Okami

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Okami

Indlægaf Crystal Dragon » lør 25. jun 2011 13:10

Synes jeg lige ville tage chancen med at fortælle lidt om et virkelig smukt og awsome spil: Okami $_$

Okami er historie om solguden Amatarasu der bliver reincarneret i kroppen på en hvid ulv da det farverige land Nippon bliver indvaderet af et ondt væsen med 8 hoveder ved navn Orochi.
I Okami er ens største kraft "The Celestial Brush" hvor du kan skabe broer, bomber, sprede ild kun ved hjælp af en magisk børste du styrer (lyder som noget være forvirret vås men giver mening når du spiller :S )
Men uden at komme med for mange spoilers til historien, vil jeg sige at det er en smuk historie, om naturen, kærlighed og troen på de himmelske guder.

Hele spillet's tegnestil er hvad jeg synes er bedst ved hele oplevelsen, og det er at selve stil arten er lavet af traditionel japansk vand-malerier. Alt! Græsset, træerne, vandet, figurerne. Da jeg sad og spillede følte jeg at jeg vandrede igennem et smukt maleri, nærmest et museum i Japan og ikke et konsolspil.

Jeg tror hvad jeg forsøger at sige er: spil det for pokker! $_$ Det er en unik oplevelse og hvis man elsker Japan vil man elske spillet.
Spillet kan fåes til Wii og PS2, men anbefaler wii versionen da "The Celestial Brush" er nemmere at styre på en Wii og den skal bruges en hel del igennem spillet.

Er der andre der har spillet Okami og måske kan fortælle om sin oplevelse? Både positivt og negativt feedback er fint. ^_^ Husk hvis I fortæller om et element i historien skal det skrives i **Spoiler**.
Billede
BilledeBillede
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Okami

Indlægaf ReficulNatas » lør 25. jun 2011 14:15

Jeg har godt set det før, men havde glemt hvad det hed ^^
Det er det næste spil jeg skal have til min wii ^^
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Tengux
Chibi
Chibi
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 21:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Smørum
Kontakt:

Re: Okami

Indlægaf Tengux » søn 26. jun 2011 15:36

Et dejligt eventyr spil i Zelda stillen og med en meget unik stilart. I modsætning til den originale PS2 version der fik kritik over den besværlige kontrol over dine penselstrøg med kun din analogstick så virker Wii Moten utrolig godt til dette formål hvilket var en god tilføjelse til en port der ellers var næsten fuldstændigt identisk med PS2 versionen, bare 2 år forsinket.

Det eneste man faktisk kan klage over med Okami er at Wiien ikke understøtter en højere opløsning en 640 × 480, at få Okami op i HD ville ellers være et smukt syn ^^
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Okami

Indlægaf Etex » søn 26. jun 2011 20:19

En af mine helt store interreser er Ulve, og derfor har jeg længe gerne ville ha' fingrende i det spil. Det er mig faktisk en gåde hvorfor jeg rent fiktisk ikke har det endnu... Men da jeg ikke har prøvet spillet, kan jeg desværre ikke udtale mig om spillet.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Okami

Indlægaf Yondoloki » man 27. jun 2011 12:48

Jeg er langt fra en gamer, og fik min første konsol, en ps2, her sidste sommer. Men et af de første spil jeg fik fat i var Okami. Jeg elsker det spil! Tegnestilen, historien, controls, det hele! Er stadig ikke nået igennem hele spillet, men det er lyn hurtigt blevet mit yndlings ^^
Billede

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Okami

Indlægaf Crystal Dragon » man 27. jun 2011 16:06

Etex skrev:En af mine helt store interreser er Ulve, og derfor har jeg længe gerne ville ha' fingrende i det spil. Det er mig faktisk en gåde hvorfor jeg rent fiktisk ikke har det endnu... Men da jeg ikke har prøvet spillet, kan jeg desværre ikke udtale mig om spillet.


Jeg vil da kraftigt anbefale at du fik købt den ^_^ Du kan få den til 200,-til Wii på http://www.coolshop.dk + det er fri fragt. Herlig hjemmeside.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Okami

Indlægaf Etex » man 27. jun 2011 23:07

Ved det godt, og har op til flere gange været inde og kigge på den, men af en eller anden grund har jeg ikke fået købt det. Det er som om at der er en ond kraft, som ikke vil ha' at jeg får fingrende i det spil...
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
Langley
Chibi
Chibi
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 7. jun 2011 20:30
Køn: Mand
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Okami

Indlægaf Langley » tors 30. jun 2011 19:32

Spil er en af de få ting hvor jeg foretrækker det vestlige fremfor det japanske, men Okami slår godt nok alt andet jeg har spillet de sidste tyve år af banen. Det er værd at købe en konsol bare for Okami, og jeg er ellers 99% til PC. Jeg har det til PS2 og havde ingen problemer med at svinge penslen der.

Det jeg bedst kunne lide var at det bare blev ved, og ved, og ved.. på den gode måde. Der var 2-3 gange hvor jeg tænkte "Så, nu må det være slut.. yes, nu kommer der en cutscene der slutter det.. huh.. hva, der er mere?! YEEESSS". Ak ja, pure spilglæde.

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: Okami

Indlægaf Sunny88 » tirs 5. jul 2011 01:13

jeg måtte vente i næsten et år på Okami efter at det blev udgivet i Japan. Det var en ren PINE at skulle vente så længe på det! Men da det så endelig udkom i Europa, blev det en instant fave og er det stadig efter alle disse år! Har været det igennem alt for mange gange (haha) og dets 5 disc soundtrack er utroligt fra track 1 til 218. (sidder faktisk og lytter til diverse tracks derfra i givende stund)

- Fortsættelsen OkamiDen har jeg også, men har endnu ikke taget mig sammen til at gennemføre det. Men det lyder som om at slutningen er værd at kæmpe sig hen til, af hvad jeg har spottet på diverse forums uden spoilers.

Har også en tattoo med Amaterasu på mit højre skulderblad. Det skal dog siges, at spillet var den sidste grund til at jeg fik den ;) (En længere historie)
Billede

Brugeravatar
CAPTAIN N
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2070
Tilmeldt: man 4. jul 2011 15:37
Køn: Mand
Geografisk sted: København
Kontakt:

Okamiden

Indlægaf CAPTAIN N » tirs 5. jul 2011 01:42

Jeg spillede det for nogle år tilbage og det er stadig et af mine favorit spil. Faktisk vil jeg næsten sige at det er på højde med Zelda når det kommer til kvalitet.

Jeg mangler dog at spille Okamiden som kom for nogle måneder tilbage på Nintendo DS.
Der spiller man som en lille hvalpe udgave a Amaterasu

Billede
Billede


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster