseintriger, sex, tortur og aborter.

Citat fra uncut.dk: "en utrolig flot erotisk art film, ikke så nasty som Suzuki's andre, men absolut seværdig. Sex blandet med historie (foregår i 1600 tallet) og krydret med sublimt episk kamera arbejde og pæne produktionsværdier, næsten en erotisk 'stor film'."

Billede

Her er en anmeldelse: http://www.grindhousedatabase.com/index.php/Dolls_of_the_Shogun%27s_Harem


A CHINESE GHOST STORY (Hong Kong, 1987)

Instruktør: Ching Siu-Tung (Shaolin Soccer, House of Flying Daggers)

Filmen starter 21:00

En sand klassiker der har det hele: Martial arts, zombier, spøgelser, træ-dæmoner, romantik, slapstick og tragedie.
A Chinese Ghost Story havde premiere i 1986, året før Evil Dead II havde premiere. Begge film har noget af den samme eksplosive energi; A Chinese Ghost Story var højst sandsynligt inspireret af den første Evil Dead film. Til gængæld to Sam Raimi klimakset fra A Chinese Ghost Story og genbrugte det i Army of Darkness.
Filmen havde et remake i 2011. Men filmen er faktisk selv en remake af filmen Enchanting Shadow fra 1960, som var en filmatisering af en novelle fra 17-tallet.

Anmeldelse: http://www.lovehkfilm.com/reviews_2/chinese_ghost_story.htm






Jeg flikkede også en WIX site sammen, hvis folk vil have noget de kan "like":

http://kasperhviid.wix.com/husets-biograf


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Her er en plakat med hele programmet for februar: (designet af mig)

Billede
(klik stor)

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Lady Snowblood -filmatisering i Husets Biograf (FEB 2013

Indlægaf Tanerion » tors 31. jan 2013 04:27

aww shit son! :D
det er god underholdning

har set dem allesammen og kan anbefales :) (Y)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Kasper Hviid
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: lør 17. nov 2012 23:00

Re: Lady Snowblood -filmatisering i Husets Biograf (FEB 2013

Indlægaf Kasper Hviid » tors 31. jan 2013 16:59

Fedt du ka' godtage indholdet! Jeg har kun set A CHINESE GHOST STORY, men havde på fornemmeren af de to andre var ret seværdige. Har længe ville se DOLLS OF SHOGUNS HAREM, missede den ved en tidligere forevisning, flere år tilbage.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Lady Snowblood -filmatisering i Husets Biograf (FEB 2013

Indlægaf nielsm » tors 31. jan 2013 18:59

Gid jeg var i København ._.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Lady Snowblood -filmatisering i Husets Biograf (FEB 2013

Indlægaf SsjGogo » tors 31. jan 2013 19:11

Har set alle filmene, datet skuespilleren og medvirkede til at skrive musikken .. Hov fede film, vil bestemt tjekke det ud!!
www.gogonoter.dk

Kasper Hviid
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: lør 17. nov 2012 23:00

Re: Lady Snowblood -filmatisering i Husets Biograf (FEB 2013

Indlægaf Kasper Hviid » tors 14. feb 2013 15:12

Okay, så er det ved at være tid til min prægtige ASIA IN THE 80's double feature! Nøj hvor jeg glæder mig!

Jeg havde lidt svært ved at 'sælge' DOLLS OF SHOGUNS HAREM, da jeg jo ikke havde set filmen. Jack har talt meget varmt for den, men hvad kan jeg bruge det til? "En jeg kender syntes den er god!" Her er der omsider noget intro-tekst til den:

directed by Norifumi Suzuki, shown in a 35mm print with English subtitles. This classic Japanese “pink film” (softcore) from highly regarded cult director Suzuki is a beautifully photographed erotic epic about the sexual intrigues of the ruling classes in ancient Japan. A very suggestive, classy and stylish melodrama with a great 80's style soundtrack – very enjoyable. You can only see it here - this film is not available on DVD or other formats!


Tilbage til "Events"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster