Motion og Diæt - tråden!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » tirs 12. jun 2012 15:00

Der ryger altid lidt ekstra i starten, idet der også ryger meget væske med. Jeg har holdt mig til et dagligt underskud på 500 kalorier, fratrukket motion og det hele, får jeg stadig omtrent 1800 kalorier minimum - fordelt på sunde råvarer! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf ReficulNatas » man 27. aug 2012 23:14

Jeg har cyklet 20 km to dage i streg.. Syntes jeg bare lige at jeg ville prale lidt med :P

Halvdelen af vejen har jeg også haft et par kilo på ryggen (da jeg har været ved at flytte mine bøger og andre egendele ud til min mormor på cykel.)
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » søn 12. maj 2013 16:05

Jeg ville lige genopleve denne tråd.

Jeg har dyrket en del "speciel" motion for tiden, og har haft rigtig gode resultater.

På 1½ måned har jeg tabt 8 kg, men vigtigst af alt, har jeg smidt ca. 6 cm omkring livet (hvor det farlige fedt sidder hos mændene).

"What did I do, you ask:"

Motionsdelen er opbygget omkring Dr. Tabata (japaner! :P) undersøgelser vedrørende interval træning. Ideen er, at du træner i relativ kort tid (20 min for mit vedkommende) med meget højt intensitet.

Jeg kører kun helkrops øvelser, dvs. kører ikke isoleret styrketræning. Eksempler på helkrops øvelser er squats, lunges, deadlifts, sumo-deadlifts og en masse core-øvelser. Dette gør jeg primært med vægte herhjemme (kræver kun 2 håndvægte, som kan købes for billige penge), 3 - 4 gange om ugen a 20 minutter.

Diæten er naturligvis det vigtigste. For at sætte en meget grov regnestykke op.

Du sætter først et vægtmål (hvad vil jeg gerne veje). Lad os sige 75 kg, hvilket svarer til groft 150 pund. Det skal du gange med 10 for at få de antal kalorier, som du skal spise om dagen for at tabe dig ca. 1 kg. om ugen, dvs. 1500 kalorier. Dette tal skal naturligvis justeres ift. træningsdagene, hvor du forbrænder x antal kalorier.

Fokus er på proteiner. I mit tilfælde spiser jeg, 150 gram protein, max 100 gram kulhydrater om dagen og max. 55 gram fedt. Kulhydrater stammer udelukkende fra grøntsager og lidt frugt. Raffineret sukker er yt, men med regnestykket er der også dage, hvor du kan tillade dig at synde lidt. :)

Igen et grov regnestykke:

1 gram kulhydrater: 4 kalorier
1 gram fedt: 9 kalorier
1 gram protein: 4 kalorier

For mig er det ca. 1500 kalorier så (groft regnet)

Jeg har siden da været hos lægen og fået en grundig undersøgelse. Mit kolesterol tal er faldet, mit fedtprocent er røget med 5% og mit blodtryk er ideelt igen.

Så en varm anbefaling herfra! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
kishimotomochi
Kage
Kage
Indlæg: 576
Tilmeldt: lør 9. jul 2011 10:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf kishimotomochi » søn 12. maj 2013 17:12

Et godt tip herfra:

Dyrk Yoga!!!

Det hjælper virkelig meget, du kommer måske ikke at tabe dig 10 kg om ugen hvis du gør det, men du kommer til at "tone" din krop. Prøv bare at tage et kig på dem der dyrker yoga, de har en perfekt krop.

Jeg dyrker selv yoga hver aften før jeg sover, og jeg bruger appen "Daily Yoga" som kan købes i app store og google play!

Men før i går igang skal lige huske at læse "Yoga guidance" som også kan findes inde på appen, den er selføgelig gratis.
Blog:
cherrydunia.blogspot.dk
Tumblr:
thoselittlefandoms.tumblr.com
cherrydunia.tumblr.com

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » lør 18. jan 2014 19:07

Jeg ville necromance denne tråd - og høre, hvordan det går med folks helbred, herunder motion og kost planer
www.gogonoter.dk

Kitty
Jonin
Jonin
Indlæg: 335
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Egebjerg, Ballerup
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Kitty » lør 18. jan 2014 22:45

Gogo genopliver gamle tråde :D Lidt forum nekrofil er man vel altid :D

Jeg selv er startet med fitness mandag d. 13 Januar, min plan er træning 3 gange om ugen til at starte med.. Målet er at tabe mig, og få mere markerede muskler. :)

Kosten, har jeg ikke en bestemt plan for, udover at tænke mere over hvad jeg indtager.
Kitty: Hvilken valuta skal man veksle til, når vi skal til SVS?

Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf ZeeZ » lør 18. jan 2014 22:59

Det er en dårlig undskyldning men jeg har sat mig for at når jeg er færdig med min afsluttende eksamen (d. 21) så skal jeg starte med at løbetræne igen.
Jeg vil løbe 2 gange om ugen. på en 5,6 km strækning. Og efter 3 - 4 måneder forøge den til en 7,8 km strækning. Løbetræningen skal få min kondi op og mit fedtprocent ned, så jeg kan få fjernet min studenter mave :P

Jeg starter også på at løfte vægte igen så min overarme ikke ligner u kogt spagetti.

Min kost skal jeg også ændre, men det bliver ikke markant. Spise mindre potioner, og når jeg får det såkaldte "munchies" om aften har jeg bananer og æbler til at dulme den :)

Alt dette vil og skal jeg starte på og holde helt til sommer og forhåbentlig kunne holde det fremover :)

Nogle tips og facts til jer der vil tabe jer :)

1: jo bedre din kondi er desto flere kalorier kan du forbrænde. Så bare kom afsted. :)
2: Når du skal spise så spis af små tallerkener. potioner af samme størrelse, ser større ud på små tallerkener end på store.
3: Spis langsomt. Jo længere du tager med at spise desto hurtigere og mere mæt er du når du er færdig.
4: Spis ikke foran fjernsynet. Forsøg viser at vi spiser mere jo mere vi er distraheret fra måltidet. Brug den i stedet til at tale med din sammenlever (hvis du har en) eller familien. Det er også mere hyggeligt :) Tænd hellere fjernsynet efter du har spist.
5: Hav frugter klar til når du er "lækker sulten" om aften. Kiwi, æbler, bananer, ananas, osv. kan hjælpe meget på at dæmpe for slik lysten. Det eneste er at du snupper et stykke frugt istedet for slik :)

Håber det kan hjælpe.
Time you enjoy wasting is not wasted time

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Chuchu » lør 18. jan 2014 23:13

Jeg er helt og aldeles energiløs lige pt., og jeg agtede selvfølgelig at gøre noget ved det hele da vi kom ind i 2014, men det jo tomme løfter som altid :P kommer nok ikke til at kunne love mig selv at starte i morgen eller i tiden der kommer, men jeg håber da at jeg en dag kan få taget mig sammen. Og der er jo længe til sommer, så mon ikke det kommer :D

Personligt synes jeg kosten er den nemme del, selvom det kan være rigtig svært. Har fået spist mig nogle forkerte ting her de seneste uger, men der har helt klart også været en del gode dage :) det er i hvert fald mit første skridt, bare at sørge for kosten.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf LiseR » lør 18. jan 2014 23:22

Jeg er begyndt at styrketræne. Det går skræmmende hurtigt at bygge muskelmasse.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Tanerion » søn 19. jan 2014 00:01

ZeeZ skrev: Spis ikke foran fjernsynet. Forsøg viser at vi spiser mere jo mere vi er distraheret fra måltidet.

Det er ihvertfald ikke sandt for mit vedkommende.
Og især hvis jeg sidder og gamer.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster