Motion og Diæt - tråden!

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » man 7. maj 2012 17:56

Kære alle

Jeg har efter lang venten besluttet mig for, at slanke mig lidt og komme i form igen.

For nogle år siden, nærmere 6, dyrkede jeg kampsport - dette gjorde jeg 4 gange om ugen, jeg spiste sundt og var generelt i god form. En knæskade senere er der kommet + 25 kg. på kontoen, motivationen er i kælderen - og det skal der gøres noget ved.

Men så tænkte jeg, at det var en idee, at vi her på AniManga deler erfaringer med slankekure, motionsformer m.m. - både for at inspirere hinanden, men også for at motivere hinanden.

Dette gælder naturligvis også folk, der gerne vil tage på!

Så - hvor er I, i processen, hvordan gør I - og hvad er målet?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Shihoudani » man 7. maj 2012 18:22

Målet er - 30 kg, men ret langt væk pt. da det er vigtigere for mig at være psykisk stabil pt.
Dog spiser jeg ikke usundt som sådan - sørger altid for 3 måltider om dagen, 600 g frugt og grønt om dagen og at det generelt er sundt det jeg gør ^^
Og så cykler jeg i skole. Det er 9 km hver vej, men det er billigere end det offentlige, hyggeligere og nogen gange hurtigere. Og så er det en god måde at få daglig motion på. jeg kan mærke hvordan min form er bedre nu end da jeg startede i skole for et halvt år siden :) Har også Fitness World kort, men kommer sjældent derned lige i øjeblikket da jeg enten ikke har tid, og når jeg har tid er motivationen der ikke. Mangler lidt en fast træningspartner, for det ved jeg motiverer mig :/

Og så prøver jeg (så vidt muligt) at skille kulhydrater og protein i min kost. Dvs. hvis jeg spiser brød, ris, majs, kartofler, etc. altså kulhydrater spiser jeg ikke kød/fisk/æg etc. og vice versa. Ved ikke om det direkte får mig til at tabe mig, men det sørger ihvertfald for at jeg spiser flere grøntsager og jeg holder vægten som den er lige nu selvom der stadig kommer kage, sodavand etc. :P

Og CONVENTIONS! Cons er den sygeste kur for mig, selvom det ingen mening giver xD Lever usundt i en hel weekend med uregelmæssig spisning og usunde ting, men stadig taber jeg mig altid mindst 1 kg til en con... det giver som sagt ingen mening, men hvad faen xD jeg skal ikke brokke mig!

Synes det er et rigtig godt initiativ du har gjort dig her og det kunne være fedt at man ligesom kan give hinanden et klap på ryggen når det går godt, for det ved jeg er vigtigt :)
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf LiseR » man 7. maj 2012 23:51

Jeg træner 4 gange om ugen - fitness kickboksning eller cardio-prægede motionshold (konditionstræning).

Jeg satser på at starte til noget kampsport, måske tae kwon do.

Jeg spiser alt...
Kan anbefale hvis man vil tabe sig at starte med at se på kostens fedtindhold, og dernæst de tomme kalorier fra slik og sodavand. Dropper man sukkersødet sodavand og slik i det daglige og holder fedtenergien i kosten under 30 % - bemærk, ikke fedtindholdet, men fedtENERGIEN, og samtidig sørger for at få bevæget sig, så vil man tabe sig.
Man skal finde den sport eller måde at få bevæget sig på der motiverer en maksimalt, om det så er gåture eller boksehold. Sådan at man kommer afsted.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » tirs 8. maj 2012 12:06

Jeg er også ved at eksperimentere med "Alternate day fasting" - metoden går meget enkelt ud på, at man hver anden dag faster eller indtager ekstremt få kalorier.

Min første tanke - som formodentlig jeres er nu, var - "Det kan ikke være sundt". Men jeg har læst flere videnskabelige artikler, forsøg m.m. og mange af forsøgene viser, at insuslinniveauerne blev stabiliseret, andre stoffer også (hvis navn jeg ikke husker), samt at vægttab naturligvis også kom med. Jeg har ikke kunne finde forsøg eller artikler, der decideret talte om sundhedsskadelige virkninger.

Jeg har derfor valgt, at tage den bløde version af det - og spise ekstremt få kalorier på fastedagene, dvs. ikke sulte helt. :)

Jeg vil naturligvis skrive og holde jer opdateret med resultatet, idet det er lidt af et eksperiment.

Denne artikel har faktisk sammensat et fint udvalg af diverse citater og uddrag fra undersøgelser. http://www.elle.com/Beauty/Health-Fitne ... -June-2008
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf LiseR » tirs 8. maj 2012 13:22

Har også læst om Alternate Day Fasting, det er vist det nye hit.
Det burde være fint nok, med mindre du gør op for de manglende dage ved at overspise de dage du så spiser. Det holder i al fald din forbrænding i gang at du spiser hver anden dag. Umiddelbart kunne jeg dog forestille mig at stofskiftet ville nedsættes over tid (det er det trick man bruger, når man bruger kaloriekontrolleret diæt til at forlænge livet hos mus - det lavere stofskifte gør at kroppens processer sinkes og musene lever længere.)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf CAPTAIN N » tirs 8. maj 2012 13:23

Selv er jeg i øjeblikket på noget der hedder Atkins kuren. Det en madkur hvor man helt skal undgå både Sukker, Hvede og stivelse, Det vil sige at ting som Kartoffeler, Ris, Pasta og brød er ude af billedet.
Til gengæld må man så få det meste kød og grøntsager, Ost, Æg, bacon, Kyllingepølser, Spareribs, Bøffer og alt det der.
Sukkerfri sodavand kan vist også gå an i begrænsede doser.

Jeg vil ikke reklamerer for at det er en sund kur for det er den absolut ikke men for mig har den virket glimrende de gange jeg har været på den.
Første gang tabte jeg mig ca 50kg på et år og anden gang omkring 25 på et halvt år.

Det er selvfølgelig det bedste hvis man kombinerer det med motion men faktisk er det ikke en nødvendighed, selvom motion jo altid er sundt og speeder processen op.

Man skal også sørge for at spise ofte.. Jeg har f.eks altid en pose gulerødder med mig som jeg napper en af én gang i timen. På den måde holder man forbrændingen oppe, hvilket er et godt tip uanset hvilken kur man er på.
Sørg også for at drikke masser af vand. En god huskeregel er at drikke lidt mere end man egentlig syntes man manglede.

Det er nogenlunde Atkins i en nøddeskal. Det mest irriterende ved kuren udover at jeg ikke må få Ris eller Kartoffler osv er nok mere at der meget ofte er en lille dosis sukker i de fleste ting hvilket kan gøre indkøb lidt irriterende.
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf LiseR » tirs 8. maj 2012 13:27

Atkins VIRKER. (Y) (og man går så sindsygt kold af den hvis man træner højintens konditionstræning, for man har slet ingen kulhydrater i kroppen :D )
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf SsjGogo » tirs 8. maj 2012 13:30

Der har bare været historier vedrørende Atkins kuren, hvor folk fik leversvigt (måske var det nyre) og lignende sjove ting. :P
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf nodokasa » tirs 8. maj 2012 13:53

I virkeligheden kan man jo regne ud hvor meget energi man indtager og hvor meget man forbrænder i løbet af dagen - teknisk set burde man dermed ved skarp kontrol og motion kunne tabe sig (husk dog lige ikke at intensiv træne - det bygger muskler, og de vejer mere end fedt, så det er ikke så smart ;)). Sauna hjælper også en del; Boksere er kendte for at tage lange sved ture i saunaer for at ramme de præcise krav til deres vægtklasse (se bare Hajime no Ippo ;)).
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Motion og Diæt - tråden!

Indlægaf Gama » tirs 8. maj 2012 17:19

Jeg har trænet og rådgivet indefor området i nogle år efterhånden, jeg er meget firkantet i min holdning, og mener at den eneste måde at tabe sig er at tælle kalorier.. Det eneste en kur prøver at gøre for dig er netop dette, den gætter hvor meget du skal have og spise for at tabe dig.. Hvorfor lytte til en bog så, når du kan gøre det selv meget billigere, meget lækre, og meget meget mere kreativt?

Jeg er lige blevet færdigt med et meget hurtigt 4 ugers cut, og starter igen på bulk, så ingen strand form til mig i år, skal bare noget mere masse på :)

Jeg tæller kalorier, og har flere kostplaner til at ligge, så jeg kan veksle hver uge, men generelt er de opdelt i 2 fisk/2 kylling/2 oksekød/1 svinekød med vilde ris eller frisk pasta med en lækker fromage frais dressing eller noget hvad aftens mad angår.

så alt i alt, er stort set alle kurer fup og lort for mig, tæl kalorier og du taber dig, eller tæl kalorier og tag på, du kan jo gøre som det passer DIG!
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster