Valg af brugernavn og avatar?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Skymone
Jonin
Jonin
Indlæg: 265
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 10:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf Skymone » tors 4. apr 2013 09:15

Mit brugernavn har jeg brugt siden 2002 eller -03, vil jeg tro. Lille, unge Simone Harry Potter-fan med opkaldsmodem fandt en utrolig spændende hjemmeside, der hed Hogwarts Online, hvor man rp'ede Hogwarts elever. Simone er et lidt kedeligt navn, så derfor valgte jeg Skymone. Og Abelone - en bruger var jo ikke nok :D Men Skymone har hængt ved lige siden da, og jeg bruger det stort set overalt. Det er mit alter ego, og mange kender mig lige så meget under det navn som mit rigtige. Det udtales desuden som engelsk, ikke dansk. Mit rigtige navn kan udtales både dansk, tysk og engelsk - jeg er vandt til og reagerer på alle tre.

Mit avatar er nogle år gammelt og et, jeg valgte tilfældigt - jeg sad ikke ved min egen pc, da jeg oprettede profilen, og måtte nøjes med billeder, jeg har på nettet. Dog bruger jeg som regel billeder af mig selv, bare fordi jeg ikke ved, hvad jeg ellers skal bruge xD
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
- Albus Dumbledore

Web: http://skymone.dk/
DeviantART: http://skymone.deviantart.com/
Facebook page: https://www.facebook.com/skymonecosplay

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf Gintoki » tors 4. apr 2013 14:35

Skymone skrev:Mit brugernavn har jeg brugt siden 2002 eller -03, vil jeg tro. Lille, unge Simone Harry Potter-fan med opkaldsmodem fandt en utrolig spændende hjemmeside, der hed Hogwarts Online, hvor man rp'ede Hogwarts elever. Simone er et lidt kedeligt navn, så derfor valgte jeg Skymone. Og Abelone - en bruger var jo ikke nok :D Men Skymone har hængt ved lige siden da, og jeg bruger det stort set overalt. Det er mit alter ego, og mange kender mig lige så meget under det navn som mit rigtige. Det udtales desuden som engelsk, ikke dansk.

Her fandt jeg i går ud af det udtales "Skaimåone" :P
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf supergummibear » tors 4. apr 2013 14:41

Hahahaha :D

Der kan man bare se, hvor mange steder alle de sjove og kreative brugernavne stammer fra :)

Mit Brugernavn er virkelig ikke særlig kreativt, jeg tror jeg skulle lave det engang da der var påkrævet på en eller anden side online, at brugernavnet skulle være ret langt, og da gummibear (hey hvem kan ikke lide gummibamser?) altid er taget, så måtte jeg jo tilføje et eller andet, og det blev så super *_*

Min avatar er Luna fra sailor moon, og hvorfor har jeg aldrig helt været klar over, tror det hænger sammen med at det var sailor moon der fik mig til at interessere mig mere for anime og japansk kultur, så for mig symboliserer Luna lidt startlinjen / begyndelsen på mit liv som anime fan ;)

Facit: Hverken brugernavn eller avatar siger meget om mig som person, men føler alligevel det passer til mig på en eller anden måde :) Da jeg er lidt underlig og samtidig med, altid har været en meget trofast ven som Luna :)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf LightningHei » tors 4. apr 2013 15:36

Mit brugernavn: Jeg havde lige set Darker than Black færdig, og det er blevet min yndlings anime, så da jeg skulle lave en bruger, og jeg kunne ikke finde på et kreativt navn, så tog jeg bare hovedpersonens navn fra Darker than Black, Hei, og så tilføjede jeg Lightning, fordi hans kræfter var at kunne give stød :P
Min avatar: Hei fra Darker than Black :P
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf nodokasa » tors 4. apr 2013 15:53

Sjov tråd. :-)
I mit tilfælde er det en længere historie, da jeg har en del aliaser. Så jeg deler det lige lidt op.

Avatar:
Jeg har altid godt kunne lide magi, og ting, selvom jeg ved det ikke eksisterer, så jeg er tilfreds med et billede af en gammel livlig ged. Et billede af noget visdom, men beslutsomhed. Noget jeg gerne ville kunne påråbe migselv - men det er selvfølgelig subjektivt. :P

Brugernavne

Waaay too many.. Men oh well.

Mit originale brugernavn, niz, er et af mine allerførste aliaser, som stammer fra mit øgenavn i skolen, "Nis", som kom af, at når noget var mit så sagde man "Det er Renés.", og der var én der var kreativ med den sidste del af den sætning ("Nés", som lyder som "Nis"). Jeg har haft det brugernavn forevigt, men bryder mig egentlig ikke rigtig om det. Jeg kan godt lide mit navn. >_<

Mit andet, semi-kendte navn (bruges lidt i gaming, lidt på nogle sider, lidt hist, lidt her), er redit - som er en sammentrækning af mit navn (René Ditlevsen), dog uden mit fulde navn (som i ikke får ;)). Det opstod fordi jeg ikke kunne bruge mit originale nick, som var tre bogstaver langt, i mange chat, sociale netværk, gaming medier, m.v.. Så jeg lavede det "længere".

Mit nuværende nick, nodokasa, er et, jeg selv har "fundet" på. Som nielsm vil sige, betyder det halsparaply (japansk; nodo = hals, kasa = paraply), hvilket egentlig giver udemærket mening i forhold til det fulde ords betydning, som er "inspiration","pludselig åbenbaring" o.l. synonymer. Ting, man tænker på men egentlig ikke kan forklare hvilket vel egentlig er hvorfor det virker som paraply i ens hals; Man kan udarbejde ting ud fra dette, man kan agere på det og ens person ændrer sig i forhold til det... Men man kan ikke forklare det til andre. (-:
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf supergummibear » tors 4. apr 2013 16:15

nodokasa skrev:Mit nuværende nick, nodokasa, er et, jeg selv har "fundet" på. Som nielsm vil sige, betyder det halsparaply (japansk; nodo = hals, kasa = paraply), hvilket egentlig giver udemærket mening i forhold til det fulde ords betydning, som er "inspiration","pludselig åbenbaring" o.l. synonymer. Ting, man tænker på men egentlig ikke kan forklare hvilket vel egentlig er hvorfor det virker som paraply i ens hals; Man kan udarbejde ting ud fra dette, man kan agere på det og ens person ændrer sig i forhold til det... Men man kan ikke forklare det til andre. (-:


Nice 8D
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Selissa
Chunin
Chunin
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 14. jan 2013 17:33
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf Selissa » tors 4. apr 2013 16:53

Mit brugernavn er navnet på hovedpersonen i den fantasy-bogserie jeg skriver og udgiver på engelsk :)
Jeg kæmpede for at få bog 2 i serien færdig, da jeg oprettede min bruger på AniManga, så navnet var det første der faldt mig ind!
Min avatar er et udsnit af det artwork der er brugt til coveret for bog 1, og forestiller hovedpersonen, så det hele passer sammen ^^ Og kunstneren har en meget anime-agtig tegnestil, så synes også det passede godt til forummet.

Bog coveret:
Spoiler: vis
Billede
95% Crazy
-
http://michellelouring.wordpress.com
“If life gives you lemons, make apple juice. Then make people wonder how the hell you did it.”

Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf smile » tors 4. apr 2013 22:02

Der ligger virkelig ikke rigtigt noget specielt bag mit brugernavn. Jeg er typen der altid sidder og bruger en halv time på at finde ud af hvad jeg skal hedde, fordi når jeg endelig finder noget er det jo allerede taget. -_-*

Min avarta brugte jeg 2 min på i paint, fordi jeg synes jeg skulle have en. :p
Bøh!

Brugeravatar
meichan
Kage
Kage
Indlæg: 625
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: ikast
Kontakt:

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf meichan » tors 4. apr 2013 22:23

mei er mit kælenavn jeg har haft lidt tid som bare er en forkortelse af megumi og så bare putte chan bagved og så det perfekt XD heheheh, -3- bruger mest bare sangere fra japan fordi jeg kan godt lide deres musik
Billede
Spoiler: vis
Billede

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Valg af brugernavn og avatar?

Indlægaf Manna » fre 5. apr 2013 06:50

Mit brugernavn har jeg brugt siden tilbage på efterskolen, jeg kan dog ikke huske hvor det egentlig kommer fra. Det har ikke noget at gøre med Mana der laver j-rock xD Og jeg bruger det langt de fleste steder, både online og til conventions, og er begyndt så småt at vænne mig til at præsentere mig som Manna, da det nogle gange skaber forvirring at jeg er blevet fortalt om som Manna og så præsenterer mig som Marie :D

Mit avatar er bare.. Jeg har lidt en svaghed for random citater fra manga, og langt de fleste gange passer de også i forhold til størrelseskravene :D Plus, all-you-can-eat dessert? Ja tak :nom:
~Queen of the night~


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster