Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Gintoki » fre 22. aug 2014 00:43

Siden hvornår har lidt listeria skadet nogen? :P Vær lidt mandige og tag det med oprejst pande!!! :pirat:






*_*
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » fre 22. aug 2014 00:50

LiseR skrev:Det er ikke fordi det er usundt at være vegetar, men fordi dine venner ikke har sat sig ordentligt ind i deres ernæringsbehov :) Kødspisere kan skam også få mangelsygdomme. Især mangel på vit. B12 og D er almindeligt blandt nordeuropæere.


Jo det er usundt at være vegetar,ligesom det usundt udelukkende at spise kød, der har også været en del oppe, hvordan især kvinder ødelægger deres tarmsystem på grund af en kost af for mange grønsager og grovbrød, og ingen kød, og ja kødspisere kan mangle mineraler og vitaminer,men jeg kender ingen der spiser kød som er besvimet på grund af det. :p

Fint at man er vegatar, bryder mig heller ikke om ret meget kød på grund af smagen, men lad være med at bilde jer ind, at det at være vegetar er det ypperste af det ypperste inden for at være sund.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Gintoki » fre 22. aug 2014 00:54

Det ypperste af det ypperste inden for sundhed er hverken vegetar, herbivore eller omnivore, næ du, det er breatharian! Lev af luften du ånder og solens stråler 8) Mere har du ikke brug for! :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » fre 22. aug 2014 00:55

Gintoki skrev: Lev af luften du ånder og solens stråler 8) Mere har du ikke brug for! :3

(Y)
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 01:03

Det er ikke usundt at være vegetar.
Jeg har ikke nævnt noget om at det skulle være specielt sundt at være vegetar - det behøver du ikke at lægge i min mund. :) Chokolade er jo også vegetarisk, så i princippet kan man leve af chokolade og stadig være vegetar... det er nok ikke særligt sundt :D

Jeg ved ikke hvorfor dine venner går og besvimer - måske burde de gå til lægen? - eller hvor du har dine ideer om kost fra, men jeg ville da gerne se en kilde på at det skulle være usundt at være vegetar pr. definition :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 01:07

Man kan også blive fruitarian. I yderste konsekvens lever man så kun af nedfaldsfrugt *_*
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf l.mathiasen » fre 22. aug 2014 01:10

LiseR skrev:Man kan også blive fruitarian. I yderste konsekvens lever man så kun af nedfaldsfrugt *_*

og stjæle pindsvin og ormes mad, de er godt nok nogle skidte mennesker!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 01:12

Jeg venter kun på at en eller anden bliver baconarianer. Det bliver nok en dansker :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » fre 22. aug 2014 01:21

LiseR skrev:Det er ikke usundt at være vegetar.
Jeg har ikke nævnt noget om at det skulle være specielt sundt at være vegetar - det behøver du ikke at lægge i min mund. :) Chokolade er jo også vegetarisk, så i princippet kan man leve af chokolade og stadig være vegetar... det er nok ikke særligt sundt :D

Jeg ved ikke hvorfor dine venner går og besvimer - måske burde de gå til lægen? - eller hvor du har dine ideer om kost fra, men jeg ville da gerne se en kilde på at det skulle være usundt at være vegetar pr. definition :)


De røg jo netop til lægen, eller på sygehuset, hvor de fik at vide at det ikke var unormalt de fik vegetarer ind, det kræver at man spiser en meget speciel vegetar kost for at få dækket sine behov, når man ikke spiser kød,og derfor fik de også anbefalet at hvis de ikke kunne spise kød, så skule til tage tilskud i form af diverse piller, og en kost der kræver piller ved siden er for ikke at blive syg, er godt nok ikke sund.

og chokolade er jo ikke vegetarisk , selvom man nok godt kan få noget special fremstillet noget. :p

og indenfor for sundhed og forskning er der aldrig noget man kan sige er pr definition, og nu sagde jeg jo ikke dig i min sætning, men jer, som en generel hentydning til alle de helsefreaks, der tror de bedre end andre. :p

og mine råd har jeg fra en veninde, som arbejder som kostrådgiver på sygehuset.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 01:28

Jeg ved ikke hvilket sygehus det er. Men det passer altså ikke. Man kan leve aldeles udmærket sundt og få dækket alle behov uden piller såvel som vegetar som kødspiser. Det kræver ikke en meget speciel kost. Det kræver at man tænker over at få noget protein og noget B12 vitamin, og det findes i rigt mål i en vegetarisk kost. Jeg har pga. arvelig stofskiftelidelse skam også været til adskillige kostvejledere, flere af dem vegetarer :)

Chokolade er vegetarisk. Men det er ikke VEGANSK - taler vi måske forbi hinanden her? Det er rigtignok en del sværere at få alle behov dækket hvis man ikke spiser animalske produkter overhovedet, men det er absolut muligt, også uden piller.

Jeg vil gerne linke dig til de første 20 undersøgelser der siger det samme som jeg :) Inkl. officielle kostråd :)

Jeg synes det er lidt trist at du sætter lighedstegn mellem vegetar og helsefreak. Hovedparten af klodens vegetarer er det af religiøse eller kulturelle årsager :)

PS: Jeg er særdeles fysisk aktiv og aldeles velfungerende, og render ikke og besvimer nogen steder hen :) Faktisk er jeg vist kun besvimet en gang i mit liv, og det havde nok noget med den flaske gin jeg drak forinden at gøre. :pirat:
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster