Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Hvem er du? Hvor kommer du fra? Hvad kan du lide? Præsentér gerne dig selv her.
Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf Storm » tors 23. maj 2013 09:29

frejabee skrev:
Storm skrev:Velkommen til ^^
Du kan jo altid bruge myanimelist.net for at få styr på dine animes^^ Det har personligt hjulpet mig en del



Det har jeg også prøvet, men for at være helt ærlig for jeg lidt vild i det store udbud og gav op, men vil helt klart genoptage det snart, for det må være så meget nemmere at holde styr på! :D

Jeg plejer som regel at bruge søge funktionen og så vælge anime eller manga. Det hjælper en smule. Som regel når man søger på titlen på engelsk kan man finde den på japansk og tilføje den. Det er lidt forvirrende i starten, men det bliver hurtigt nemt. Hvis du har behov for hjælp skal du bare sige til^^
Billede

Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf Storm » tors 23. maj 2013 09:31

Gintoki skrev:
Storm skrev:Velkommen til ^^
Du kan jo altid bruge myanimelist.net for at få styr på dine animes^^ Det har personligt hjulpet mig en del

Eller gøre som jeg, bruge notepad og lave en .txt fil med det hele noteret i :P Bruger notepad til ret mange ting :3

Kan man også Gin-chan, men fordelen ved myanimelist er det er nemmere at huske om man ku li dem eller ej x'D (jo ku man også lave med notepad, men notepad risikere at ryge hvis din pc ryger)
Billede

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf Gintoki » tors 23. maj 2013 14:24

Storm skrev:
Gintoki skrev:
Storm skrev:Velkommen til ^^
Du kan jo altid bruge myanimelist.net for at få styr på dine animes^^ Det har personligt hjulpet mig en del

Eller gøre som jeg, bruge notepad og lave en .txt fil med det hele noteret i :P Bruger notepad til ret mange ting :3

Kan man også Gin-chan, men fordelen ved myanimelist er det er nemmere at huske om man ku li dem eller ej x'D (jo ku man også lave med notepad, men notepad risikere at ryge hvis din pc ryger)

Derfor man tager back-up ;)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Noah100
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 19:20
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf Noah100 » tors 23. maj 2013 14:59

Velkommen til :)

Med hensyn til måder/sider man kan bruge til at holde styr på de serier man har set, så bruger jeg selv http://www.anime-planet.com/
Personligt syndes jeg den er lidt mere overskuelig end AnimeList, de har dog ikke så mange manga serier registreret, men da jeg køber stort set alt mit manga er det ikke et problem for mig ;)

Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf Storm » tors 23. maj 2013 15:16

Gintoki skrev:Derfor man tager back-up ;)

Rigtige mænd tager ikke back-up, men græder når de mister deres ting Gin-chan x'D
Billede

frejabee
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 21. maj 2013 20:21

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf frejabee » lør 25. maj 2013 17:39

Storm skrev:
frejabee skrev:
Storm skrev:Velkommen til ^^
Du kan jo altid bruge myanimelist.net for at få styr på dine animes^^ Det har personligt hjulpet mig en del



Det har jeg også prøvet, men for at være helt ærlig for jeg lidt vild i det store udbud og gav op, men vil helt klart genoptage det snart, for det må være så meget nemmere at holde styr på! :D

Jeg plejer som regel at bruge søge funktionen og så vælge anime eller manga. Det hjælper en smule. Som regel når man søger på titlen på engelsk kan man finde den på japansk og tilføje den. Det er lidt forvirrende i starten, men det bliver hurtigt nemt. Hvis du har behov for hjælp skal du bare sige til^^


haha jo, mange tak :) - må bare lige give mig selv et los i røven og komme igang! :D

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf Tanerion » lør 25. maj 2013 21:33

Storm skrev:
Gintoki skrev:Derfor man tager back-up ;)

Rigtige mænd tager ikke back-up, men græder når de mister deres ting Gin-chan x'D

skulle selv til at sige noget lignende :D

men hvorfor overhovedet holde styr på hvilke animes man har set?
den eneste anime liste jeg nogensinde har haft var til at holde styr på dem jeg har på fysiske medier hvis nu noget skulle blive væk
der var dog også et par titler på den som jeg ikke havde der var markerede med *
det var titler jeg ønskede mig :3
brugte faktisk notepad og det hele var i alfabetisk rækkefølge :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

frejabee
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 21. maj 2013 20:21

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf frejabee » lør 25. maj 2013 22:28

Der var altså bare noget specielt med en håndskrevet liste, hvor alle de serier jeg havde set stod i den rækkefølge jeg havde set den i. Den var magisk, hang på indersiden af mit klædeskab så kun jeg kendte den, og det var meningen at den skulle udstilles på museum når jeg var død. Jeg savner min liste og er irriteret på, at jeg ikke ved om jeg så detaht note før eller efter clanned. ._.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf Tanerion » lør 25. maj 2013 23:04

måske virker det bare som et sært koncept for mig fordi det ville være umuligt for mig at lave sådan en liste efter at have set anime siden 80'erne

ved ikke hvordan jeg skulle bære mig ad med at sætte dem i samme rækkefølge som jeg så dem ???
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

frejabee
Chibi
Chibi
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 21. maj 2013 20:21

Re: Hej :) har lige set... at jeg har skrevet vildt meget :)

Indlægaf frejabee » søn 26. maj 2013 14:31

Det er også svært, og jeg kunne også kun fordi jeg nedskrev det som jeg så dem.
Derfor er det også ekstra surt at miste listen hvor det hele stod, og nu er der gået så lang tid hvor jeg intet har skrevet ned at det nok bliver lettere umuligt ;)


Tilbage til "Introduktion"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster