Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » fre 22. aug 2014 01:31

LiseR skrev:Jeg ved ikke hvilket sygehus det er. Men det passer altså ikke. Man kan leve aldeles udmærket sundt og få dækket alle behov uden piller såvel som vegetar som kødspiser. Det kræver ikke en meget speciel kost. Det kræver at man tænker over at få noget protein og noget B12 vitamin, og det findes i rigt mål i en vegetarisk kost. Jeg har pga. arvelig stofskiftelidelse skam også været til adskillige kostvejledere, flere af dem vegetarer :)

Chokolade er vegetarisk. Men det er ikke VEGANSK - taler vi måske forbi hinanden her? Det er rigtignok en del sværere at få alle behov dækket hvis man ikke spiser animalske produkter overhovedet, men det er absolut muligt, også uden piller.

Jeg vil gerne linke dig til de første 20 undersøgelser der siger det samme som jeg :) Inkl. officielle kostråd :)



jeg ret sikker på de oficicelle kostråd siger man skal spise variret :p

og jeg kan også linke dig masser af undersøgelser, der siger at sukker ikke feder :p

men vi bliver nok ikke enige om andet end a være uenige :D

mener heller ikke noget af det siger slemt, spiser selv meget sjældent kød jo. :D

og det jo også en ret ligegyldig diskussion.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 01:43

Det er altså ikke noget problem at spise varieret uden at spise kød. Der findes masser af madvarer der ikke er kød. Vegetarer behøver ikke leve udelukkende af groft brød og grøntsager (så tror jeg på man bliver syg O.o)

Al mad feder. Hvis man spiser mere end man forbrænder, så tager man på. Så enkelt er det :)

http://www.nhs.uk/Livewell/Vegetarianhe ... hhome.aspx Her er lidt om vegetarisk kost fra den engelske Sundhedsstyrelse - de er lidt længere fremme end Danmark med de mange indiske immigranter :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 01:45

Hey, der er ikke noget usundt i at æde kød! Med mindre der er listeria i... det er nok ikke så sundt..

Mennesker er jo bygget som altædere :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Gintoki » fre 22. aug 2014 01:47

LiseR skrev:Chokolade er vegetarisk. Men det er ikke VEGANSK - taler vi måske forbi hinanden her? Det er rigtignok en del sværere at få alle behov dækket hvis man ikke spiser animalske produkter overhovedet, men det er absolut muligt, også uden piller.

Chokolade er vegansk, det i tænker på er mælkechokolade der er tilsat mælk :P Ren chokolade/mørk chokolade består kun af kakao, kakaosmør og sukker, så det er et rent vegetabilsk produkt :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 01:49

Jeg tænkte på det jeg spiste som der står Marabou på *_*
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Gintoki » fre 22. aug 2014 01:51

LiseR skrev:Jeg tænkte på det jeg spiste som der står Marabou på *_*

Det er også mælkechokolade af værste skuffe :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 01:53

Nej! Det er koncentreret awesome! <3
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf SomethingPurple » fre 22. aug 2014 01:59

Som vegetar skal man have meget store mængder for at få at få nok af alle næringsstoffer, fordi grøntsager har så stor en andel af vand, der ikke tilføjer næring. Den rigtige mad er grøntsager, bønner, linser, grove kornprodukter og soyaprodukter som tofu (soyapasta) og soyamælk. Der er fare for en meget fed kost som vegetar.Der er fare for en meget fed kost som vegetar, fordi man nemt griber en håndfuld mandler eller pjasker salaten til med dressing. Husk at frugt, nødder og andre olieholdige komponenter kun skal være tilskud. Spiser man heller ikke æg og mælkprodukter, kommer man nemt til at mangle B12-vitaminer, som kun findes i kød, tang og enkelte gærede grøntsagsprodukter. Tag dem evt. som kosttilskud.



Vegetarisme er et typisk kendetegn for anorektiske patienter på både afdelingen for spiseforstyrrelser på Psykiatrisk Hospital i Århus og på Rigshospitalets psykiatriske afdeling for anoreksi, hvor overlæge Marianne Hertz er leder.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf LiseR » fre 22. aug 2014 02:06

Har du kilder på dine citater?
Logikken i det første er temmelig mærkelig og sidste sætning modsiger sig selv. Tofu er ikke soyapasta, og der findes bestemt også næringstunge grøntsager. Mangel på vitamin B12 er udbredt i den vestlige verden, også hos kødspisere, og de fleste vegetarer er klare over faren og sørger for at spise så vi får nok af det (problemfrit.)

Der er mange kalorier i kød pr 100 gr, så naturligvis skærer anoreksipiger (også) det væk. Det at være vegetar giver skam ikke anoreksi. Jeg vil gerne indsætte foto af min mavedelle i tråden, hvis bevis ønskes :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Status: hvad irriterer dig i skrivende stund?

Indlægaf Tanerion » fre 22. aug 2014 02:10

Skippede det meste af diskussionen fordi den ikke rigtig interesserer mig men kom gerne med billeder af din mave :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster