*Jeg er ny*

Hvem er du? Hvor kommer du fra? Hvad kan du lide? Præsentér gerne dig selv her.
Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

*Jeg er ny*

Indlægaf CovertTuna » søn 18. sep 2016 20:01

Hej! :)
jeg hedder Emil og er 22 år gammel. Jeg bor på Amager og går på Uni
Som titlen siger så er jeg ny på denne side og håbede at finde nogle jeg kunne nørde omkring anime, manga, japansk kultur osv.
Jeg er generelt meget nørdet, har altid elsket det, jeg hører også rigtig meget Japansk musik her for tiden, så hvis i enten kan give forslag eller vil have nogen så vil jeg gerne hjælpe. :) Jeg syntes det er ret svært, at finde nogen som har lige så stor interesse for disse ting i min egen omgangskreds, så jeg tænkte dette sted godt kunne være et godt sted at starte :D
Der en stadig en masse endnu, men så ville i skulle sidde her hele dagen hvis det skulle skrives ned ;) -_-*
Jeg håber i vil tage godt imod mig og skriv endelig hvis i har flere spørgsmål :)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: *Jeg er ny*

Indlægaf SsjGogo » man 19. sep 2016 09:37

Velkommen til Emil!

Jeg er overbevist om, at du finder ligesindede på Animanga. Både hvad angår anime, manga og japansk kultur i øvrigt.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: *Jeg er ny*

Indlægaf JoaCHIP » man 19. sep 2016 10:25

Hey hey... og velkommen!

Jeg hører også japansk musik! Hvad er du til for en slags? Smid endelig et par navne. :)

Billede
Billede fra en sær koncert i Asagaya for nogen måneder siden
RYST OG NYD!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: *Jeg er ny*

Indlægaf l.mathiasen » man 19. sep 2016 12:53

velkommen til
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: *Jeg er ny*

Indlægaf Tanerion » man 19. sep 2016 14:49

Hej med dig og velkommen til :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: *Jeg er ny*

Indlægaf CovertTuna » man 19. sep 2016 19:17

Mange tak! :D

For tiden høre jeg rigtig meget "Amazarashi" købt alle deres albums :D
Ellers er Bump of Chiken også virkeligt godt!
Galileo Galilei (især det album som de lavede til OP af Anohana)
FLOW
nano.Ripe
Det er dem som jeg hører mest af, altså mange sange fra forskellige albummer.
Men ellers har jeg en samling af mindre navn som kan have lavet soundtrack, OP eller ED til forskellige animes som jeg syntes er rigtig gode :D

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: *Jeg er gammel*

Indlægaf JoaCHIP » man 19. sep 2016 20:35

Fik lyttet lidt. Det er godt nok poppet... og det er sjældent jeg er. Men jeg har da været glad for både Akino Arai og Quruli (check dem ud!) Men ellers er det nok noget mere undergrund, det jeg ligesom går efter. :)

Men fedt lige at få en lytter (jeg checkede adskillige tracks ud). Det er altid sjovt at høre om nogen nye navne, og japans musikscene er jo uendelig!
RYST OG NYD!

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: *Jeg er ny*

Indlægaf CovertTuna » man 19. sep 2016 20:49

Syntes ny selvom det er ret poppet tager det afstand for meget af det "normale" J-pop, som fx Eir Aoi, Aimer, LISA, Kishida Kyoudan & The Akeboshi Rockets og Ayano Mashiro. For at nævne et par stykker. :) Det mere "Heavy" og "Rocket" har aldrig rigtig fanget mig, -_-* :p især ikke i den Japanske genre. Men kan nu stadig godt lide "OLDCODEX" og "TK from Ling Tosite Sigure", især de sidst nævnte de har fx. lavet introen til "91 Days" som er ved at runde af :D
(Nu ved jeg ikke om du hørte nogle af disse numre) (Nogle af dem er meget svære at finde på youtube, så hvis man vil høre dem uden at købe dem lægger jeg links til hvor, dog aldrig download)
Men især fra Amazarashi, syntes jeg disse numre skiller sig meget ud
Kisetsu wa Tsugitsugi Shindeiku - https://www.youtube.com/watch?v=wtJcLWeY114
Kaze ni Sasurai - http://thisplaylist.com/song/play-mp3/a ... surai.html
Juvenile - https://www.youtube.com/watch?v=MfAkM1sSx44
Taxi Driver - https://open.spotify.com/track/38tmIIOUXiVBM6VbBAsPxv
Death Game - http://myhitmp3.club/mp3/amazarashi+death+game

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: *Jeg er ny*

Indlægaf JoaCHIP » man 19. sep 2016 22:01

Enig. Det rockede og heavy-agtige har jeg også svært ved at leve mig ind i.

Deres elektroniske ting er til gengæld fantastiske, synes jeg. For en hurtig intro i noget af min anime-musik verden, så prøv BoogiePop Phantom. Det fede ved det soundtrack er, at det både har ambient, industrial, jungle, drum'n'bass og andre ting, men alligevel passer det sammen. Det var også den anime hvor jeg opdagede Rei Harakami og hans absurd underlige men fede electronica.

Der er også nogen af deres klassiske ting, jeg synes er helt fanntasiske, f.eks. sound tracket til Escaflowne the movie (som faktisk er indspillet af Warsawa's Symforniorkester, fordi japanere altid går all-in), og jeg er også ret glad for nogen af numrene som Kouji Ueno har lavet til Fantastic Children, f.eks. track 3 på soundtrack CD'en som er svær at finde online, ellers havde jeg postet et link.

Oh well, det her kan jeg ævle om længe! :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: *Jeg er ny*

Indlægaf CovertTuna » man 19. sep 2016 22:28

jeg syntes den musik er vildt fed! Kender ikke animen den er fra, men har hørt dens light novel også skulle være helt vild god. :)
Jeg syntes oftes de OST jeg finder på forskellige animes er noget af det bedste rent "musik" mæssigt, hands down. Ihvert fald til mange film, serier og andet jeg lægger mærke til i mange vestlige medier. :P Måske er det så også fordi man kan forbinde det musik man hører med gode "minder" om hvad end man har set. Jeg syntes fx at "SawanoHiroyuki[nZk]" laver nogle fede soundtracks i fx "Guilty Crown, Owari no Seprah og Aldnoah.Zero" :D

Hvis jeg ikke stopper mig selv, på et tidspunkt vil jeg ikke kunne finde tid til noget andet :P


Tilbage til "Introduktion"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster