Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf l.mathiasen » tirs 30. okt 2012 22:23

I dag blev Lucasfilm Limited opkøbt af The Walt Disney Company for knap 4 mia amerikanske dollars.

I pressemeddelelsen står der også at Disney vil udgive en ny Star Wars film omkring 2015 og derefter hver anden eller tredje år.

Hvad det betyder for underselskaber under Lucasfilm ved jeg ikke endnu, og kender heller ikke til fremtidige planer omkring Star Wars tv serien eller Indiana Jones franchisen.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf SomethingPurple » tirs 30. okt 2012 22:43

ikke noget jeg normalt ville blive glad for, men set i lyset af ar lucas selv har ødelagt Star Wars med de dårlige forhistorier, kan det ikke blive værre. :p
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf l.mathiasen » tirs 30. okt 2012 22:46

SomethingPurple skrev:ikke noget jeg normalt ville blive glad for, men set i lyset af ar lucas selv har ødelagt Star Wars med de dårlige forhistorier, kan det ikke blive værre. :p

Har tænkt præcist det samme :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf Tanerion » ons 31. okt 2012 01:17

Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf SsjGogo » ons 31. okt 2012 07:08

Jar-Jar 4 prezzident
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf CAPTAIN N » ons 31. okt 2012 08:59

Jeg kan ærligt talt ikke forstå det meget store had til Star Wars prequelsne. Både episode 1 og 2 syntes jeg var rigtigt gode og spændende.
Den 3 film var det der ødelagde det for mig da Anakin (Spoiler) går over til den mørke side (spoiler slut)
De er ikke ligeså gode som Episode 4,5 og 6 dog men kan bare ikke forstå hvorfor folk hader dem så meget.
Folk plejer ofte at sige enten Jar Jar Binks eller Midichlorians.

Man må da ellers sige det går ret godt for Disney. Det er da ikke så længe siden at de også opkøbte Marvel og der syntes jeg da det er gået rigtigt godt.
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf SsjGogo » ons 31. okt 2012 10:25

Det er jo næppe en spoiler, at Anakin går til den mørke side. Darth Vader har eksisteret i 3 årtier - så det er lidt sjovt, at det ødelagde det for dig.

For mig personligt var det:

1) Det ekstremt dårlige skuespil af Hayden (Anakin), samt dårlig casting generelt - eksempelvis Samuel L. Jackson, hvis "I'm a bad ass" attitude fremstillede Mace som en joke.

2) Perverteret overforbrug af CGI - som i mange scener blot fungerede som et eksempel på, hvad selskabet havde af tricks i ærmet.

3) Jar-Jar - ja, det er klassikeren, men denne karakter fungerede på ingen måde, og fjernede fokus fra et potentielt spændende plot.

4) Og så tror jeg, at tiden var/er løbet fra SW, hvorfor jeg har svært ved at se, hvordan en 7'er vil fungere. Men - "restarts" af forskellige franchise har jo fungeret og ret in for tiden (bedste eksempel - Batman). Så hvis de blot ansætter Cristopher Nolan, krydret med lidt Cameron - over the topness, så vil det måske fungere. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf Gintoki » ons 31. okt 2012 10:32

CAPTAIN N skrev:Jeg kan ærligt talt ikke forstå det meget store had til Star Wars prequelsne. Både episode 1 og 2 syntes jeg var rigtigt gode og spændende.
Den 3 film var det der ødelagde det for mig da Anakin (Spoiler) går over til den mørke side (spoiler slut)
De er ikke ligeså gode som Episode 4,5 og 6 dog men kan bare ikke forstå hvorfor folk hader dem så meget.
Folk plejer ofte at sige enten Jar Jar Binks eller Midichlorians.

Man må da ellers sige det går ret godt for Disney. Det er da ikke så længe siden at de også opkøbte Marvel og der syntes jeg da det er gået rigtigt godt.

Jeg er helt enig med dig, ep 1 og 2 er udmærkede og forstår heller ikke hvorfor folk altid syntes de er skod :/ Jeg er i hvert fald spændt på at se hvad de disker op med :)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf Mitsurugi » ons 31. okt 2012 16:33

Star Wars Episode 1 var en tynd suppedas med en en-dimensionel skurk hvis eneste formål blot var at se skurkagtig ud. En stor portion af filmen var nærmest dedikeret til at reklamerer for alt det nye legetøj, som man kunne købe baseret på de forskellige robotter, rumskibe og så videre der optrådte i filmen. Mest af alt virkede Episode 1 som om målgruppen denne her gang var overordnet familier med specielt henblik på børnene, dvs. podracer-scenen, Jar-Jar Binks og selvfølgelig Anakin Skywalker, der fungerede som en avatar for børnene der måtte se filmen. En beslutning, som i sidste ende fejlede stort og gav os denne halvlunket popkorne-film og det forfjamskede amfibie dvs. Jar-Jar Binks, som end ironisk nok end ikke børn kunne lide.

Det eneste lyspunkt for filmen var lyssværdsduellen mellem jedierne og Darth Maul med den (nu overbrugte) kor-melodi Duel of Fates kørende som lydspor.

Episode 2 var pinagtig med et halvlaset forsøg på romantik mellem Anakin og Amidala, men endte i en fadæse på grund af Christensens mangelfulde skuespilleri og manuskriptets inkompetence. Igen var der rigeligt med action scener udover de førnævnte tåbelige kærlighedsscener heraf nogle middelmådige lyssværdskampe. Pudsigt nok så går der rygter om at det oprindelige manuskript havde langt mere dialog til at forklare diverse plothuller, men at disse dialog scener måtte undlades til fordel for actionscener og CGI-cirkus.

Episode 3 var helt klart den stærkeste af prequellerne med stedse mangefuldt skuespilleri dog hen imod slutningen med Anakins og Kenobis dyst opstår der glimt af egentlig skuespil. Lyssværdsduellerne var udmærket, men så er der ikke mere at hente hos den trejde prequel.

Ian McDairmid, som Kejseren, var nok det eneste kompetente skuespil i disse 3 filme.

Så udsigten til en syvende film er ved første øjekast utiltaltende med det allerede parodiske bagkatalog af filmiske tilføjelse til de 3 oprindelige filme (i.e. Episode 4-6), men muligvis kunne Disneys tilgang til Stjerne Krigs sagaen være et frisk og velkommen pust.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Disney opkøber Lucasfilm, nye Star Wars film på vej

Indlægaf Tanerion » tors 1. nov 2012 15:27

Luke Skywalker i Kingdom Hearts anyone? :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster