AniMangas virksomhedsindsats

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf SsjGogo » ons 31. okt 2012 15:43

Kære alle

Jeg har i flere tråde læst, at mange på siden her går ledige, samt at de er rigtig kede af situationen.

Mange har forsøgt rigtig meget, og fået rigtig lidt ud af det.

Nu er det jo begrænset, hvad et anime&manga community kan gøre, men i fællesskab kan vi alligevel prøve.

Her er min idé - som jeg gerne vil have jeres input på, samt hjælp til at realisere.

1) Vi samler en liste over forskellige virksomheder, hvor folk fra siden godt kunne tænke sig, at arbejde.

Efterfølgende tager jeg - på vegne af AniManga - kontakt til de respektive virksomheder, og gør dem opmærksom på, at vi har kvalificeret arbejdskraft her.

2) På siden laver vi et CV-workshop, hvor vi kan hjælpes ad med at udfylde et godt cv, samt ansøgning, som vi - såfremt kontaktetableringen lykkedes - kan sende til de respektive virksomheder.


Jeg ved ikke, om det her kan gavne noget, men muligvis er der større chance for at skabe opmærksomhed omkring et cv, hvis vi skriver som et community, fremfor, at det sendes individuelt.

Sluttelig - håber jeg på en masse input, herunder praktiske råd/tiltag til dette projekt.

/Gogo
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf SsjGogo » tors 1. nov 2012 15:10

No ideas yet?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
frederik-tyvtyv
Jonin
Jonin
Indlæg: 320
Tilmeldt: man 28. maj 2012 14:52
Køn: Mand
Geografisk sted: Vallensbæk str.

Re: AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf frederik-tyvtyv » tors 1. nov 2012 19:59

syntes der er et meget spænderne tiltag og er meget stolt af at være en del af ani-manga som er opbygget af massere af rare frivillige medlemmer $_$
dog tror jeg at man tager det lidt for langt, når ani-manga begynder at kontakte virksomheder omkring medlemmer, tror mange chefer ville blive meget overrasket over så noget og holde afstand fra de folk.

men det med cv/job ansøgning workshops lyder vær fald som en meget god hjælp, jeg er jo selv et ungt vildledt væsen som aldrig har skrevet en jobansøgning.
så jeg må indrømme jeg ville blive utrolig glad hvis jeg kunne få hjælp/råd til at skrive jobansøgninger af folk fra ani-manga, da jeg ser mange her som om de har en god erfaring fra arbejdsmarket.

håber jeg har forstået emnet og det jeg skriver giver mening:)
mvh.
frederik-resenbro/overkageguden
http://myanimelist.net/animelist/frederik-tyvtyv

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf Manna » tors 1. nov 2012 20:18

Jeg tror heller ikke det vil give noget specifikt hvis animanga tager kontakt til virksomheder, da japansk ungdomskultur ikke er relevent for ret mange stillinger. Dog kunne det være fedt at lave nogle workshops, omkring jobansøgning og CV, og måske også nogle "do and don't" til samtale?
Men så er det, for mit vedkomne, vigtigt for mig at det er nogle der rent faktisk har styr på hvad de laver..
~Queen of the night~

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf SsjGogo » fre 2. nov 2012 11:28

Tak for dejligt feedback.

Jeg tager lige punkterne ét af gangen.

1) CV workshop

Det kan vi helt sikkert søsætte - og dele erfaring. Jeg er ikke personligt uddannet på området, men har været fået god hjælp til mit cv, samt ros for dens opbygning.

2) Kontakt

Jeg kan sagtens forstå jeres pointe - men kontakten skulle heller ikke foregå ift. en enkelt bruger - men nærmere, at vi som community spørger, hvad en virksomhed står for, og hvad de søger i en medarbejder. Denne info kunne man så bruge ift. punkt 1!

Jeg har faktisk forelagt ideen for min chef, samt min kammerat, som er daglig leder i en større revisions selskab - og begge synes, at det er interessant, og kreativt.

Naturligvis skulle kontakten foregå mere dæmpet - man skriver ikke "Hej vi er en side med folk, der ser tegnefilm - har I jobs"? :D

Sluttelig kunne jeg ikke drømme om, at gå igang med punkt 2, såfremt et større flertal ikke synes det er en god idé, og før vi har diskuteret det og vendt gode ideer grundigt! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
frederik-tyvtyv
Jonin
Jonin
Indlæg: 320
Tilmeldt: man 28. maj 2012 14:52
Køn: Mand
Geografisk sted: Vallensbæk str.

Re: AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf frederik-tyvtyv » fre 2. nov 2012 12:14

SsjGogo skrev:Tak for dejligt feedback.

Jeg tager lige punkterne ét af gangen.

1) CV workshop

Det kan vi helt sikkert søsætte - og dele erfaring. Jeg er ikke personligt uddannet på området, men har været fået god hjælp til mit cv, samt ros for dens opbygning.

2) Kontakt

Jeg kan sagtens forstå jeres pointe - men kontakten skulle heller ikke foregå ift. en enkelt bruger - men nærmere, at vi som community spørger, hvad en virksomhed står for, og hvad de søger i en medarbejder. Denne info kunne man så bruge ift. punkt 1!

Jeg har faktisk forelagt ideen for min chef, samt min kammerat, som er daglig leder i en større revisions selskab - og begge synes, at det er interessant, og kreativt.

Naturligvis skulle kontakten foregå mere dæmpet - man skriver ikke "Hej vi er en side med folk, der ser tegnefilm - har I jobs"? :D

Sluttelig kunne jeg ikke drømme om, at gå igang med punkt 2, såfremt et større flertal ikke synes det er en god idé, og før vi har diskuteret det og vendt gode ideer grundigt! :)



jeg tror jeg er kommet til at se "kontakt med andre virksomheder" fra kun en vinkel og vil derfor gerne tage den op igen, for at vide hvad du specifikt mener med det.

jeg forstod først det som om vi skulle sende en mail til en tilfældig virksomhed.

men nu tror jeg godt jeg kan forstå selve pointen med den.
jeg ville bla. godt kunne se det fornuftige i hvis ani-manga fx. indgik et partnerskab med faraos cigarer omkring jobs og praktik pladser.
og jeg tror det ville gavne meget, hvis så nogen partnerskabe ville kunne lade sig gøre.
mvh.
frederik-resenbro/overkageguden
http://myanimelist.net/animelist/frederik-tyvtyv

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf SsjGogo » man 12. nov 2012 10:50

Vil nogen af jer gide at sende mig en liste over relevante, og spændende, virksomheder I godt kunne tænke jer, at komme i kontakt med? :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf Madsjen » tors 15. nov 2012 07:45

primært faraos cigar, eller fantask, og spørge om de kunne bruge en ungearbejder (16 år) :3
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
angelmoonstar2
Chibi
Chibi
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 20. okt 2012 14:39
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: AniMangas virksomhedsindsats

Indlægaf angelmoonstar2 » lør 17. nov 2012 01:12

Efter at jeg fornylig blev arbejdsløs tog jeg personligt ud til et par børnehaver hvor jeg søgte stilling som pædagogmedhjælper..de fleste steder sagde de ikke manglede nogen. Så var der et sted der sagde de kunne bruge en tilkaldevikar; så hvorfor ikke søge som tilkaldevikar et par steder.

Fik også afleveret en fin CV til alle de steder jeg var.

Nogen her med anden etnisk baggrund? Har hørt at uvm har et projekt kørende hvor uu-vejledere ansætter tosprogede unge til at give lektiehjælp til andre tosprogede elever på videregående uddannelser. - synes det er unfair at de kun ansætter tosprogede..man skulle måske snakke med en uu-vejleder og spørge om kommunen ikke ville betale én for at give lektiehjælp til også ensprogede.

^begge er deltidsstillinger..sorry
I do not care what car you drive. Where you live. If you know someone who knows someone. If your clothes are this years cutting edge. If your trust fund is unlimited. I only care about the words that flutter from your mind. They are the only thing you own. The only thing I will remember you by. I will not fall in love with your bones or skin. I will not fall in love with the places you have been. I will not fall in love with anything but the words that flutter from your extraordinary mind. 


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster