Shadari undrer sig...

Al den diskussion der ikke passer ind andre steder postes her. Har du bare brug for at snakke med nogen så prøv vores chat.
Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Shadari undrer sig...

Indlægaf SsjGogo » fre 4. okt 2013 14:32

Kære alle,

Efter anmodning fra Shadari har jeg oprettet en tråd, hvor hun løbende kan spørge om diverse ting, som måtte undre hende.

Shadari er nysgerrig af natur, og det bør anses som et kompliment til os alle, at hun vælger at spørge os om ting.

Desværre tager Shadari medicin mod bl.a. epilepsi, hvilket gør, at hun let glemmer ting og hvorfor hun har svært ved anvende værktøjer som bl.a. Google, Wikipedia m.m.

Tag derfor godt imod spørgsmålene - hvis svar også vil kunne hjælpe alle os andre! :)

(Tråden er primært tænkt som en støtte fra AniMangas side og efter ønske, samt aftale med Shadari)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Tanerion » fre 4. okt 2013 16:11

:) (Y)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » fre 4. okt 2013 16:13

Mange Tak Gogo :]
Mit første spørgsmål i den her tråd er:

Jeg har planlagt at jeg snart skal på en tur ind til Manga butikken Fantask på strøget
og jeg har set nogle billeder af butikken og jeg kan ikke finde nogen billeder af manga/manga-ting eller ting indenfor det emne på billederne..
Så for ikke at skulle spilde turen (hvis de ikke har manga) -ville jeg hører om der er nogen der har været derinde for nyligt?
og om de ved om de sælger manga-ting?

VH Dianna
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Madsjen » fre 4. okt 2013 16:31

hej Diana :)

der er det at fantask butikken er delt i to - en butik til vestlige tegneserier og en til japanske manga og merchendice. de ligger lige i nærheden af hinanden, og når du kan se den ene kan du også se den anden :)

håber at du får en god tur derind
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » fre 4. okt 2013 16:34

Madsjen skrev:hej Diana :)

der er det at fantask butikken er delt i to - en butik til vestlige tegneserier og en til japanske manga og merchendice. de ligger lige i nærheden af hinanden, og når du kan se den ene kan du også se den anden :)

håber at du får en god tur derind

tusind tak !
Stor hjælp ;)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Shihoudani
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1252
Tilmeldt: fre 12. aug 2011 00:26
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Storkøbenhavn, Sjælland
Kontakt:

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shihoudani » søn 6. okt 2013 01:18

Når nu du er derinde vil jeg også stærkt anbefale at lægger turen forbi Faraos og deres comic afdeling, de har tonsvis af merch og figurer, udover et hav af dvd'er og mangaer. Just sayin'. :)
Don't get into an argument with someone who can type faster than you.

Jeg sælger manga, kostumer og anime lige her!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » søn 6. okt 2013 10:46

Shihoudani skrev:Når nu du er derinde vil jeg også stærkt anbefale at lægger turen forbi Faraos og deres comic afdeling, de har tonsvis af merch og figurer, udover et hav af dvd'er og mangaer. Just sayin'. :)

Tak
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » søn 6. okt 2013 17:05

Endnu et spørgsmål ^^,
Hvor meget koster det i told at købe fra USA ?
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf psyg » søn 6. okt 2013 17:24

der forskellige told satser på forskellige ting, generalt kommer man ikke til at betale told ved mindre man køber for over en 1100-1200kr.

moms skal man dog betale så snart det har en værdi af mere end 80kr. momsen er 25% + et gebyr på 170kr fra postdanmark

her er en liste over told satser http://www.toldpriser.dk/toldsatser
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Shadari undrer sig...

Indlægaf Shadari » søn 6. okt 2013 17:56

Jeg har købt en figur til 16$
Og en dvd til 15$
Hvor meget bliver det så ialt ? ( undskyld er dårlig til at regne )

Men mange tak for svaret !
I er så flinke herinde til at svare på mine spørgsmål - og i det hele taget være søde :jul: ;D :O
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster