Poll-afstemninger på Animanga.dk

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf SsjGogo » man 20. jun 2011 15:26

I forbindelse med den nyeste Poll - hvorvidt der var nok med tiltag i anime og manga miljøet i Danmark, blev der opfordret til, at vi disktuerede dette spørgsmål nærmere.

Dette emne er dedikeret til det!

Hvorfor stemte i som i gjorde, i behøver ikke fortælle hvad i stemte nødvendigvis, men måske uddybe tingene lidt eller komme med andre tanker om emnet.

Dette emne vil også blive brugt til fremtidige polls!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf Crystal Dragon » tirs 21. jun 2011 10:44

Jeg stemte nej til om der var nok tiltag i miløjet af den grund at der ikke kan være nok tiltag i miljøet! xD

Ej for at være lidt mere alvorligt så er jeg da lykkelig over at der overhovedet er tiltag i det i Danmark overhovedet så som online hjemmesider med merchandise og Faraos Cigarer der sælger figurer og bøger i store strømme - men så kommer der også mit problem der er kun er 2 Faraos butikker i hele DK. Kun 2! Og begge på Sjælland - heldig for mig *_* - men ikke så lækkert for dem i Jylland eller Fyn.
Og bare det at der er cons her så synes jeg også det er lækkert.
Men stadig, synes ikke der er nok. Jeg synes stadig det er ret meget "underground" som det kan være. Alt hvad jeg har fundet af events, cons, butikker, det har jeg måtte virkelig søge efter eller ved tilfældighed og jeg ville aldrig ha' fundet Genki Con hvis ikke Etex fandt mig på FB som så vidersendte mig her som så fortalte mig om det. Synes altid det er kommet an på tilfældigheder. Jeg har for eksempel kun fundet J-pop ved at se en plakat INDE i Faraos Cigarer butikken.
Selv rollespil (off-topic lidt) som tidligere var en "underground" ting har også fået sin egen serie Barda på DR1. Hvorfor kommer der ikke sådan en serie for os på DR? $_$ Ville være awsome.

Men det er så mit indlæg. Håber ikke jeg bliver skudt ned... ._.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf SsjGogo » tirs 21. jun 2011 11:07

Den problematik du rejser, Crystal, er et af de kernemål vi gerne vil opnå.

Tilgengælighed af information, herunder et forsøg på, at "samle" miljøet!

Tit ved folk ikke, hvad der rører sig i miljøet, og de udvalgte foraer der er i DK, er ikke altid lige gode til at give plads til reklame, og støtte op om folks egne projekter.

Det vil vi gerne gøre op med! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf Vincent » tirs 21. jun 2011 22:23

Ja, det var mig der rejste denne forespørgsel, da jeg synes der er nok tiltag. Jeg må så indrømme at jeg muligvis er bedre infomeret, fordi jeg har et større netværk og mere kontakt med de mennesker der står bag de forskellige initiativer. Jeg havde ikke lige tænkt over at der, måske, er folk der har svært ved at finde de her arragementer som bliver holdt rundt om i landet. Men det er selvfølgelig det primære problem hvordan får man fat i dem der ikke kender nogen?
Det er selvfølgelig et spørgsmål om at reklamerer godt nok, men det kræver bare som regel også at man er på det rette sted på det rette tidspunkt.

Lige med hensyn til DR så tror jeg ikke at man skal regner med at de sender mere end en anime en gang imellem og så troldspejlets rapport fra j-popcon.
Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf JoaCHIP » fre 24. jun 2011 16:33

Jeg var anime fan længe før jeg opdagede at der fandtes et helt community omkring det. Selv da internettet kom, opdagede jeg det ikke rigtigt, og det var nok først med animefans.dk's forum at jeg kom lidt mere i kontakt med miljø'et. Før det var geekculture.dk de eneste anime-nørder jeg havde fundet på nettet, og de er relativt få der typisk kun dukker op til j-popcon.

Dem som hører om events eller bare halv-relevante ting (f.eks. koncerter med japansk musik som f.eks. at Shonen Knife snart kommer til danmark), råb endelig op herinde, så vi kan få det skrevet i "Events" kalenderen. :)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf SsjGogo » fre 24. jun 2011 16:38

JoaCHIP skrev:Jeg var anime fan længe før jeg opdagede at der fandtes et helt community omkring det. Selv da internettet kom, opdagede jeg det ikke rigtigt, og det var nok først med animefans.dk's forum at jeg kom lidt mere i kontakt med miljø'et. Før det var geekculture.dk de eneste anime-nørder jeg havde fundet på nettet, og de er relativt få der typisk kun dukker op til j-popcon.

Dem som hører om events eller bare halv-relevante ting (f.eks. koncerter med japansk musik som f.eks. at Shonen Knife snart kommer til danmark), råb endelig op herinde, så vi kan få det skrevet i "Events" kalenderen. :)


Det er en af grundene til, at jeg håber vi kan etablere et modul, der på forsiden eller et andet sted fremviser, "Dagens Event" direkte taget fra kalenderen, hvor man via et klik bliver henvist til selve kalenderen med nærmere info. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf mikael » fre 24. jun 2011 17:53

jeg kan huske at jeg kigge på problemet omkring '04 og igen i '08, og nåede frem til at der var sket en del, men der så godt som ingen reklame eller omtale på nettet. De fleste opdagede communiten via mund til mund metoden. selv j-popcon var så godt som ukendt og imens jeg kørte butik var mange var glade for at få at vide er der var ting som conner her i Danmark.

Så egentlig syntes jeg der sker nok og der er mange gode initativer, men en kombination af meget lidt reklame uden for communiten og folks dårlige evner med finde ting på nettet, gør at der stadig er mange der ikke ved hvad der foregår.

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf Trieu » fre 24. jun 2011 22:46

Med hensyn til con, så hjælpe det nok ikke på tingene at ingen af con'ernes hjemmeside dukker op på første side i google, når jeg søger på "tegneserie messe" "manga con" "manga messe i danmark" eller andre variationer af det.

I bedste tilfælder få man link til en side, som så linker til en con's hjemmeside.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf *Wish* » søn 26. jun 2011 19:55

Jeg har stemt "Ja", fordi jeg får dækket mine personlige behov. Jeg er så også en af dem, der i 2006 var med til at sætte gang i og så miljøet vokse med flere nye initiativer, og jeg har forsøgt at holde mig opdateret siden. Kender man først til et par af arrangementerne (ud over J-Popcon), kommer man nemt til at høre om andre. Det er lidt mit indtryk.

Det er rigtigt, at connerne ikke dukker op i Googlesøgningerne, men søger man på "anime" og "Sider på dansk", kommer både Animefans, Animeguiden, OBAA, HAF, Kita og Higashi som resultater på første side.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Poll-afstemninger på Animanga.dk

Indlægaf SsjGogo » søn 26. jun 2011 20:36

*Wish* skrev:Jeg har stemt "Ja", fordi jeg får dækket mine personlige behov. Jeg er så også en af dem, der i 2006 var med til at sætte gang i og så miljøet vokse med flere nye initiativer, og jeg har forsøgt at holde mig opdateret siden. Kender man først til et par af arrangementerne (ud over J-Popcon), kommer man nemt til at høre om andre. Det er lidt mit indtryk.

Det er rigtigt, at connerne ikke dukker op i Googlesøgningerne, men søger man på "anime" og "Sider på dansk", kommer både Animefans, Animeguiden, OBAA, HAF, Kita og Higashi som resultater på første side.


Og forhåbentlig Animanga snart med :D
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster