Wing Wing - Herro?

Hvem er du? Hvor kommer du fra? Hvad kan du lide? Præsentér gerne dig selv her.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf SsjGogo » man 29. jul 2013 17:45

Først og fremmest er alt konstruktiv kritik mere end velkomment!

Jeg tror dog ikke at chatten er udslagsgivende for aktiviteten - vi er et lille miljø, dog ikke et homogent miljø, og folk der nyder japansk populær kultur i Danmark er ikke nødvendigvis opsatte på communities som vores.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Urahara
Kage
Kage
Indlæg: 529
Tilmeldt: søn 28. jul 2013 16:57
Køn: Mand
Geografisk sted: Under min hat.

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf Urahara » man 29. jul 2013 17:55

SsjGogo skrev:Først og fremmest er alt konstruktiv kritik mere end velkomment!

Jeg tror dog ikke at chatten er udslagsgivende for aktiviteten - vi er et lille miljø, dog ikke et homogent miljø, og folk der nyder japansk populær kultur i Danmark er ikke nødvendigvis opsatte på communities som vores.


Jeg må sige at jeg faktisk blev meget overrasket over at der ikke var flere medlemmer på en side som denne. At siden kunne have gavn af nogle ændringer og forbedringer er der ingen tvivl om. Men nu er internetsider sjældent, hvis nogensinde, helt færdige, så jeg er sikker på at det kun bliver bedre. 2 år er heller ikke gammelt for en side.

Men som sagt blev jeg overrasket over mængden af medlemmer på siden. Det er ærlig talt utroligt at der ikke er flere. Siden er jo ikke KUN til otakus og semi-otakus. I har jo også meget andet at byde på i forummet.
Billede

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf nodokasa » man 29. jul 2013 18:32

Animanga ni Youkoso.


... Og så er vi søde og rare. Bortset fra Gogo. Han er slem! SLEM, SIGER JEG!
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Urahara
Kage
Kage
Indlæg: 529
Tilmeldt: søn 28. jul 2013 16:57
Køn: Mand
Geografisk sted: Under min hat.

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf Urahara » man 29. jul 2013 18:37

nodokasa skrev:Animanga ni Youkoso.


... Og så er vi søde og rare. Bortset fra Gogo. Han er slem! SLEM, SIGER JEG!


Det lyder godt. Men det sidste lyder da helt hen i vejret. Han har da ikke været andet end sød mod mig. ;)
Billede

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf LightningHei » man 29. jul 2013 19:45

OnkelMorfar skrev:
nodokasa skrev:Animanga ni Youkoso.


... Og så er vi søde og rare. Bortset fra Gogo. Han er slem! SLEM, SIGER JEG!


Det lyder godt. Men det sidste lyder da helt hen i vejret. Han har da ikke været andet end sød mod mig. ;)


Never judge a book by its cover ;)
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf JoaCHIP » man 29. jul 2013 19:47

Kiwi skrev:Velkommen til, dit nick giver mig lyst til at se Hannibal og Jerry igen ;-)

Ha ha, ditto! Faktisk så gav begrebet "onkel-morfar" anledning til en længere debat mellem konsulenterne på mit arbejde: For hvordan pokker bliver man egentlig onkel-morfar? Det endte med hele 4 komplicerede diagrammer med forskellige fremgangsmåder, som nu pryder kontorets væg. Sikre måder at komme i spjældet på iøvrigt.

Synes du der er få brugere herinde? :D Da jeg startede med at se anime i starten/midten af 90'erne kendte jeg kun én anden person med samme hobby, nemlig ham som kom med VHS båndene. Der gik næsten 10 år før jeg mødte andre der delte den her hobby. - Men du har da set nogen fede serier. Serial Experiments Lain og Paranoia Agent er nogen af mine favoritter, og Cowboy Bebop og Samurai Champloo er også kanon, synes jeg. God start. Og velkommen til.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf SsjGogo » man 29. jul 2013 19:58

Onkel morfar : Frtizl?

Jeg er i øvrigt helt enig i dine betragtninger - Animanga.dk kræver som side en kærlig hånd.

Det er dog et pro bono projekt - hvilket desværre forsinker udviklingen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Urahara
Kage
Kage
Indlæg: 529
Tilmeldt: søn 28. jul 2013 16:57
Køn: Mand
Geografisk sted: Under min hat.

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf Urahara » man 29. jul 2013 20:36

Synes nu det er et meget godt navn. Jeg har i hvert fald haft og brugt det i en del år, så selvfølgelig skulle det også i brug herinde. ;) Jeg er varm og venlig - og skide skør. Men jeg har en sjov fornemmelse i kroppen at jeg ikke er den eneste der er det herinde. :S

Og ja, jeg er skam stadig overrasket over at der ikke er flere medlemmer på sådan en køn side. Den har nærmest det hele. Dog er der måske nogle problemer med at være konsekvente hvad eksempelvis konkurrencer angår. Men hvis ingen bidrager til konkurrencerne er det selvfølgelig heller ikke nemt at kåre en vinder. Jeg har jo ikke været herinde så længe, så jeg kan selvfølgelig ikke sige om det bare er dét der er problemet.
Men troede faktisk at der var flere "nørder" i Danmark, men folk tør vel ikke gøre hvad deres hjerte begærer. :)

Kender godt til det med at pro bono jobs kan gøre visse ting lidt langsommere, men jeg synes ærlig talt ikke at det er en reel undskyldning. I har her en side med utroligt potentiale og selvom det er gratis arbejde, så vil jeg da mene at man stadig kan arbejde hårdt. Jeg kommer lige fra en side hvor jeg var moderator og det var også pro bono, men der arbejdede man dog stadig hårdt og brugte en del timer hver dag på at gøre stedet bedre. Så at det er gratis er noget fis. (I'm so good at making friends!)
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf SsjGogo » man 29. jul 2013 20:49

Det var skam ikke en undskyldning - blot en forklaring af flere.

Jeg smider personligt en del timer på det her projekt - det ved jeg mange af de andre gør. De fleste af os har dog ikke de programmeringsmæssige evner, der gør, at siden vil kunne blive udviklet hurtigere.

Så er der også bruger feedback og involvering - ser du eksempelvis på konkurrence sektionen - som du fremhævede - vil du bemærke, at 3 forskellige personer har forsøgt at motivere - igangsætte og endda sætte præmierer på spil - men deltagelsen har været lav.

Anime trådene er et andet godt eksempel - utallige diskussionstråde og initiativer - men stadig lav bruger deltagelse.

Så det et ikke så sort og hvidt - og der er intet at undskylde. Vi gør vores bedste i et til tider utaknemligt miljø - og alt andet lige så er vi de største i miljøet online - om det så siger mere om miljøet end os er en anden ting.

Ps. Vi taler med en åben tone på Animanga - så du behøver ikke være bange for, at ytre kritik. Kun sådan kan vi blive bedre!
www.gogonoter.dk

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Wing Wing - Herro?

Indlægaf Kiwi » man 29. jul 2013 22:26

Mig og JoaChip er åbenbart de eneste med en smule kultur. Onkel Morfar er helt klart på topti over de sejeste skurke nogensinde! (eller ihvertfald over de mest underholdende), så det skal ikke tages som kritik ;-) Bruger selv LeChuck (skurken fra Monkey Island, også på topti) som nick på andre sider.

Angående deltagelse på forum tror jeg ikke man kan forvente meget mere i et land som Danmark.
Min anden store interesse er Mazda MX5, og jeg vil gætte på der omkring tusind biler i Danmark, hvis man inkluderer alle modeller. Fem hundrede er medlem af den danske MX5 klub, og de kan nok alle sammen betegnes som entusiaster.
På trods af et relativt stort og engageret publikum er der kun to danske sider der specifikt omhandler MX5, På den ene (klubbens hjemmeside) er der maksimum et indlæg om dagen, og det er inklusiv planlægning af ture. På den anden er der lige kommet et nyt indlæg i dag, men ellers var det fjorten dage siden sidst. Det skal dertil siges at der af og til kommer et emne der får folk til tasterne.

Nu er der nok noget større mulighed for at finde nye ting at diskutere i anime (en tolv sider lang diskussion omkring vægten på MX5 fælge er nok noget der kun sker en gang ;-)), specielt hvis der er en gruppe der følger med i de nyeste serier (hvilket vi faktisk gør her på siden, vi gennemgik sommer sæsonen i går på chatten). Men ellers ligger problemet nok i at folk allerede har diskuteret eksempelvis Serial Experiments Lain, eller også er det så lang tid siden de har set den ikke kan huske detaljerne. l.mathiasen har også gjort et forsøg på at få folk til at se en serie i fællesskab, hvilket ikke var den store succes (jeg var heller ikke selv så god til at slutte op om det). Dog synes jeg personligt at miljøet er hjælpsomt, og at det bare handler om at lave en tråd så man kan blive klogere eller komme af med sin mening. Selvom der måske ikke kommer vildt mange svar, bliver din mening læst (undetegnede har ihvertfald læst stort set alle indlæg i anime sektionen ;-)).

Angående koncentration kan jeg godt lide at anime serier ofte er afsluttede og relativt korte. Der er f.eks. lige en der spurgte ind til Haibane Renmei. Den er kun på tretten afsnit, og lukker fint af til sidst. Hvis man begynder på vestlige serier bliver de gode som regel trukket ud over rigtig mange afsnit.


Tilbage til "Introduktion"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster