[debat] Told skal da betales?

Køb og salg af alt indenfor Japansk popkultur.
Forumregler
Vi opfordrer folk til IKKE at dele personlige oplysninger, såsom bank konti m.m. i foraet.
Ved endegyldigt salg/køb, bedes det rapporteres (guide findes her)
Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: [debat] Told skal da betales?

Indlægaf RuneU » tors 13. okt 2011 09:29

ip-chan skrev:
RuneU skrev:Der pålægges ikke told på tryksager, så du kan trygt blive ved med at bestille din manga fra Japanerland :D


Det er jo perfekt :)
og en sidegevinst er at så glemmer de at opkræve moms ;)
Så det ender jo dejlig billigt.

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: [debat] Told skal da betales?

Indlægaf LightningEagle » fre 14. okt 2011 00:15

nielsm skrev:
ip-chan skrev:Forøvrigt har jeg haft én toldoplevelse med FedEx, det var vist en pakke sendt fra Amazon Japan. Der fik jeg pakken udleveret med det samme, uden notits om at de havde fortoldet den. Så et par dage senere fik jeg en regning ind ad brevsprækken. (Jeg kan ikke huske hvad de smed på af gebyrer.)

Det er jo ikke slemt, jeg har prøvet at der gik halvanden måned før jeg pludselig fik en regning ind af døren og det med en super snert deadline til betaling. Det gjorde mig lettere gnaven. :sur:

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: [debat] Told skal da betales?

Indlægaf SomethingPurple » fre 14. okt 2011 00:55

Jeg har to gange fået besked om, at der ikke var en følgeseddel med, og at jeg skulle bevise varernes værdi, hvilket jeg gjorde og fik pakkerne uden at skulle betale gebyret, men da jeg så fik pakkerne var der en følgeseddel klistret på udenpå, men idioterne havde åbnet pakkerne i den forkerte ende. xD

Jeg har ligesom mange andre heller ikke noget imod at betale told og moms, men synes ikke gebyret er rimeligt og så synes jeg bagatel grænsen for moms er alt for lav, når gebyret er så højt.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: [debat] Told skal da betales?

Indlægaf Etex » tirs 18. okt 2011 20:51

Jeg er altid lidt knotten når jeg finder ud af at der er kommet told på noget jeg har købt. Jeg syntes det er tåbeligt at staten kræver penge for noget de intet har med at gøre. Momsen er noget andet, da det er noget der bliver solgt indenfor landets grænser. Og så det med at der er ingen told inden for Europa, det er selvfølgeligt fedt, men lidt unfair alligevel.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
Yoite
Jonin
Jonin
Indlæg: 360
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 15:47
Geografisk sted: København

Re: [debat] Told skal da betales?

Indlægaf Yoite » fre 21. okt 2011 07:43

ip-chan skrev:Der pålægges ikke told på tryksager, så du kan trygt blive ved med at bestille din manga fra Japanerland :D


SERIØST!??? *øjen tic *_*
er du sikker? XD
Billede Billede Billede Billede

Brugeravatar
ip-chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 15. maj 2011 19:25

Re: [debat] Told skal da betales?

Indlægaf ip-chan » søn 23. okt 2011 20:59

Yoite skrev:
ip-chan skrev:Der pålægges ikke told på tryksager, så du kan trygt blive ved med at bestille din manga fra Japanerland :D


SERIØST!??? *øjen tic *_*
er du sikker? XD


helt sikker.
du kan se det på skat's hjemmeside http://skat.dk/skat.aspx?oId=206268&vId ... ger#206268
I can be smart and in my underwear!

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: [debat] Told skal da betales?

Indlægaf Hecko X » man 24. okt 2011 01:52

ip-chan skrev:
Yoite skrev:
ip-chan skrev:Der pålægges ikke told på tryksager, så du kan trygt blive ved med at bestille din manga fra Japanerland :D


SERIØST!??? *øjen tic *_*
er du sikker? XD


helt sikker.
du kan se det på skat's hjemmeside http://skat.dk/skat.aspx?oId=206268&vId ... ger#206268

Det er tarifmæssig told; der kan stadig pålægges andre gebyrer samt naturligvis de obligatoriske 25% moms hvis varernes samlede værdi overstiger 80 kroner.


Tilbage til "Kaimono"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster