[Debat] Spændende artikler..

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf LiseR » tors 3. maj 2012 23:08

:pirat:
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf SsjGogo » tirs 8. maj 2012 20:04

Idet debatten (og det var en af de bedre) nogenlunde er gået ned - tager vi en ny artikel.

http://www.b.dk/politiko/2020-planen-ra ... ere-haardt

Der er flere brugere på AniManga, som grundet sygdom, står udenfor arbejdsmarkedet - hvorfor artiklen er ret relevant, og kan skabe en god debat.

Hvad mener I? :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf LiseR » ons 9. maj 2012 00:31

Jeg er sygemeldt fleksjobber pga. flere psykiske lidelser, og bliver muligvis førtidspensionist efter næste arbejdsprøvning.

Reformen af førtidspension og fleksjob vil medvirke at de sygeste og dårligst stillede i det danske samfund får det endnu værre. Der er nogle gode ting i den, men der er flere ting, især overfor fleksjobberne, der vil betyde at nogle mennesker falder gennem det sociale sikkerhedsnet, bliver stressede, får det dårligere, og nogle kommer til at dø.

Der er ingen tvivl om at riget fattes penge og vi skal løfte i flok; det er fleksjobbere og førtidspensionister også indstillet på, men dette er en slagtning.
Jeg er aktiv i flere grupper mod reformen og mener at regeringen har svigtet sine egne løfter og sin politiske baggrund, og burde gå af.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf SsjGogo » ons 9. maj 2012 20:45

Det kan være, at du har sindslidelser, men du lyder ikke skør - for jeg er fuldstændig enig! :D

Mit udgangspunkt - som jeg har diskuteret heftigt på bl.a. AniManga har altid været, at hvis man er sund og rask, så skal man også arbejde. (naturligvis med forbehold for jobsituationen på det givne tidspunkt).

Med andre ord, så er velfærdssytemet primært rettet mod de syge - og jeg ser nogle af de nye initiativer som et stort slag for en gruppe, der til trods for deres omfattende sygdom, forsøger, at bibeholde kontakte til arbejdsmarkedet og smide deres andel i statskassen.

Man kan frygte, at man mister en hel gruppe på dette - og min ærlige mening er, at folk på bl.a. førtidspension gerne vil bevare en vis kontakt til arbejdsmarkedet, herunder det sociale aspekt i arbejde.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf LiseR » ons 9. maj 2012 22:59

Well, min sygdom påvirker heldigvis ikke min evne til at formulere mig (med mindre jeg har et anfald af panikangst, så kan jeg ikke snakke ^^)
De fleste VIL rigtig gerne arbejde, og fleksjob giver netop mulighed for at bevare en restarbejdsevne. Den mulighed bliver forringet eller fjernet med reformen, der indrømmet har flere gode tiltag, men alt for mange dårlige.

Man får på nuværende tidspunkt kun førtidspension hvis arbejdsevnen er under 12.5 time per uge (i al fald i Odense kommune) eller skånekravene er så store at de ikke vurderes at kunne overholdes på arbejdsmarkedet.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf nodokasa » tors 10. maj 2012 11:19

Jeg hader DF. Srsly.

Deres politikere giver mig god grund hertil.

Hvor stupidt og direkte provokerende en udtalelse er dette indlæg ikke? Uuh, du har en tese i Koranen hvor der står kvinder er mænd underlegne - og det gør Koranen og Islam til slemme ting?
Skal vi prøve med kristendommen? Moses Bogen? Eller Leviticus? Have f*ckin' fun, tard. >:(

Rage thread, sorry. :(
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf LiseR » tors 10. maj 2012 15:29

Hahahaha, hold da kæft en spejlblank trunte. Hun har aldrig læst bibelen!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf nodokasa » tors 10. maj 2012 15:48

Det, der skræmmer mig, er at folk faktisk positivt svarer på indlægget. Overvejer seriøst at stoppe med at læse Berlingske's RSS feed.

Det skræmmer mig også, at en kvinde som Marie Krarup har så meget magt - og er så populær. :/
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf LiseR » tors 10. maj 2012 15:50

Berlingske er utroligt højreorienteret, så du kan med fordel undlade at læse den. ...synes jeg, som er ræverød, jo...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: [Debat] Spændende artikler..

Indlægaf SsjGogo » tors 10. maj 2012 15:59

Prøv læs Morten Uhrskov Jensens blog på JyllandsPosten - de står udover den højre kløft! :D
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster