Torben Grens Kogebog

Hvem er du? Hvor kommer du fra? Hvad kan du lide? Præsentér gerne dig selv her.
Nico
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 17. jun 2014 13:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Skælskør

Torben Grens Kogebog

Indlægaf Nico » ons 18. jun 2014 02:32

Goddag Animanga folk o/

Faldt over siden her den anden dag og undrede mig over hvorfor pokker jeg ikke har opsøgt danske anime / manga communities før, så jeg blev simpelthen nødt til at oprette en bruger!

Jeg er en frisk ung fyr på 20, lige for tiden er jeg fuldtids fabriksarbejder (hardcore labour!), men regner med enten at studere videre i 2015, eller eventuelt rejse ud i verden, hvad end det er sprogrejse / uddannelsesrejse eller bare for oplevelsens skyld. Mit brugernavn her er, så uoriginalt som det måske nu engang er, en forkortelse af mit rigtige navn, Nicolai. Jeg kommer fra en lille by ved navn Skælskør beliggende på sydvest sjælland, Slagelse og Korsør værende de nærmeste større byer. Har desuden boet et halvt år i Aalborg for nyligt.

Min interesse for anime / manga stammer vel nok helt fra mit første pokemon spil (Pkmn Red!) til gameboy jeg fik i julegave som 5/6 årig. Senere hen begyndte jeg kampsport, hovedsageligt Karate, hvilket også vækkede en interesse for det japanske. Desværre stoppede jeg min quest for at blive den næste Jackie Chan efter 8 år, og har ikke tid til at starte op igen lige pt, men hvem ved, måske en dag!

Den anime der virkeligt fik mig hooked må nok siges at have været Hellsing, og Hellsing Ultimate står stadig idag som en af mine absolut favoritter.

Generelt har jeg svært ved at rangere anime men nogle af dem der har gjort størst indtryk på mig, i tilfældig rækkefølge er: Clannad (Wow such surprise), Monogatari Series, Bleach (en af de anime der virkeligt fik sat gang i min interesse for anime udover Hellsing), Death Note, FLCL, Hellsing, K-On, Kannon (2006), Rec, Tekkon Kinkreet, Gurren Lagann, Trigun, Kill la Kill og Golden Time.

Manga, eh beklager men har aldrig været så interesseret i manga, har læst lidt, og jeg har da vist også stadig min DBZ serie liggende et sted.

Hvis det skulle have interesse kan jeg også findes på hummingbird.me, er gået væk fra MAL så har ikke en opdateret liste der. http://hummingbird.me/users/Nico

Glæder mig til eventuelt at lære nogle andre anime fans at kende da jeg er mere eller mindre alene om glæden for anime i min vennekreds, så jeg håber i tager pænt imod mig :) !

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf Tanerion » ons 18. jun 2014 02:50

Hej med dig og velkommen til :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Aisutabetai
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: lør 15. feb 2014 21:46
Køn: Mand
Geografisk sted: KBH

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf Aisutabetai » ons 18. jun 2014 09:08

Yokoso! FLCL me like (Y)

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf Sneffe » ons 18. jun 2014 09:48

Velkommen! :D
Jeg har set størstedelen af de animeer du nævner, og helt årlig smag har du da ikke :p

Jeg håber du falder rigtigt godt til :)

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf LightningHei » ons 18. jun 2014 09:59

Velkommen til! :D
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf Shadari » ons 18. jun 2014 10:12

Jeg siger også velkommen ( selvom jeg har sagt det over mail )
Håber du vil få det godt her på sitet jeg nyder det i hvertfald ;)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf Houkou » ons 18. jun 2014 10:21

Velkommen til :3
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf l.mathiasen » ons 18. jun 2014 13:50

velkommen :3
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf SsjGogo » ons 18. jun 2014 16:44

Velkommen :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Torben Grens Kogebog

Indlægaf Gama » tors 19. jun 2014 01:04

Nico skrev:Manga, eh beklager men har aldrig været så interesseret i manga, har læst lidt, og jeg har da vist også stadig min DBZ serie liggende et sted.


Du er tilgivet, du er sikkert god nok alligevel :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!


Tilbage til "Introduktion"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 13 gæster