psyduck

Hvem er du? Hvor kommer du fra? Hvad kan du lide? Præsentér gerne dig selv her.
Den lilla møghætte
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 3. feb 2016 18:51
Køn: Kvinde

psyduck

Indlægaf Den lilla møghætte » ons 3. feb 2016 19:30

Hej, jeg har ikke set voldsomt meget manga, men var helt solgt da jeg første gang så silver fang, da jeg var omkring 11-12 år vil jeg tro :)
Ellers holder jeg af næsten alt fra studio Ghibli og pokemon, men jeg ser egentlig også enormt mange andre tegnefilm der ikke er manga. :)

Jeg vil gerne undersøge stedet nærmere og håber at få en hyggelig sludder (evt nye bekendte) med folk der ikke syntes jeg er totalt sær fordi jeg som snart 29 årig mor til to, elsker at se tegnefilm :D og måske jeg ku få lidt inspiration til den næste film/serie jeg skal se :)

Jeg er som skrevet ret uvidende indenfor den verden, men er der nogle store ting man kan tage til i Danmark, hvor man kan udforske det lidt mere?
(jeg er fra Århus, men vil gerne tage til KBH hvis der kommer noget spændende)

:)

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: psyduck

Indlægaf JoaCHIP » ons 3. feb 2016 20:43

Hej!
Det er altid lidt svært at give tips ud i forhold til Ghibli, synes jeg, for det adskiller sig sådan lidt fra resten af hvad de laver i Japan. Men et godt gæt kunne måske være Satoshi Kon. Han har f.eks. lavet "Millennium Actress" som jeg synes er helt fantastisk. Paranoia Agent (vistnok 13 afsnit) er også virkeligt sej. Men dine børn vil nok ikke få helt så meget ud af at se med, hvis det er Satoshi Kon, for han dækker nogen ret komplicerede emner som f.eks. hvordan det er at være udstødt af samfundet, psykiske lidelser og alt muligt andet. Men det er netop dét der gør ham interessant.

Men anime/manga kan jo handle om alt muligt mellem himmel og jord.

Du kan også prøve at se den anime der hedder Oseam. Den er vanvittigt rørende, og har et strejf af Ghibli over sig.

Og "store ting man kan tage til"? Der er to conventions om året, som er rigtigt store. J-popcon og Genki. Jeg synes dog de har for meget fokus på cosplay og gaming, og da jeg selv mere er interesseret i anime, manga og japan i det hele taget, har jeg ikke rigtigt været så ivrig efter at besøge dem de sidste par år.

Tip: "Manga" betyder tegneserier (trykt på papir), og "anime" betyder tegnefilm.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: psyduck

Indlægaf Tanerion » ons 3. feb 2016 20:49

Hej og velkommen til :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: psyduck

Indlægaf nielsm » ons 3. feb 2016 21:00

Hej og velkommen!

Til marts bliver J-Popcon afholdt i København, men jeg er ikke sikker på om det er noget jeg direkte kan anbefale, siden det efterhånden er blevet mere teenager-orienteret end jeg synes godt er.
Der er også lidt senere på foråret en japan-festival af en art i Farum (nej det er ikke Genki jeg snakker om, der er en anden ting også!) - det kan måske være noget.
Og så er der Sakura-festival i parken ved Langelinje i København, normalt en gang i april-maj, afhængig af vejret. Det er meningen den skal afholdes mens de japanske kirsebærtræer er i flor i hvert fald.


For så lige at komme med et par forslag til anime:

Shirobako - Arbejdsplads-komedie/drama i et japansk anime-studio. Meget velskrevet, meget lærerig (!), og tydeligt et værk lavet af kærlighed.

Usagi Drop - mand bliver pludselig adoptivfar til en pige, resten af familien ikke vil kendes ved. Børn og voksne opfører sig betydeligt mere som rigtige børn og voksne i den her, end man typisk ser i anime :)

"Jeg forstår ikke hvad min mand siger" - Anime-nørd mand og "normal pige" kone. Kort-form komedie.

Baby Steps - Dreng i gymnasieskolen, der ellers er en rent boglig nørd, bliver pludselig fanget af at spille tennis, og har en lidt usædvanlig tilgang til det. Spændende og troværdig sportsserie.

Poyopoyo - Poyo er en meget rund kat.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

PULVEN

Indlægaf l.mathiasen » tors 4. feb 2016 13:19

Velkommen til siden :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: psyduck

Indlægaf SsjGogo » tors 4. feb 2016 13:35

Velkommen til hjemmesiden - og intet underligt i, at du som 29-årig, snart mor til 2 ser tegnefilm.

Er selv en 30-årig far, der forfalder til fristelsen i ny og næ! :)
www.gogonoter.dk

Molly-chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn 24. jan 2016 18:55
Køn: Kvinde

Re: psyduck

Indlægaf Molly-chan » lør 21. maj 2016 23:02

Synes du skal prøve Puella Magi Madoka Magica. Det ligner en klassisk "magical girl" anime til mindre børn, men den bliver senere hen temmelig dyb og uhyggelig :O
Man bliver efter min mening dog nødt til at se den færdig, da den først bliver meget interessant omkring episode 6 (der er 12 episoder)


Tilbage til "Introduktion"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster