Hvilke serier ser du?

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf JoaCHIP » man 6. feb 2012 12:52

Jeg er stadigvæk i gang med Star Gate, omend jeg ikke rigtigt synes den kommer nogen vejne. Faktisk sprang jeg hele season 4 over, for at speede tingene lidt op. Det gjorde ingenting. Man kan snildt følge med alligevel. Så det overordnede plot er vist ikke så vigtigt for den.
På den anden side synes jeg heller ikke de enkelte afsnit kan stå for sig selv lige så godt som f.eks. et afsnit af Star Trek. Og så synes jeg altid det er lidt kedeligt, når det bare er den sædvanlige sort/hvide kamp mellem "de gode mod de onde". Jeg dropper den sgu nok snart...
RYST OG NYD!

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf M.Mikkelsen » man 6. feb 2012 14:03

Har aldrig rigtig været fan af Star Trek, selvom jeg har forsøgt mig med forskellige serier indenfor franchisen. Kom tidligere (et par år siden) til omkring halvejs i sæson 2 af Deep Space Nine før jeg mistede interessen, men begyndte så for nylig at se videre. Begynder at finde den bedre, er i midten af sæson 3 nu. Har hørt fra flere at den først rigtig bliver god fra sæson 4 af, hvilket jeg godt vi tillade mig at sige er alt for lang tid at skulle vente på at en serie bliver god. Men som sagt, er jeg begyndt at bedre kunne lide den allerede og var heller ikke fordi sæson 1 var direkte dårlig, bare ikke videre interessant.

Babylon 5 er nok min favorit live-action serie nogensinde (nu må vi se hvordan resten af filmatiseringen af A Song of Ice And Fire bliver, kan måske true den), så Deep Space Nine har både odds for og imod sig. I og med at den har visse fællestræk er den måske et bedre fit til min smag end andre Star Trek serier, men på den anden side også meget nemt at bare afskrive den som en dårligere version af B5. Men selvom jeg har hørt mange sammenligninger mellem de to, er de egentlig ikke særlig ens indtil videre. Der er et par paralleller for visse større træk, men hvis man ser på detaljerne, samt udførelsen, er der ikke så meget at komme efter. DS9 har indtil videre intet på B5, men er så heller ikke kommet til de, efter sigende, "gode sæsoner" endnu. Tvivler dog på at den nogenside kommer i nærheden af B5 for mig, men kan jo ikke sige det med sikkerhed før jeg er færdig (og selvom den ikke gør, betyder det jo langt fra at den så er dårlig). Men den har måske haft succes, hvor ingen Star Trek serie har haft det før, nemlig til at fange min interesse. Måske i virkeligheden fordi meget af den normale Star Trek lore er sat i baggrunden til fordel for at udforske nogle (andre) bestemte kulturer, samt politiske/militære relationer, lidt mere i dybden.

Og ikke fordi jeg slet ikke kan lide "folk rejser rundt i universet til forskellige planeter på et rumskib" sci-fi serier, Farscape er også en af mine favoritter. De fleste Star Trek serier fanger mig bare ikke rigtig, nok for lidt fokus på en gennemgribende historie og lidt for meget stilleståen i karakterudvikling, som der ikke helt bliver gjort op for i underholdningsværdi fra de enkelt episoder.
Senest rettet af M.Mikkelsen tirs 7. feb 2012 03:52, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf Gama » man 6. feb 2012 16:32

Jeg ser mange, her er listen :)

Supernatural
The secret circle
lost girl
sanctuary
the mentalist
bones
body of proof
fringe
white collar
burn notice
breaking bad
how I met your mother
two and a half men
house
the walking dead
Spartacus: vengeance

Heldigt for mig holder de pauser på forskellige tidspunkter, ellers ville jeg ikke gøre andet end at se serier :P
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Xfox
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 6. feb 2012 22:23
Kontakt:

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf Xfox » man 6. feb 2012 22:30

King of queens er også sej :)
Funky strømper: www.thissocks.dk

Storm
Jonin
Jonin
Indlæg: 365
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 17:08
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf Storm » lør 11. feb 2012 22:55

Pt. læser jeg Maiden Rose (yaoi) og ser True Blood fra begyndelsen da jeg kun har set sæson 1 og 2 indtil videre og ikke kan huske særlig meget af det da det var den gang Zulu vidste dem (og har ik Zulu pt -.-)

Udover det har jeg en lang liste af animies jeg har set, men dem gider jeg ik skrive ned lige nu og en liste af amerikanske serier.. Plus det løse som Skins (UK version) begge sæsoner <3
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf l.mathiasen » man 27. feb 2012 15:31

DR sender fra på lørdag Doctor Who på DR HD i mama-sendefladen.
Så skal jeg da se den igen.

hele første afsnit kan allerede nu ses på nettet
http://www.dr.dk/nu/player/#/dr-who/32617

Til de folk der undrer sig over at den begynder med den 11. Doctor og ikke for eksempel den 9. så er den 11. også tænkt som en ny start. med en ny sæson 1. så det er både sæson 1, 5 og 31 på en gang :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf Madsjen » man 27. feb 2012 20:33

l.mathiasen skrev:DR sender fra på lørdag Doctor Who på DR HD i mama-sendefladen.
Så skal jeg da se den igen.

hele første afsnit kan allerede nu ses på nettet
http://www.dr.dk/nu/player/#/dr-who/32617

Til de folk der undrer sig over at den begynder med den 11. Doctor og ikke for eksempel den 9. så er den 11. også tænkt som en ny start. med en ny sæson 1. så det er både sæson 1, 5 og 31 på en gang :D


Billede
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf CAPTAIN N » ons 21. mar 2012 20:12

Fik for nyligt set animations serien "Dan VS."
Det er en serie om en meget gnaven gut (Dan) som i hver episode vil have hævn over et eller andet der har generet ham. Bl.a Canada, Tandlæger, En fin restaurant, teknologi, Stranden og alt mulig andet.

Det er en ret underholdende serie, kan klart anbefale den, desværre er den ikke så frygtelig lang.

Billede
Billede

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf ReficulNatas » tirs 27. mar 2012 10:21

Så meget som man hører om Dr. Who for tiden, bliver jeg jo nok nødt til at give den en chance..

Game og Thrones fangede mig ikke rigtigt..

Men jeg kan godt lide de få afsnit jeg har set af Azkaban Alcatraz..
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Hvilke serier ser du?

Indlægaf Oriolidae » tirs 27. mar 2012 22:14

ReficulNatas skrev:Game og Thrones fangede mig ikke rigtigt..

Ah, jeg endte med at stene Game of Thrones alt for meget... :$ Ved egentlig ikke rigtig hvorfor. Nu glæder jeg mig til starten på anden sæson her til april!

Og så har jeg lige set Family Guy sæson 7, 8 og 9. Hvor jeg dog elskede den episode med Brian og Stewie i en bankboks...og så den ble med høm i. :$ :$ :$ Tror jeg har fået Family Guy-overdose.
Billede


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster