+18 event, hvad vil i have?

Alt snak om jeres egne events, både private og foreningsrelaterede.
Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf Shadari » tors 8. maj 2014 17:42

Spreeunit skrev:^^! det ville da være awesome hvis det kan lade sig gøre en dag, At se Japansk kalligrafi live til en connvention!:3 både gammel traditionel stil og manga kunst

~~ tokigin Email sent! :)

Det ville være vildt fedt !
Thumbs up (Y)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf Gama » søn 11. maj 2014 18:40

LiseR skrev:Lige i denne subkultur virker det lidt uddateret at dele op i to køn. Men hvis man kan springe over er det jo fjong :)


Ååååh hele mit system stritter :D




Generelt ville det for mig være langt mere attraktivt hvis det hele var mere afslappet, og minded imod den japanske kultur(japansk mad, taler, sake smagning osv), og se lidt anime sammen, fremfor at det hele skal være et stort cirkus, hvilket er den store del af at jeg ikke deltager i cons :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf JoaCHIP » søn 11. maj 2014 20:20

Spreeunit skrev:hvad der vil lokke mig endnu mere til et event rettet mod 18+ ville være mere fokus på hvordan Animes og Mangaer blev lavet, altså en dybde i trin for trin med storyboards fra skitser til farvelægning og til det færdige resultat, Både Traditionelt og Digitalt.
om det så kan lade sig gøre at arrangere sådan noget er jo lige det.
hvis altså det ikke allerede har været der, har kun været til J-popcon i år uden at besøge artist alley
~~
Ville også være spændende med mere fokusering på gammel Japansk Kultur, Men det giver mere mening hvis det bliver mixet sammen med Sakura Festival end en Manga/Anime convention. Feks // Kalligrafi Live, Både skrift og kunst.

Ja, ja og ja!! Problemet med de fleste con'er er jo at de kun fokuserer på popkultur. Og det interesserer mig egentlig ikke.

Som lydmand med en fortid i spilbranchen er jeg langt mere nysgerrig i fremstillingsprocessen. Både hvad angår storyboards, grafikerne, stemmeskuespillere, lydeffekter, musik m.m.

Traditionel japansk kultur synes jeg altid er spændende, og her kommer et par billeder som viser, at det er andet end pop-kultur, jeg har været ude og se derovre. Her er f.eks. et billede fra en lille fabrik ude på landet i Yamanashi, hvor de laver indbinding af bøger og lign. opgaver. De var bl.a. ved at lave indbindinger af en lille bog for Ghibli-museet, da jeg var der:
Billede

Og her er et andet gammelt håndværk, mizuhiki, hvor man snor papir til tråd/snor, som kan bruges til alverdens ting, bl.a. dekorationer, samt det snor som samurai'erne satte deres hår op med:
Billede
RYST OG NYD!

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf TMP » man 25. aug 2014 08:20

Hm... Det lyder til at der mangles en mere "voksent-japansk-con".
Jeg kunne forestille mig at nogle af consene kunne samarbejde med sakura-festivalen. Der er sikkert noget, man kunne blive inspireret derfra.
Men nu tænker jeg. Regnede så folk med at man kun fik japanske personer fra japan til Danmark for at lave dette con?

Mht. Niels post: viewtopic.php?f=11&t=3254#p54544
Så er det ikke basicly det samme som en bogklub bare for anime?
Altså hvor folk samles for at snakke omkring en anime, f.eks. dens budskaber osv.?

Jeg kunne huske 2 dudes fra genki-con 2014. De lavede OST quiz og "gæt-en-anime". Hvor du kom faktisk meget vidt omkring.
Jeg tror de ville være nice at have med.
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf Gintoki » man 25. aug 2014 12:12

Kom i fredags til at tænke på et event der måske kunne være meget spast, Hentai uden lyd hvor nogle fra publikum så selv skal lægge lyd til karakterene i filmen :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf SsjGogo » man 25. aug 2014 13:45

Jeg synes, at der er nogle fine forslag med - men på den anden side - er der ikke alligevel en markant forskel mellem "japansk kultur" og "japansk populærkultur".

Jeg ville selv være en stor fortaler for, at vi oplevede mere japansk kultur, som man bl.a. ser det til Sakura Festivalen, men er dets plads nu også berettiget til en populærkultur messe, hvis opgave kun er at fremhæve enkelte dele af den moderne japanske kultur?

Det ene udelukker ikke det andet, men man skal også huske, hvem der "finansierer" de danske messer - nemlig primært de 12-18 årige og jeg tror ikke nødvendigvis, at Naruto og teceremoni går hånd i hånd. (i mangel af et bedre eksempel)

(Jeg tror nærmere, at mange unge animefans er fuldkommen ligeglade med japanske traditioner og øvrige kultur - men det må stå på min egen regning).

Det er dog ikke en forklaring på, hvorfor proportionaliteten mellem cosplay og andre segmenter til de danske messer er så fjern.

Derfor synes jeg, at ideen med, at man følger skabelsesprocessen i en anime/manga er en super fed ide, som jeg håber nogle arrangører vil lade sig inspirere af, hvis det overhovedet længere er muligt, at få japanere fra industrien til Danmark. *cough*
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf l.mathiasen » man 25. aug 2014 13:59

Jeg tror faktisk J-popcon har tænkt på japansk kultur siden de har valgt Edo perioden som tema for næste års con. Jeg tror de vælger at fokusere på de mere positive ting i perioden dog ;D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf SsjGogo » man 25. aug 2014 16:17

l.mathiasen skrev:Jeg tror faktisk J-popcon har tænkt på japansk kultur siden de har valgt Edo perioden som tema for næste års con. Jeg tror de vælger at fokusere på de mere positive ting i perioden dog ;D


Så du mener ikke, at Gintama gav en historisk korrekt gengivelse af perioden! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf JoaCHIP » man 25. aug 2014 16:24

SsjGogo skrev:Så du mener ikke, at Gintama gav en historisk korrekt gengivelse af perioden! :D

Samuraii Champloo er absolut den mest præcise dokumentar om den periode. :)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
TMP
Genin
Genin
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 01:17
Køn: Mand
Kontakt:

Re: +18 event, hvad vil i have?

Indlægaf TMP » man 25. aug 2014 18:37

Gintoki skrev:Kom i fredags til at tænke på et event der måske kunne være meget spast, Hentai uden lyd hvor nogle fra publikum så selv skal lægge lyd til karakterene i filmen :P

Ja... jeg tænkte også på det, men er det tilladt sådan noget? XD, hvilket minder mig om. Kan man egentlig godt købe hentai i nogle butikker her i Danmark?.
Ikke desto mindre kender jeg en del dudes, som kunne have det sjov med det XD

Det er dog ikke en forklaring på, hvorfor proportionaliteten mellem cosplay og andre segmenter til de danske messer er så fjern.

Det er bare ren og skær interesse. Der er god efterspørgsel af cosplay events.
Men jeg ville være mere end interesseret i at se hvordan en 18+ con ville se ud.
Programmør.
Aegisub inspirerede mig til at være programmør. Hvilket jeg takker bla. Niels for.
Quote:
Spoiler: vis
I am not afraid of the one who can kill me, I am afraid of the one who can touch my heart.
Myself

Hvis I hader mig for den jeg er, så gør det. Hellere det, end at blive elsket for at være en løgner. Så må alle i hele verden hade mig.
Migselv

Love is not about finding the perfect person, but about seeing an imperfect person perfectly
Gundvang


Tilbage til "Events"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster